ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

آپدیت جدید گوگل ویژگی دید شب را برای همه‌ی تلفن‌های پیکسل به ارمغان می‌آورد

بعد از آنکه ماه گذشته گوگل به طور رسمی ویژگی عکس برداری را در کنار پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال معرفی کرد حالا این شرکت آمریکایی تایید کرده است که در روز‌های آتی به ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

بعد از آنکه ماه گذشته گوگل به طور رسمی ویژگی عکس برداری را در کنار پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال معرفی کرد حالا این شرکت آمریکایی تایید کرده است که در روز‌های آتی به دنبال عرضه‌ی ویژگی «دید شب» یا Night Sight در دستگاه‌های پیکسل خواهد بود.

این ویژگی جدید به عنوان بخشی از به روزرسانی اپلیکیشن دوربین گوگل خواهد بود و با دستگاه‌های پیکسل ۳، پیکسل ۲ و پیکسل سازگار است. علاوه بر این، اگرچه تیم گوگل ماه گذشته تمرکز خود را روی دوربین پشتی قرار داده بود، اما ویژگی جدید یاد شده در دوربین‌های سلفی دستگاه‌های پیکسل هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

نحوه‌ی کار ویژگی دید در شب گوگل به این شکل است که دوربین به طور خودکار شرایط محیط شب را متوجه می‌شود و با توجه به حرکاتی که مشاهده می‌کند و میزان تکان خوردن گوشی در دست صاحبش، تغییرات مورد نیاز را روی تصاویر اعمال خواهد کرد.

با توجه به همه‌ی شرایط مشاهده شده، دید شب به دوربین کمک می‌کند تا با اعمال تغییرات روی میزان دریافت نور، هر صحنه را تماشایی تر نماید. موضوعات یاد شده در کنار ویژگی یادگیری ماشین گوگل مورد استفاده قرار خواهند گرفت و رنگ‌های مشاهده شده در هر صحنه را تنظیم می‌کند تا بتواند تصاویر مطلوب‌ تری را ارائه کند.

البته این ویژگی برای همه‌ی پیکسل‌ها به طور یکسان عمل می‌کند و از لحاظ قدرت و کارایی نمی‌توان تفاوت‌های چشمگیری در آن مشاهده کرد. اما ممکن است برخی تصاویر گرفته شده توسط تلفن هوشمند پیکسل ۳ ایکس ال از لحاظ کیفی بهتر از تصاویر گرفته شده توسط پیکسل‌های دیگر باشد.

دلیل این امر استفاده‌ی اختصاصی گوگل از یادگیری ماشین در دوربین‌های پیکسل ۳ ایکس ال است. بنابراین ویژگی یاد شده احتمالا در این تلفن هوشمند کارایی بیشتری از خود نشان دهد و تصاویر بهتری را ارائه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی