ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چهار روز تا اعلام قیمت های جدید خودرو؛ اولین نشانه ها از تورم و التهاب مجدد بازار

اعلام قیمت جدید خودرو در بازار، این روز ها تبدیل به دغدغه ای عمومی شده است. در طول چند ماه اخیر قرار بود کمیسیون صنایع مجلس به صورت جدی موضوع افزایش قیمت خودرو را بررسی ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۲۳:۱۵

اعلام قیمت جدید خودرو در بازار، این روز ها تبدیل به دغدغه ای عمومی شده است. در طول چند ماه اخیر قرار بود کمیسیون صنایع مجلس به صورت جدی موضوع افزایش قیمت خودرو را بررسی کند. معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت نهایی خودروها شنبه و یکشنبه هفته آینده و با در نظر گرفتن همه جوانب کار از جمله قیمت های تمام شده خودروسازان و در نظر گرفتن حق و حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌ شود.
موضوع افزایش قیمت خودرو در ایران، این روزها حاشیه‌ ساز شده و خودروسازان داخلی از جمله ایران خودرو و سایپا به دنبال افزایش قیمت محصولات خود هستند. «محسن صالحی‌نیا» عصر چهارشنبه افزود: همانطوری که پیشتر «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود، قیمت گذاری خودرو به یک شورای مشورتی محول شده که جلسه آن شنبه یا یکشنبه هفته آینده برگزار می‌ شود.

قیمت جدید خودرو
وی بیان داشت: خودروسازان قیمت تمام شده خود را بر اساس ریز اقلام و شرایط موجود اعلام کرده و پیشنهاد داده ‌اند و انتظار دارند بر اساس قیمت تمام شده به اعلام قیمت های جدید بپردازیم که در غیر این صورت مشمول زیان خواهند شد. همچنین براساس گزارش‌ هایی که به تازگی از حسابرسی شرکت های خودروساز منتشر شده، حاکی از زیان خودروسازان است.


در عین حال به گفته معاون وزیر صمت؛ سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حتماً روی قیمت تمام شده با توجه به وظیفه ذاتی اش نظر خواهد داد و شورای رقابت نیز از منظر فرمول تعیین قیمت دیدگاه های خود را مطرح خواهد کرد.


بیان این توضیحات در حالیست که اعلام قیمت جدید خودرو پژو 207 طی روزهای گذشته (با رقم 104 میلیون تومان) و انتشار اخبار مربوط به افزایش قیمت، زمینه الهتاب در بازار خودرو را فراهم آورده و باعث افزایش چند میلیونی قیمت های سطح بازار (علیرغم کاهش قیمت ارز) شده است. با این اوصاف به نظر می رسد که در هفته آینده نیز افزایش قیمت ها ادامه یابد و پس از آن شاهد تشدید رکود در بازار باشیم، چرا که توان خرید مشتریان به اندازه افزایش قیمت ها افزایش نیافته و همین امر باعث می شود که سردی زمستان در بازار خودرو بیش از همیشه احساس شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Ali Panahi
    Ali Panahi | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

    من بیچاره اردیبهشت 97 اومدم خیر سرم حمایت از تولید مثلا ملی کنم رفتم طرح فیروزه ای(بخونید قهوه ای) ایرانخودرو ثبت نام کردم و پولی که باهاش میتونستم اقلا 15 تا سکه بخرم رو ریختم تو حساب این به اصطلاح شرکت! در حالیکه میدونستم سکه داره میره که دوباره منفجر بشه. الان دو ماه از موعد تحویلش گذشته و میگن تا چند ماه دیگه هم دعوتنامه نمیاد. انقدر لفتش دادن تا افزایش دوباره و ناجوانمردانه قیمت رو انجام بدن و طبق قراردادشون به قیمت روز خون ما رو بمکن. من تصمیم گرفتم انصراف بدم و پولمو بگیرم. پولی که اگه باهاش طلا یا هر چیز دیگه ای مثلا رب گوجه گرفته بودم الان اقلا سه برابر شده بود! نامردها تو قراردادشون هم نوشتن اگه از موعد تحویل هم بگذره ما جریمه و خسارتی نمیدیم و همون سود 18 درصد مشارکت رو میدیم! خدا ازشون نگذره. دوستان مثل من فریب شعارهای توخالی این نامردها رو نخورید. این آشغالسازها باید هرچه زودتر نابود بشن و درشون تخته بشه. حقشون همینه. من که این ظلمی که در حق خودم کردند رو هرگز نه میبخشم و نه فراموش میکنم. از من ساده دل که گول این شعارهای خوشرنگ این ناجوانمردها رو خوردم عبرت بگیرید...

  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

    چند میلیون جوون بیکار! چند هزارتا دیگه هم روش. ببندین در این کارخونه هارو، مثل هزاران کارخونه و کارگاه خصوصی که به ناچار به خاطر مدیریت غلط مسئولین بسته شده.

  • Arash Ordibehesht
    Arash Ordibehesht | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

    "همین امر باعث می شود که سردی زمستان در بازار خودرو بیش از همیشه احساس شود"... انشالله این سردی همینطور ادامه پیدا کنه تا به عصر یخبندان این صنعت کرم زده بیمار تبدیل بشه...
    غده سرطانی رو نمیشه باهاش کج دار و مریز رفتار کرد، باید از ریشه نابودش کرد...
    حالا اگر بعضی از دوستان میفرمایند که این از ریشه زدنش باعث بیکاری چند هزار نفر میشهباید عرض کنم که ما الان 30- 40 ساله که داریم بخاطر منافع این چند هزار نفر ، خون 80 میلیون نفر دیگه رو میمکیم

  • ilyma13
    ilyma13 | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

    ازین دوندگی آخر چه میرسد به جماعت جز آخوری و طنابی...

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

    خودرو❗️ مگه جز ۴ تا ماشین تاریخ مصرف گذشته دیگه ماشینی هم مونده که بتونن تولید کنن و قیمت اعلام کنن؟

مطالب پیشنهادی