ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اختلاف میلیونی قیمت محصولات ایران خودرو در سایت های خرید و فروش

بررسی قیمت ها در سایت های خرید و فروش خودرو نشان از حاشیه سودهای متفاوتی دارد. نمایشگاه‌ های خودرو این روزها خلوت ‌تر از هر زمانی است؛ نه مشتری می‌ آید و نه مشتری می‌ ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

بررسی قیمت ها در سایت های خرید و فروش خودرو نشان از حاشیه سودهای متفاوتی دارد. نمایشگاه‌ های خودرو این روزها خلوت ‌تر از هر زمانی است؛ نه مشتری می‌ آید و نه مشتری می‌ رود و بازار خالی از خریدار و فروشنده است.
در این جدول قیمت های پیشنهادی برای فروش خودرو های ایران خودرو از سه سایت ایران جیب، باما و دیوار جمع آوری شده است که نشان می دهد قیمت های ارایه شده از سوی صاحبان این خودروها کاملا سلیقه ای است.
مطابق آمارها، تولید خودرو در سال جاری نسبت به گذشته 64.2 درصد کاهش یافته، که این امر موجب گران ‌تر شدن خودرو در بازار خواهد شد. بدیهی است که یکی از مهم‌ ترین نتایج افزایش قیمت خودرو‌های داخلی، کاهش قدرت خرید مردم خواهد بود. در حال حاضر حدود 80 درصد افراد جامعه متقاضی خرید خودروهای زیر قیمت 45 میلیون تومان هستند.

فروش خودرو
عدم توجه سیاست‌ گذاران و برنامه‌ ریزان از جمله شورای رقابت، سازمان حمایت و وزارت صنعت، به مشکلات تولیدکنندگان و مصرف‌ کنندگان از یک سو، سیاست‌ های خودروسازان در کاهش تولید و عرضه خودرو از سوی دیگر و نیاز افزایش تقاضا به دلیل عدم تامین خودرو در بازار داخلی و وارداتی از دیگر سو، می‌ تواند منجر به افزایش بی‌ رویه قیمت خودرو در کشور شود، موضوعی که اگر به درستی درباره آن سیاست‌ گذاری نشود منجر به کاهش تولید صنایع وابسته به خودروسازی نظیر قطعه سازان و صنایع فولاد و در نهایت تعطیلی این واحدهای صنعتی می ‌شود.
از آن جا که این روزها حاشیه سود قیمت خودروها در کارخانه و بازار افزایش یافته، دارندگان خودروها به دنبال کسب سود بیشتر هستند و در چنین شرایطی اگر قصد خرید خودرو دارید پیشنهاد می کنیم نگاهی به این جدول داشته باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aliramik
    aliramik | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

    سایتهایی مثل دیوار و شیپور و باما پر شده از دلال خودرو، ۲ ماهه دنبال ماشینم اما همه قیمتها پرت و پلا شده. مثلا ۲۰۶ تیپ ۲ سال ۸۳ رو یکی قیمت گذاشته ۲۱ تومن، یکی قیمت گذاشته ۲۹ تومن. همشون هم پلاک ۱۰ و ۲۰، تابلوئه کاسبه و مفت خریده حالا میخواد میلیونی سود کنه

مطالب پیشنهادی