ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طراح ب ام و و مزدا به چری پیوست؛ گردباد چینی ها در جذب طراحان برتر صنعت خودرو

امروزه مبحث طراحی جایگاه بسیار مهمی در صنعت خودروسازی پیدا کرده و شرکت های مختلف سعی می کنند با استخدام طراحان زبده، محصولاتی زیبا و مشتری پسند روانه بازارهای پر رقابت کنند. در زمان کنونی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۵

امروزه مبحث طراحی جایگاه بسیار مهمی در صنعت خودروسازی پیدا کرده و شرکت های مختلف سعی می کنند با استخدام طراحان زبده، محصولاتی زیبا و مشتری پسند روانه بازارهای پر رقابت کنند.

در زمان کنونی شاید بتوان گفت که گروه هیوندای کیا بیش از دیگر شرکت های رقیب بر روی مبحث طراحی تمرکز کرده است. چنانچه نگاهی به تیم طراحی این گروه داشته باشیم، با نام های بزرگی مثل پیتر شرایر، لوک دانکرولک و پیر لکرک روبرو خواهیم شد که هر کدام به تنهایی برای متحول کردن یک برند کافی هستند.

Peter Schreyer

با توجه به نقش طراحی در موفقیت برندها، اخیرا خودروسازان چینی نیز دست به کار شده و به استخدام طراحان مطرح بین المللی رو آورده اند. چری یکی از این شرکت ها است که در چند وقت اخیر با جذب چند طراح برجسته خبرساز شده است.

هاکان ساراچ اوغلو (Hakan Saraçoğlu) و جیمز برایان هوپ (James Brian Hope) دو طراح سرشناس هستند که به ترتیب از پورشه و فورد عازم چین شده و اینک در دپارتمان طراحی چری مشغول به کارند.

james-hope-chery
آقای هوپ، طراح اصلی کراس اوور تیگو 7

حال خبر می رسد این خودروساز چینی کوین رایس (Kevin Rice) دیگر طراح کار کشته صنعت خودرو را به استخدام خود درآورده است. البته این اتفاق حدود یک ماه پیش رخ داده بود، اما چری تصمیم گرفته که انتقال آقای رایس را در این برهه زمانی رسانه ای کند.

آقای رایس کارنامه درخشانی دارد. او پس از همکاری با برندهای نام آشنایی مثل اوپل، ایتال دیزاین و ب ام و به ژاپن نقل مکان کرده و به عنوان طراح ارشد در کمپانی مزدا مشغول به کار شد. اندکی بعد، آقای رایس وظیفه رهبری استودیوی مزدا در اروپا را بر عهده گرفت و نقش پر رنگی در شکل گیری مدل هایی مثل MX-5 و CX-3 ایفا کرد.

Kevin Rice (4)

به غیر از این دو، مفهومی های زیبای RX Vision و Vision Coupe نیز زیر نظر آقای رایس توسعه یافته اند. بد نیست اشاره کنیم Vision Coupe عنوان "زیباترین کانسپت سال" را از فستیوال بین المللی خودروی پاریس کسب کرده است.

Mazda vision concept

این طراح بریتانیایی تحصیلات خود را در دانشگاه کاونتری که قلب صنعت خودروی جزیره محسوب می شود، گذرانده است. به گفته مقامات چری، آقای رایس در خدمت برند نوپای اکسید (Exeed) قرار گرفته و به عنوان معاون ارشد جهانی در مرکز تحقیق و توسعه شاخه اروپا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. این مرکز تازه تاسیس بوده و در شهر راونهایم آلمان واقع شده است.

Kevin Rice (2)

آقای رایس درباره تصمیم خود گفته:

برخلاف آنچه که برخی افراد می پندارند، در یکی از هیجان انگیزترین دوران تاریخ طراحی خودرو قرار داریم. انرژی شگفت انگیز و جاه طلبی موجود در چین این هیجان را پیش می راند.

اتفاقات با چنان سرعت زیادی در حال رقم خوردن هستند که حتی بهترین طراحان نیز برای ماندن در سطح اول با چالش روبرو شده و سعی می کنند به نحوی مسیر طراحی خودرو در آینده را پیش بینی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MATELF
    MATELF | ۲۲ آبان ۱۳۹۷

    طراح سایپا هم پس از طراحی تیبا و ساینا خشتک درید

مطالب پیشنهادی