ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پیروزی هیوندای کونا در مقابل رقبای برقی؛ بیشترین مسافت قابل پیمایش در شرایط واقعی

مجله انگلیسی ?What Car اخیرا با انجام تست های مختلف بر روی چند خودروی برقی، به این نتیجه رسیده که هیوندای کونا از لحاظ مسافت قابل پیمایش از تمامی آنها برتر است. در تست این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

مجله انگلیسی ?What Car اخیرا با انجام تست های مختلف بر روی چند خودروی برقی، به این نتیجه رسیده که هیوندای کونا از لحاظ مسافت قابل پیمایش از تمامی آنها برتر است.

در تست این مجله با سابقه و قدیمی 14 مدل الکتریکی مورد مقایسه قرار گرفته اند. معیار انتخاب این مدل ها، ظاهرا میزان مسافت قابل پیمایش اعلام شده از سوی سازندگان بوده است.

در ارزیابی های What Car کراس اوور الکتریکی کره ای ها توانسته با باتری 64 کیلووات ساعتی تا 259 مایل (معادل 416 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر گذاشته و بالاتر از رقبایی مثل جگوار I-Pace و تسلا مدل S قرار بگیرد.

Kona_Electric_109

اما در این بین نکته عجیبی وجود دارد، زیرا بنا به دلایلی دست اندرکاران مجله مذکور به جای قوی ترین نسخه مدل S یعنی P100D به سراغ نسخه 75D رفته اند؛ همچنین مشخص نیست که چرا رقیب قدرتمندی مثل مدل 3 نسخه Long Range در بین مدل های تست شده حضور نداشته است.

tesla_model_s

مساله دیگر اینکه آیتم های مربوط به تست خودروها توسط کارکنان مجله What Car ابداع شده و با متدهای دیگر استانداردها از جمله استاندارد WLTP که در اروپا متدوال است، متفاوت هستند. البته به نظر می رسد رقم های اعلام شده با استاندارد WLTP کمی خوشبینانه بوده و در دنیای واقعی قابل تحقق نباشند. به همین جهت اکثر مشتریان ارقام به دست آمده با استاندارد آمریکایی EPA را ملاک انتخاب خودروهای برقی قرار می دهند.

jaguar_i-pace

در هر صورت خوشبختانه نحوه انجام تست های What Car شفاف و روشن است. دست اندرکاران این مجله باتری هر یک از خودروهای مورد تست را کاملا خالی نموده و سپس بطور کامل شارژ کرده اند. در گام بعدی تمامی این مدل ها به مدت یک شب در دمای 18 درجه سانتی گراد نگهداری شده اند.

kia_e-niro

کنترل فشار باد تایرها و تطبیق آن با ارقام اعلامی از سوی سازنده دیگر اقدامی بوده که What Car قبل از شروع تست عملی انجام داده است. پس از حصول اطمینان از مناسب بودن شرایط، مدل های مورد تست راهی یک پیست اختصاصی شده و با سرعتی یکسان تا تمام شدن کامل باتری رانده شده اند.

renault_zoe

همانطور که اشاره کردیم در ارزیابی What Car هیوندای کونا نسخه 64 کیلوووات ساعتی پس از پیمودن 259 مایل به شارژ مجدد نیاز پیدا کرد. جالب اینکه این رقم حتی 1 مایل بیشتر از رقم اعلامی از سوی EPA است.

برخلاف کراس اوور کوچک کره ای، رقم بدست آمده برای تسلا مدل S 75D اختلاف زیادی با رقم اعلام شده توسط EPA دارد. این سدان برقی در تست مجله انگلیسی 204 مایل مسافت را طی کرده که در مقایسه با رقم 259 مایلی طبق استاندارد EPA با اختلاف زیادی کمتر است.

در زیر می توانید مدل های ارزیابی شده، ارقام بدست آمده در تست What Car و اختلاف آن با استاندارد EPA را مشاهده فرمایید.

ارقام حاصل شده در تست What Car و اختلاف آن با استاندارد EPA

Hyundai Kona Electric 64-kWh 259 miles / 258 miles EPA

1

Jaguar I-Pace 253 miles / 234 miles EPA

2

Kia e-Niro 253 miles / N/A

3

Tesla Model S 75D 204 miles / 259 miles EPA

4

Hyundai Kona Electric 39-kWh 158 miles / N/A

5

Renault Zoe R110 146 miles / N/A

6

Nissan LEAF 128 miles/ 150 miles EPA

7

BMW i3 94-Ah 121 miles / 114 miles EPA

8

Volkswagen e-Golf 119 miles / 125 miles EPA

9

Hyundai Ioniq Electric 117 miles / 124 miles EPA

10
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir Sadat
    Amir Sadat | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

    شما زیاد جدی نگیر سردبیر محترم از این تاملات زیاده بخصوص در دنیای فناوری که دروغ و فرافکنی بخش اول کار هر کمپانی میباشد ان هم در کره جنوبی و چین و امریکا و برزیل و غیره تنها تنها این نوع تستهارو از سایتها و مجلات بسیار معتبر اروپایی ببینید و بخوانید

مطالب پیشنهادی