ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس ۹۸۲۰
تکنولوژی

چیپست اگزینوس ۹۸۲۰ معرفی شد؛ ۴۰ درصد قوی‌تر از نسل قبل

سامسونگ امروز از نسل جدید چیست اختصاصی خود با عنوان « اگزینوس ۹۸۲۰» رونمایی کرده که نسبت به نسل از نظر قدرت پردازش و صرفه جویی در انرژی کارایی بیشتری دارد. اگزینوس ۹۸۲۰ با استفاده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۹

سامسونگ امروز از نسل جدید چیست اختصاصی خود با عنوان « اگزینوس ۹۸۲۰» رونمایی کرده که نسبت به نسل از نظر قدرت پردازش و صرفه جویی در انرژی کارایی بیشتری دارد.

اگزینوس ۹۸۲۰ با استفاده از فرایند ۸ نانومتری LPP FinFET تولید شده که در مقایسه با فرایند ۱۰ نانومتری ۱۰ درصد انرژی کمتری مصرف می کند. این تراشه از معماری سه خوشه ای با نسل چهارم هسته های پردازنده سفارشی بهره می برد که شامل دو هسته سفارشی برای پردازش های سنگین، دو هسته کورتکس A75 برای افزایش کارایی و چهار هسته ضعیف تر کورتکس A55 است که پردازش های معمولی را صورت می دهند.

به گفته کمپانی سازنده کارایی اگزینوس ۹۸۲۰ نسبت به نسل قبل در حالت چند هسته ای ۱۵ درصد و در حالت تک هسته ای ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. مقایسه عملکرد کلی این دو تراشه اما از برتری ۴۰ درصدی محصول جدید حکایت دارد. 

از دیگر ویژگی های اگزینوس ۹۸۲۰ باید به پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP12 اشاره کرد که نسبت به مدل به کار رفته در اگزینوس ۹۸۱۰ میزبان واحدهای اجرایی بیشتر و دو برابر کانال است. به لطف این بهینه سازی ها Mali-G76 MP12 از نظر کارایی ۴۰ درصد و از نظر مصرف انرژی ۳۵ درصد کارآمدتر از مدل قبلی است. گفتنی است که کایرین ۹۸۰ از پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP10 بهره می برد.

اگزینوس ۹۸۲۰ نخستین چیپ سامسونگ با واحد پردازش عصبی (NPU) است که به ارتقای ۷ برابری قدرت پردازش محاسبات مبتنی بر هوش مصنوعی منجر شده است.

از نظر تصویربرداری نیز این تراشه دارای ISP پیشرفته ای است که از ۵ حسگر از جمله سنسورهای مادون قرمز برای فناوری تشخیص چهره پشتیبانی می کند. به لطف این چیپ می توان موبایل ها را به دوربین سلفی و اصلی ۲۲ مگاپیکسلی مجهز کرد. اگزینوس ۹۸۲۰ توان کافی برای پردازش ویدیوهای 8K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه، 4K با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه و کدک HEVC/H.264/VP9 ده بیتی را فراهم می کند.

دیگر قابلیت های شاخص چیپست جدید سامسونگ شامل پشتیبانی از نمایشگرهای با رزولوشن 4K، مودم سازگار با فناوری LTE Cat.20 8CA با حداکثر سرعت ۲ گیگابیت در ثانیه، حافظه فلش UFS 2.1/3.0 و PUF سطح سخت افزار است.

چیپست پرچمدار اگزینوس ۹۸۲۰ تا پایان سال جاری میلادی به تولید انبوه رسیده و انتظار می رود که در گلکسی اس ۱۰ شاهد پیاده سازی آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • A.R
    A.R | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    7 نانومتر نیست

  • kamran05
    kamran05 | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    پردازنده سامسونگ برای اولین بار عقب تر از کایرین ،

    • Seyyedhojjatallah Hoseyni
      Seyyedhojjatallah Hoseyni | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

      زود قضاوت نکن . بذار اس ۱۰ بیاد ...

  • pishro
    pishro | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    چرا 7 نانو متری نیست پس؟

  • sirghost
    sirghost | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    ایول پرچمش بالاس
    امیدوارم اولین گوشی سوپر آمو ال ای دی با صفحه نمایش 4k رو بده

مطالب پیشنهادی