ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رزبری پای 3 مدل +A با پردازنده چهار هسته ای و قیمت ۲۵ دلار معرفی شد

شرکت رزبری پای فاندیشن چیپ‌های رزپری پای 3 مدل +A را معرفی کرد که نسبت به مدل قبلی آن یعنی رزبری پای ۱ مدل +A پیشرفت‌هایی داشته است. مدل کنونی +A به عنوان جایگزین مدل ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

شرکت رزبری پای فاندیشن چیپ‌های رزپری پای 3 مدل +A را معرفی کرد که نسبت به مدل قبلی آن یعنی رزبری پای ۱ مدل +A پیشرفت‌هایی داشته است.

مدل کنونی +A به عنوان جایگزین مدل A در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. مدل سال ۲۰۱۴ همچنان اولین چیپست تک هسته‌ای رزبری پای محسوب می‌شود.

رزبری پای 3 مدل +A که از روز گذشته در فروشگاه‌های جهانی در دسترس قرار گرفته است، دارای سیستم چهار هسته‌ای مشابه با رزبری پای مدل +B است که پیش تر در سال جاری عرضه شده بود. SoC مورد استفاده در این چیپ BCM2837Bo است که توسط برادکام تولید شده.

جدا از مشخصات بهبود یافته، پای 3 مدل +A حدود ۲۵ دلار قیمت خواهد داشت که ۱۰ دلار نسبت به مدل +B -که دارای حافظه‌ی دو برابر بیشتر است- ارزان تر خواهد بود.

یکی از اصلی ترین تفاوت‌ها نسبت به مدل +B از لحاظ ویژگی اینجاست که پای ۳ از پورت Ethernet پشتیبانی نمی‌کند و تنها یک پورت USB‌ دارد.

فقدان این پورت‌ها باعث می‌شود که اندازه‌ی کلی چیپ کوچکتر شود و به شکل مربعی تری در بیاید. مثل پای زیرو، چیپست جدید پای ۳ مدل +A دارای ۵۱۲ مگابایت رم است که نسبت به مدل ۲۰۱۴ دوبرابر شده است.

البته پای ۳ +A از اینترنت بی سیم و همچنین بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ نیز پشتیبانی می‌کند. پورت HDMI تعبیه شده در آن می‌تواند اتصال به نمایشگر‌های 1080p را برقرار نماید.

بر اساس توضیحات شرکت تولید کننده‌، رزبری پای 3 مدل +A حداقل تا دی ماه ۲۰۲۳ تولید خواهد شد و در حال حاضر برای استفاده‌ی کاربران وارد بازار شده است. مشخصات کاملتر این محصول را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی