ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

VoLTE
تکنولوژی

فناوری مکالمه با کیفیت صدای HD برای مشترکان همراه اول راه اندازی شد

از این پس مشترکین همراه اول می‌توانند مکالمه‌ای با کیفیت صدای HD را تجربه کنند، در صورتی‌که موبایل آنها از این فناوری پشتیبانی کند. آخرین نسل شبکه تلفن همراه (LTE) به امکان تماس صوتی مجهز ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۳

از این پس مشترکین همراه اول می‌توانند مکالمه‌ای با کیفیت صدای HD را تجربه کنند، در صورتی‌که موبایل آنها از این فناوری پشتیبانی کند. آخرین نسل شبکه تلفن همراه (LTE) به امکان تماس صوتی مجهز شده است و در نتیجه مشترکین می‌توانند بر بستر این شبکه مکالمه‌ای با آخرین استانداردهای جهانی داشته باشند.

VoLTE علاوه بر اینکه کیفیت مکالمه را افزایش می‌دهد، امکان استفاده همزمان از صوت و دیتا را برای مشترکینی که در حین مکالمه صوتی از اینترنت استفاده می‌کنند را هم فراهم می‌کند. بنابراین مشترکان می‌توانند بر بستر اینترنت پیغام، عکس، ویدیو و سایر محتواها را دریافت و ارسال کنند.

به گفته همراه اول فناوری انتقال صدا بر بستر نسل چهارم تلفن همراه (Voice over LTE) یا همان VoLTE یک فناوری نوین است که برای پشتیبانی از مکالمه صوتی در شبکه ۴G یا LTE ضروری است و بدون استفاده از این فناوری نمی‌توان در شبکه‌ نسل چهارم تماس برقرار کرد. چون تماس VoLTE از بستر شبکه‌های ۲G و ۳G نمی‌گذرد.

نحوه برقراری تماس از طریقVoLTE هیچ تفاوتی با تماس عادی نداشته و حتی نیازی به استفاده از دیتای تلفن همراه ندارند. با این حال مشترکان برای استفاده از این فناوری، بایستی سیم کارت مشترک، USIM داشته باشند که اطلاعات دریافت آن در وب سایت همراه اول نوشته شده‌است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pejmanshz
    pejmanshz | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

    من توی شیراز نزدیک ۶ ماه هست از volte همراه اول استفاده میکنم. کیفیت صدا فوقالعاده بهتر از قبله چون hd هست البته برای دوستام این قابلیت رو فعال کردم تا بشه hd فعال بشه وگرنه فقط از سمت کسایی ک فعال هستن قابل استفادست. پایداری تماس عالیه. قطع و وصلی تقریبا به ۰ میرسه. از صدرا تا پلیسراه پلفسا توی این مدت مکالمه داشتم. هیچ جا هیچ مشکلی نداره.
    بزرگترین مشکل اپراتور ها مخصوصا جاهایی ک انتن دهی ضعیفه برای برقراری تماس سوییچ شبکه از4g به 3g هست ک با volte احتیاج به سوییچ شبکه نیست و فوقالعاده سریع و با کیفیت بالایی روی 4g انجام میشه.

  • mchkzdgn
    mchkzdgn | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    مثل اینکه فعلا فقط تو تهران اون هم قسمت هاییش پشتیبانی میشه

  • Sakaei
    Sakaei | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    اگر سیم‌کارت 4G باشه ولی گوشی 3G بازم کار می‌کنه یا نه ؟

  • امیر
    امیر | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    فکر کنم باید گوشی دو طرف از volte پشتیبانی کنه. و فعلا چون اکثرا ندارن این قابلیت رو پس زیاد بدرد نمیخوره. ?

مطالب پیشنهادی