ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهام‌یاب همچنان فیلتر است؛ شکایت بانک پاسارگاد هم پابرجاست

سهام‌یاب یک شبکه اجتماعی و اطلاع‌رسانی در حوزه بازار سرمایه است که از ۶ آبان ماه با شکایت بانک پاسارگاد فیلتر شده و پیگیری‌های مالکین این استارت‌آپ نیز تا زمان انتشار این نوشته، بی‌نتیجه بوده است. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۲

سهام‌یاب یک شبکه اجتماعی و اطلاع‌رسانی در حوزه بازار سرمایه است که از ۶ آبان ماه با شکایت بانک پاسارگاد فیلتر شده و پیگیری‌های مالکین این استارت‌آپ نیز تا زمان انتشار این نوشته، بی‌نتیجه بوده است. «محسن زادمهر» هم‌ موسس و عضو هیات مدیره سهام‌یاب خبر می‌دهد که تا پایان ساعت اداری امروز (۲۳ آبان) شکایت بانک پاسارگاد همچنان پابرجا بوده است.

زادمهر در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که «مجید قاسمی»، مدیرعامل بانک پاسارگاد روز گذشته در حاشیه نمایشگاه تراکنش ایران گفته است که بانک پاسارگاد، شکایت مطرح شده نسبت به سهام‌یاب را پس می‌گیرد اما هنوز این اتفاق رخ نداده است: «ما امیدواریم چنین اتفاقی واقعاً رخ دهد. اما تا پایان ساعت اداری امروز شکایت بانک پاسارگاد پس گرفته نشده است.»

اما داستان شروع این فیلترینگ چه بوده است؟ با نگاهی به پلتفرم سهام‌یاب، می‌توان دید که این سرویس که به گفته موسس‌اش ۴۵۰ هزار کاربر فعال دارد، ساختاری مشابه با توییتر دارد که کاربران می‌توانند در آن، در ارتباط با سهام شرکت‌های مختلف اظهار نظر کنند. اکنون زادمهر در همین رابطه می‌گوید که شکایت بانک پاسارگاد از سهام‌یاب، به علت نشر اکاذیب بوده، درحالی که این پلتفرم، کاربرمحور است و خود سهام‌یاب مطلبی را منتشر نکرده است:

«سهام‌یاب یک پلتفرم است که داده‌ها و نظرات کاربرانش را نمایش می‌دهد و زیرساخت‌ها را برای خریداران سهام و مشاوران ایجاد کرده است. شکایت بانک پاسارگاد همچنین اشاره به بدون مجوز بودن ما می‌کند در حالی که ارشاد می‌گوید شما نیازی به مجوز ما ندارید. از نظر ارشاد، داشتن «نماد اعتماد الکترونیکی» و ثبت شدن ما در «ساماندهی» کفایت می‌کند. در ۶ سال گذشته ما فعالیت‌ داشته‌ایم و ارشاد نیز کاملاً به نوع فعالیت ما آشناست.»

به گفته زادمهر نماد بانک پاسارگاد در بازار بورس به مدت ۲۲ ماه بسته و غیرقابل معامله بوده است و همین موضوع باعث شده تا تعدادی از کاربرانی که سهام همین بانک را دارند، در سایت سهام‌یاب و سایر وب‌سایت‌های مرتبط اعتراض کنند: «پنجم آبان ماه متوجه شدیم که بانک پاسارگاد به همین دلیل از ما شکایت کرده است. وقتی با بخش حقوقی بانک پاسارگاد تماس گرفتیم، گفتند شما درخواست داده‌اید تا کاربران از ما شکایت و در ششم آبان مقابل بانک ما تجمع کنند. ما توضیح دادیم که شبکه اجتماعی هستیم و همچنان مذاکرات بی‌نتیجه ادامه دارند.»

هم‌موسس سهام‌یاب می‌گوید بانک پاسارگاد ابتدا در دادسرای جرایم رایانه‌ای شکایت کرده و به نتیجه‌ای نرسیده، به همین دلیل شکایت خود را در دادسرای رسانه علیه مدیرعامل و سایت سهام‌یاب دنبال کرده است: «حقیقت این است که تاکنون بازپرس دادسرای رسانه حتی به ما اجازه نداده است تا پرونده را بخوانیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rad
    rad | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    حقیقت اینه که سهام یاب باعث و بانی کلاه برداری و مغزشویی افراد عادی در بازار بورس است. باید به کل بسته بشه تا مردم برای تحقیق و خرید سهام شرکتها رجوع کنن به منابع اطلاعاتی صحیح مانند کدال

مطالب پیشنهادی