ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید نیسان تیانا دست دوم؛ مشخصات فنی، آپشن‌ها، قیمت

تولید کنندگان ژاپنی نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر دنیا به ساخت محصولات با کیفیت، بادوام، مرغوب و مطمئن شهره هستند. خودروسازان ژاپنی همچون تویوتا و نیسان نیز از این قاعده مستثنی نیستند ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

تولید کنندگان ژاپنی نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر دنیا به ساخت محصولات با کیفیت، بادوام، مرغوب و مطمئن شهره هستند. خودروسازان ژاپنی همچون تویوتا و نیسان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و محصولات ایشان در سراسر دنیا از پشتوانه مردمی بالایی برخوردار بوده و بسیار محبوب هستند.

نیسان تیانا

در ایران نیز خودروهای ژاپنی از دیرباز مورد توجه و تحسین قرار داشته‌اند؛ از نسل‌های قدیمی کمری، کرولا و هایلوکس گرفته تا برخی مدل‌های نیسان و مزدا همچون: پاترول، ماکسیما و مزدا3 در این بین قرار می‌گیرند.

در این میان ماکسیما با ورود خود به بازار کشورمان، به دلیل سطح نسبتا بالای لوکس بودن، زیبایی و شتاب فوق‌العاده در قیاس با خودروهای موجود در آن زمان، توانست نظرات مثبت بسیاری از مردم عادی و کارشناسان را به خود جلب نماید.

پس از عرضه موفق ماکسیما توسط پارس خودرو، این شرکت ایرانی تصمیم گرفت تا به سراغ یک جانشین خلف برای گل سرسبد محصولات خود برود؛ به همین منظور پارس خودرو نیسان تیانا را برگزید تا علاوه بر آنکه همکاری خود با شرکت ژاپنی نیسان را تداوم بخشیده باشد، از خوشنامی ماکسیما نیز برای جلب توجه مردم به سوی برادر تازه از راه رسیده آن یعنی نیسان‌ تیانا بهره بگیرد.

نیسان تیانا

نسل اول نیسان تیانا از سال ۲۰۰۳ میلادی رونمایی شد و توانست جایگاه مناسبی در بازارهای مختلف دنیا به چنگ آورد. اما نسل دوم این خودرو با به‌روزرسانی ها و تغییرات انجام شده بر روی آن توانست بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

تیانا از سال ۱۳۸۸، ابتدا به صورت وارداتی و سپس به شکل مونتاژ داخل توسط شرکت خودروسازی پارس خودرو روانه بازار ایران شد و تولید آن تا سال ۹۲ ادامه یافت. هم‌اینک نیسان تیانا در بازار خودروهای دست دوم کشورمان حضور دارد و ما تصمیم گرفتیم تا نگاهی به ویژگی‎های مختلف این سدان نسبتا لوکس ژاپنی دست دوم بیاندازیم. بنابراین در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نمای ظاهری و بدنه نیسان تیانا

طراحی ظاهری نیسان تیانا با توجه به حضور انواع مدل‌های رنگارنگ وارداتی در سگمنت سدان‌های نسبتا لوکس بازار ایران، دیگر آنچنان مدرن و اصطلاحا لاکچری به نظر نمی‌رسد؛ اما این سخن به آن معنا نیست که ظاهر تیانا حرفی برای گفتن ندارد.

نیسان تیانا

نیسان تیانا با برخورداری از سطح قیمتی مناسب‌تر نسبت به بسیاری از رقبای جدیدتر کره‌ای و ژاپنی، همچنان می‌تواند ظاهری دلنشین از خود به مشتری ایرانی ارائه دهد. چراغ‌های بزرگ جلو با لامپ‌های زنون و طراحی نسبتا شکیل به همراه جلوپنجره چهار ضلعی فرم مزین به نوارهای کرومی، ظاهری موقر را برای تیانا به همراه داشته‌اند.

یک مجرای ورودی هوا و دو جایگاه مه‌شکن نیز بر روی سپر جلو تعبیه شده‌اند که جلوه‌ای کاملا معمولی اما متناسب را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

نیسان تیانا

در نمای کناری، یک خط شانه‌ای از چراغ جلو تا انتهای چراغ‌ عقب کشیده شده و بدنه خودرو را حجیم‌تر نشان می‌دهد. رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی نیز در زیبایی این زاویه از تیانا موثر واقع شده‌اند. فریم بزرگ پنجره‌ها به همراه لچکی عقب با سایز مناسب، از دیگر نکات قابل توجه در نمای کناری تیانا به شمار می‌رود.

نیسان تیانا

طراحی بخش عقب به صورت ساده، شکیل و متناسب با بقیه زوایا انجام شده و در چراغ‌های یک‌تکه عقب نیز از لامپ‌های LED استفاده شده است. به طور کلی با وجود نشستن غبار زمان بر تیپ ظاهری نیسان تیانا، اما کمبود رقبای مشابه با قیمت مناسب در بازار ایران سبب شده است که تیانا همچنان بتواند از نظر ظاهری دلنشین جلوه کرده و مورد پسند واقع شود.

طراحی داخلی و کابین نیسان تیانا

نمای داخلی نیسان تیانا در قیاس با بسیاری خودروهای داخلی و حتی برخی خودرو‌های جدیدتر، لوکس‌تر و آرامش‌بخش‌تر به نظر می‌رسد. تریم چوبی، طراحی زیبا و خوش دست غربیلک فرمان، سی دی چنجر ۶ تایی، صندلی‌های راحت با روکش چرمی با کیفیت و به طور کلی طراحی دلنشین داشبورد، از جمله شاخصه‌های کابین تیانا محسوب می‌شود.

نیسان تیانا

همانطور که انتظار می‌رود کابین تیانا از نظر جادار بودن، به دلیل فاصله محوری 2775 میلی‌متری، بسیار راحت بوده و تقریبا با هیچ محدودیت خاصی مواجه نیست. البته شاید ارتفاع سقف در ردیف عقب برای برخی افراد بلندقد اندکی محدود باشد که چندان هم قابل توجه نیست.

در ردیف عقب، یک کنسول استراحتگاه بازویی با دو عدد جالیوانی و یک دریچه دسترسی به صندوق نیز تعبیه شده است. سانروف پانوراما دوتکه (مدل فول) نیز از دیگر خصوصیات مثبت کابین تیانا محسوب می‌شود.

نیسان تیانا

ظرفیت صندوق عقب این خودرو معادل 506 لیتر است که فضای مناسبی را برای جای دادن اسباب و بنه فراهم آورده است.

تجهیزات و امکانات نیسان تیانا

نیسان تیانا از نظر سطح امکانات و تجهیزات، به صورت نیمه فول(XL) و فول(XV) عرضه می‌شود که فهرست آن ها به شرح زیر است.

سیستم کنترل دینامیکی خودرو ESP-VDC، ایربگ جلو، جانبی و پرده ای، کروز کنترل، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دو ناحیه دمایی، پشت سری فعال شونده در تصادفات، کامپیوتر جانبی، آینه برقی، گرم کن صندلی جلو راننده،چراغ جلو هالوژن با خاموش شدن خودکار و شوینده، صندلی جلو با تنظیم برقی، با روکش چرمی، سیستم صوتی رادیو و سی دی با شش بلندگو با کنترل روی فرمان.

پیشرانه و مشخصات فنی نیسان تیانانیسان تیاناقیمت و رقبای نیسان تیاناهم اکنون( مهر97) نیسان تیانا نیمه فول، مدل 88 تا 1390، به طور میانگین از بازه قیمتی 220 تا 270 میلیون تومان کشف قیمت می‌شوند. تصاحب نیسان تیانا فول آپشن  نیز در مدل های 91 و 92، بین 300 تا 350 میلیون تومان هزینه در بردارد.نیسان تیانااز معدود رقبای نیسان تیانا در بازار ایران می‌توان به هیوندای سوناتا yf، کیا اپتیما نسل قبل و البته با مقدار زیادی ارفاق، لیفان 820 صفرکیلومتر اشاره نمود.

مزایا و معایب نیسان تیانا

مزایا
  • کابین بسیار جادار
  • سواری نرم
  • عملکرد مطلوب پیشرانه و جعبه دنده
  • نور و دید مناسب کابین
معایب
  • برخی انتقادات نسبت به شتاب‌گیری اولیه نامناسب تیانا به دلیل عملکرد گیربکس CVT آن وجود دارد
  • کمبود نسبی قطعات یدکی
  • بروز برخی مشکلات برای تعمیر و نگهداری گیربکس cvt.

ایمنی و تجهیزات
موتور 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور 2496سی سی
حداکثر قدرت 182 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 228 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه
جعبه دنده CVT با قابلیت ایکس‌ترونیک
شتاب 0 تا 100 9.6 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت
وزن 1521 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4850 طول - 1795 عرض - 1485 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2775 میلیمتر
سیستم کنترل سرعت
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

    ینی اینارو که میبینم میخوام ۲ دستی بزنم تو سرم
    محصول ۱۰ سال پیش رو به قیمت گزاف باید راهنمایی دریافت کنیم و به چشم هامون بکشیم
    دلخوش به این مقدار نباشید

مطالب پیشنهادی