آموزش دفاع شخصی در سه سوت: با فشار به این نقاط، مهاجم را ضربه فنی کنید

آموزش دفاع شخصی در سه سوت: با فشار به این نقاط، مهاجم را ضربه فنی کنید

شاید شما نیز دوست داشته باشید پاسخی به این سوال داشته باشید که در دعوا به کدام نقاط ضربه بزنیم؟ یا حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه کدامند؟ بدن انسان سیستم حیرت انگیزی دارد. اما علاوه بر توانایی های بی شماری که در اختیار ما می گذارد، ما را آسیب پذیر هم می کند. شاید قصه ی آشیل را شنیده باشید؛ قهرمان اسطوره ای یونانی که همه ی پیکر او جز پاشنه ی پایش رویین تن بود و دست آخر هم تنها نقطه ضعف او باعث مرگش شد.

حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه ، در دعوا به کدام نقاط ضربه بزنیم

اما برخلاف آشیل، انسان های عادی بیشتر از یک نقطه ی حساس دارند. نقاط فشار به بخش های خاصی در سطح بدن اطلاق می شود که حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه هستند. از این نقاط فشار استفاده های مختلفی می توان کرد، مثلا یک کاربرد آن در طب فشاری است که از آن برای درمان بیماری ها استفاده می شود. اما نقاط فشار در دفاع شخصی هم کاربرد دارند و ورزشکاران رزمی با استفاده از آن ها در کسری از ثانیه مهاجمان را ناتوان می کنند. با فشار دادن این نقاط از بدن مهاجم از خود دفاع کنید و جان تان را نجات دهید. پس اگر می خواهید بدانید که حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه کدامند با ما همراه باشید.

حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه : نقاط فشار اصلی

حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه ، در دعوا به کدام نقاط ضربه بزنیم

توانایی دفاع از خود، مهارتی ضروری است که همه ی ما باید آن را داشته باشیم. اما اگر از تکنیک های رزمی چیزی نمی دانید، ترفندهای استفاده از نقاط فشار به کارتان می آیند. اینکه در هنگام دعوا به کدام نقاط ضربه بزنیم که بیشترین تاثیر را داشته باشند بسیار مهم است، هر چند به هیچ عنوان دعوا کردن توصیه نمی شود و هدف از این مطلب تنها دفاع شخصی است.

تصور کنید به شما حمله شده و سلامت و جان شما در خطر است. پس باید خودتان را نجات دهید. اول از همه حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه مثل چشم ها، فک و کشاله ی ران را هدف بگیرید.

حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه ، در دعوا به کدام نقاط ضربه بزنیم

اما بدن نقاط حساس دیگری هم دارد که در آنجا پایانه های عصبی و اندام های داخلی به دلیل نبود استخوان، بدون محافظ هستند. به خاطر داشته باشید که ضربه به این نقاط می تواند منجر به صدماتی جدی و حتی مرگ شود. بنابراین فقط در صورتی از آن ها استفاده کنید که واقعا در خطر باشید.

آموزش دفاع شخصی ؛ هر آنچه لازم است برای حفظ امنیت خود بدانید

حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه ، در دعوا به کدام نقاط ضربه بزنیم
۱- عصب سیاتیک
محل قرارگیری این عصب میان کشاله ی ران و زانو روی خط میانی عضلات داخلی ران است و یکی از حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه است. یک ضربه ی محکم زانو به این نقطه منجر به درد شدید، شوک، سرگیجه و ناتوانی در حرکت دادن پا به طور موقت خواهد شد.
حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه ، در دعوا به کدام نقاط ضربه بزنیم
۲- فک
با کف دست به فک شخص مهاجم ضربه بزنید. این ضربه می تواند او را موقتاً بیهوش کند. در اثر این ضربه، سر با چنان شدتی می چرخد که مغز به معنای واقعی کلمه تکان می خورد.
حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه ، در دعوا به کدام نقاط ضربه بزنیم
۳- عضله ی جلو بازو
یک ضربه به عضله ی جلو بازو درد شدیدی ایجاد و دست را موقتاً فلج می کند. گاهی هم این ضربه باعث سستی غیر ارادی انگشتان دست می شود که به وسیله ی آن می توانید مشت و چنگ شخص مهاجم را شل کنید.
حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه ، در دعوا به کدام نقاط ضربه بزنیم
۴- شبکه ی بازویی
یک ضربه ی محکم به این نقطه درد شدیدی ایجاد و دست ها را بی حس می کند. یک ضربه ی شدید به زیر این قسمت هم می تواند ترقوه ی شخص را واقعا بشکند. یکی از عوارض معمول شکستگی ترقوه، پارگی عصب های شبکه ی بازویی است که منجر به فلج آنی دست، شوک و حالت تهوع می شود.
حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه ، در دعوا به کدام نقاط ضربه بزنیم
۵- کشاله ی ران
عصب های زیادی در این قسمت از بدن و بالای آن یعنی محل قرارگیری آلت تناسلی و مثانه وجود دارد. یک ضربه ی آرام به این نقطه، واکنش بسیار شدیدی ایجاد می کند و یک ضربه ی محکم به آن می تواند مثانه را پاره کند و باعث شوک شود.
حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه ، در دعوا به کدام نقاط ضربه بزنیم
۶- چشم ها
چشم یکی از حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه بوده و یک ضربه به چشم ها یا فشار دادن محکم هر دو چشم می تواند شخص را برای همیشه نابینا کند. اما اندکی فشار هم کفایت می کند و با این کار از چشم ها اشک جاری می شود. بنابراین تا زمانی که شخص مهاجم دوباره بتواند ببیند، فرصت فرار پیدا می کنید. تنها در صورتی از این تکنیک استفاده کنید که چاره ی دیگری نداشته باشید.
حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه ، در دعوا به کدام نقاط ضربه بزنیم
۷- دست ها
دست های ما مملوء از پایانه های عصبی هستند. اگر مابین انگشتان دست شخص مهاجم را محکم فشار دهید، به احتمال زیاد تسلط خود را از دست می دهد و چنگ و مشت او شل می شود.
حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه ، در دعوا به کدام نقاط ضربه بزنیم
۸- ماهیچه ی درشت نی پیشین
یک ضربه ی محکم به استخوان درشت نی پا ممکن است باعث شکستگی آن شود. این ضربه درد شدیدی ایجاد می کند که منجر به حالت تهوع و ناتوانی در راه رفتن می شود. اگر شکستگی شدید باشد، خرده استخوان ها می توانند رگ های خونی را پاره کنند. شوک، حالت تهوع و ناتوانی کامل در حرکت کردن عوارض تقریبا اجتناب ناپذیر این آسیب هستند.
حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه ، در دعوا به کدام نقاط ضربه بزنیم
۹- غدد لنفاوی بناگوش
غدد لنفاوی بناگوش نیز یکی دیگر از حساس ترین نقاط بدن در برابر ضربه بوده و به دو روش می توانید عمل کنید:
۱- با انگشت یا بند انگشت خمیده ی خود، پشت نرمه ی گوش را به طرف حفره ی مابین فک و گردن یا کمی بالاتر از آن، به طرف زائده ی پستانکی (استخوان برآمده ی پشت گوش) محکم فشار دهید.
۲- گوش های مهاجم را در مشت تان بگیرید. ممکن است لازم باشد کل گوش را با کف دست بگیرید. نرمه ی گوش را از پایین به بالا محکم بکشید، به طوری که گوش به سمت بالا و خودتان بچرخد.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲۶ نظر

ورود

  • حسین آبان ۲۱, ۱۳۹۷

    همش که باعث میشه طرف یه چیزیش بشه

    • زهره مرداد ۳, ۱۴۰۱

      خب میخواید دعوا کنید نمی خواید طرف چیزیش بشه؟! می خواید نازش کنید؟!
      این حرکات جالب بود …دفاع شخصیم خوبه ….بوکسم خوبه درصورتی طرفت تقریبا باهات هم قدرت باشه مگرنه دعوا بین یه دختر و پسر ..دختر حتی بوکسم بلد باشه جواب نمیده چون به قدرت بدنی بستگی داره…
      پس به دخترایی که به اینجا میکنم که روی فنون رزمی و چیزایی که با یک حرکت حریف از پا میندازه بیشتر تمرکز کنین البته رفتن به بوکسم برای افزایش قدرت ضرباتتون خیلی خوبه….من خودم همه رشته های رزمی رو رفتم و توهمشون سر رشته دارم پس میتونین رو گفته هام حساب کنین( مخاطب: دختران سرزمین)

  • پویا اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹

    خوب

  • علیرضاRA اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۹

    من روی پسرعمومم اجرا کرد نابود شود البته من زور بیشتر چون ۵ساله بوکس میرم

    • محمد مرداد ۲۵, ۱۳۹۹

      ???میخواستم امتحلن کنم پشیمان شدم . باید یه پولی هم بدیم ??

    • واقعا نابود شد اسفند ۵, ۱۳۹۹

      خوب

      • علی شهریور ۸, ۱۴۰۰

        اگه تو دعوا چیزی بودی استفاده کن اول جون مهمتره نمیکشه که اینا دردشون بالاست

  • نرگس مرداد ۲۵, ۱۳۹۹

    هیچکدوم باعث بیهوشی نمیشه و ففط باعث میشه یه عضوی آسیب ببینه اما هیچکدوم باعث بیهوشی نمیشه

    • علی آبان ۲۳, ۱۴۰۰

      یه بار شدید گیر افتادم با یه آدم گوریل.با یه ضربه توی ساق پا کلا فلج شد و نتونست راه بره.اگه روزی گبر افتادید به هیچی رحم نکنید

  • ایمان بهمن ۲۶, ۱۳۹۹

    این که اسیب شدید داره

  • حدیث اسفند ۴, ۱۳۹۹

    ضربه به غدد لنفاوی پشت گوش عوارض داره؟

  • امیرسلطان اسفند ۲۲, ۱۳۹۹

    من تاحالا روکسی امتحان نکردم اما خیلی دلم میخاد یک ضربه محکم به فک یکی بزنم ببینم چی میشه اما از کسی که اینکارو کرد میپرسم ایا واقعا باعث بیهوشی میشه؟؟؟

    • امیر فروردین ۱۲, ۱۴۰۰

      نه داداش بیهوش کننده نیست تو بری مسابقات بوکس و ببینی تمام تمرکزشون روی فکه حریفه و خیلی ضربه بهش میزنن ولی زیاد اتفاقی نمیفته مگر اینه دیگه ضربه ای که میزنی ناموسی باشه??

    • محمدامین خرداد ۱۳, ۱۴۰۰

      صددرصد حتی اگع بالای ۳کیلو وزن وارد فک بشع احتمال دراومدن فک بشع…درضمن این درد خیلی شدیدی دارع و میتونع باعث بشع طرف به گریع دربیاد حتی اگع سن بالایی و یا هیکل بزرگی داشتع باشع…

    • امیرحسین آذر ۱۴, ۱۴۰۰

      سلام بله واقعا بیهوش میکنه
      اگه بری ویدیو های کاراته یا بوکس روببینی میبینی اکثرا با یه ضربه دست یا پا به فک ، طرف رو انگار هدشات میکنن همون لحظه بیهوش میشه ، مخصوصا با ضربات پا که صد درصد بیهوش میشه و یا شاید بمیره

    • الباب فروردین ۳۰, ۱۴۰۲

      بستگی به شدت ضربه داره

  • sara شهریور ۴, ۱۴۰۰

    سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید
    https://youmovise.com/

  • خلیل‌ آبان ۱۲, ۱۴۰۰

    من‌هرگز‌به‌کسی‌که‌ضعیف‌تر‌از‌خودمه‌اسیبی‌نمی‌زنم‌این‌حرکات‌وقعا‌بده‌ فقط‌سه‌تاش‌خوب‌بود‌اما‌ضربه‌زدن‌به‌‌عصب‌سیاه‌تیک‌گزینه‌خوبیه‌برای‌ دعوا

  • ممد اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱

    با همون چاقو بزنی طرفو بهتره…

    • ناشناس مهر ۲۶, ۱۴۰۱

      چاپ نداشتیم چه گلی یه سرمون کنیم ؟

  • یحیی افغانپور اردیبهشت ۸, ۱۴۰۲

    اینای که شما گفتیم امتحان نکردم اما سنگ خوب جواب میده ماافغانیا ازسنگ وآهن استفاده میکنیم تاالان ناامیدی مان نکرده

  • عرفان استاد شهریور ۲۷, ۱۴۰۲

    آموزش های بالا کاملا موثر و کاربردی هستن- سپاس از زحماتتون