ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سازمان فضایی روسیه
علمی

پیشنهاد جنجالی سازمان فضایی روسیه: استفاده از طراحان به عنوان موش آزمایشگاهی

در پی ناکامی های پیاپی صنایع فضایی روسیه در ماه های اخیر، رییس آژانس فضایی این کشور خواستار بازگردانی روش‌های زمان استالین شده که طی آن طراحان یک محصول جدید نقش موش آزمایشگاهی را در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۴

در پی ناکامی های پیاپی صنایع فضایی روسیه در ماه های اخیر، رییس آژانس فضایی این کشور خواستار بازگردانی روش‌های زمان استالین شده که طی آن طراحان یک محصول جدید نقش موش آزمایشگاهی را در آزمایش دستاوردهایشان ایفا می کردند.

اظهار نظر جنجالی «دیمیتری راگوزین» در واقع واکنشی به کشف یک حفره ۲ میلیمتری درون فضاپیمای متصل به ایستگاه فضایی بین المللی در تابستان و پرتاب ناموفق راکت سایوز است که به لغو سفر فضانوردان روسی و آمریکایی به ایستگاه منجر شد. سازمان فضایی روسیهراگوزین این سخنان را طی جلسه ای پشت درهای بسته عنوان کرده اما ویدیوی آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن او از روش های استالین به عنوان یک راهکار مناسب یاد می کند:

زمانی که از رفیق استالین خواسته شد ماشینی زره پوش را با این ادعا که ضد گلوله است آزمایش کند، وی طراحان را داخل ماشین فرستاد و آن را به رگبار بست. در نهایت طراحان جان به در بردند چون ماشین واقعا ضد گلوله بود.

راگوزین در ادامه پیشنهاد تکرار این روش را در تست ایمنی سیستم تخلیه فضاپیمای نسل بعدی با عنوان Federatsiya مطرح می کند که قرار است از سال ۲۰۲۴ در پروازهای سرنشین دار مورد استفاده قرار گیرد:

پیشنهاد من نشاندن طراحان در فضاپیما هنگام تست سیستم فرار اضطراری است.

وی در حالی این پیشنهاد را مطرح کرده که برخی معتقدند طی حکومت استالین بین سال های ۱۹۲۹ تا ۱۹۵۳ بیش از یک میلیون نفر به دلایل سیاسی اعدام شده اند.

یکی از سخنگویان آژانس فضایی روسیه در واکنش به انتشار این ویدیو مدعی شد که منظور راگوزین تنها این بوده که طراحان باید شخصا مسئولیت نتایج کارشان را بر عهده بگیرند. آژانس فضایی روسیه مدعی برنامه ریزی برای تاسیس یک هتل لوکس در ایستگاه فضایی بین المللی شده که در سال ۲۰۲۲ راه اندازی می شود.

 

تماشا کنید: آزادسازی ۴۵۰ هزار گالن آب در سیستم خنک کننده‌ راکت فضایی SLS

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohamadamak
    mohamadamak | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    موش آزمایشگاهی مردم ایران هستند

مطالب پیشنهادی