ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک پرو 2018
تکنولوژی

مک بوک پرو با کارت گرافیک رادئون پرو وگا عرضه شد

همان طور که انتظار می رفت اپل مک بوک پرو را با کارت گرافیک رادئون پرو وگا از AMD به روز کرد. برای کارت گرافیک های جدید 2 گزینه پیش روی کاربران قرار دارد: پرو وگا ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

همان طور که انتظار می رفت اپل مک بوک پرو را با کارت گرافیک رادئون پرو وگا از AMD به روز کرد.

برای کارت گرافیک های جدید 2 گزینه پیش روی کاربران قرار دارد: پرو وگا 16 و پرو وگا 20. اپل اولین بار در رویداد معرفی مک بوک ایر رتینا در کنار مک مینی 2018 وعده چنین به روز رسانی را داده بود. اکنون می توان در فروشگاه آنلاین اپل مک بوک پرو 15 اینچی مجهز به تاچ بار را با کارت های گرافیک جدید خریداری کرد. البته این کارت ها تنها در بالاترین مدل مک بوک پرو قابل انتخاب خواهند بود.

اپل برای کارت گرافیک پرو وگا 16 هزینه ای 250 دلاری و برای پرو وگا 20 مبلغ 350 دلاری را طلب می کند. به عبارتی این مبلغ را باید به هزینه خرید بالاترین مدل با قیمت 2799 دلار اضافه کنید. پیش از این اپل کارت گرافیک این مدل مک بوک پرو را از رادئون پرو 550X به پرو 560X ارتقا داده بود که یک به روز رسانی کوچک به حساب می آمد.

مک بوک پرو 2018

اپل در ماه گذشته میلادی گفته بود که کارت گرافیک جدید در مقایسه با مدل قبلی، در کارهای گرافیکی سنگین از جمله ویرایش ویدیو و رندر 3 بعدی تا 60 درصد سریع تر است. علاوه بر این AMD ادعا می کند نسل دوم فناوری حافظه های با پهنای باند بالا (HBM2) که در این کارت ها به کار رفته در مقایسه با استاندارد GDDR5 برتری دارد و همچنین از نظر مصرف انرژی بهینه تر است.

همین حالا هم می توانید آی مک پرو با کارت گرافیک AMD وگا پرو 56 سفارش دهید یا با پرداخت 600 دلار اضافه تر مدل با کارت گرافیک وگا پرو 64 را انتخاب کنید. هر دو این مدل ها قدرت بالاتری در مقایسه با وگا 16 و 20 مک بوک پرو در اختیارتان می گذارند.

در انتها باید اشاره کرد که AMD کارت های گرافیک جدید مک بوک پرو را به طور سفارشی تولید کرده است و به این ترتیب احتمالاً بهبود کارایی قابل توجهی را ارائه خواهند داد.

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک به مک بوک ایر رتینای اپل

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی