ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2 NCS
تکنولوژی

اینتل شتاب‌دهنده هوش‌مصنوعی 2 NCS را معرفی کرد

NCS 2 با بهره گیری از چیپ Myriad X VPU قدرتی ۸ برابر بیشتر از نسل قبل را به ارمغان می آورد. کمپانی اینتل امروز از نسل دوم شتاب دهنده هوش مصنوعی خود با عنوان Neural ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۸

NCS 2 با بهره گیری از چیپ Myriad X VPU قدرتی ۸ برابر بیشتر از نسل قبل را به ارمغان می آورد.

کمپانی اینتل امروز از نسل دوم شتاب دهنده هوش مصنوعی خود با عنوان Neural Compute Stick 2 رونمایی کرده که از نظر کارایی و مقیاس پذیری بهینه سازی های چشمگیری را به همراه دارد.

NCS 2 با ظاهر یک USB ارائه قابلیت های شبکه های عصبی و دید کامپیوتری را در گجت های دیگر تسهیل کرده و کاربران را از اتصال به پلتفرم های ابری برای انجام محاسبات هوش مصنوعی بی نیاز می سازد. محققان و توسعه دهندگان با استفاده از این ابزار قادر به ایجاد مدل های بینایی کامپیوتری در دستگاه های بسیاری خواهند بود. برای مثال این گجت به یک پهپاد کمک می کنند که با موانع برخورد نکند و یا امکان تشخیص افراد به دام افتاده در آتش را به دوربین حرارتی می دهد.2 NCSشتاب دهنده NCS 2 از آخرین نسل VPU یا واحد پردازنده دید کمپانی Movidius به نام Myriad X VPU بهره می برد. این کمپانی قبلا به صورت مستقل فعالیت می کرد اما حالا به زیر مجموعه اینتل بدل شده است.

چیپ Myriad X میزبان «موتور محاسباتی عصبی» است که قابلیت های یادگیری عمیق بسیار پیچیده ای را میسر می سازد. Myriad X توانایی پردازش 4 تریلیون عملیات در هر ثانیه را داشته و موتور محاسباتی عصبی هم وظیفه پردازش تصویر را بر عهده می گیرد.

به لطف مجموعه ابزار OpenVINO کاربران پس از توسعه و آموزش مدل های هوش مصنوعی در پلتفرم ابری قادر به پیاده سازی آن در محصولات مختلف خواهند بود. برای استفاده از NCS 2 باید آن را روی سیستم عامل مبتنی بر لینوکس و از طریق درگاه USB 3.0 اجرا کرد.

NSC2 با قیمت ۱۰۰ دلار به بازار عرضه می شود. نسخه قبلی این شتاب دهنده هوش مصنوعی با استقبال خوب کاربران مواجه شده و انتظار می رود که همین مساله برای نسخه جدید نیز تکرار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی