ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان ساخت برنامه‌های ۶۴ بیتی ویندوز روی سخت افزار‌های ARM فراهم شد

مایکروسافت یکی از محدودیت‌های ویندوز برای پردازنده‌های ARM را این هفته بر می‌دارد تا ساخت برنامه‌های 64 بیتی با استفاده از آن‌ها امکان پذیر باشد. همچنین سازندگان برنامه‌ها می توانند برنامه هایی که پیش از ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

مایکروسافت یکی از محدودیت‌های ویندوز برای پردازنده‌های ARM را این هفته بر می‌دارد تا ساخت برنامه‌های 64 بیتی با استفاده از آن‌ها امکان پذیر باشد. همچنین سازندگان برنامه‌ها می توانند برنامه هایی که پیش از این به صورت ۳۲ بیتی نوشته شده بودند را بازنویسی کنند و بنابراین تمام برنامه‌های ۶۴ بیتی روی سخت افزار‌های ARM از این به بعد بهتر اجرا خواهند شد.

مایکروسافت پیش از این هم چنین اتفاقی را هنگام درخواست از سازندگان برای توسعه اپلیکیشن‌های مختص به سیستم‌عامل‌های ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ روی سخت افزارهای لمسی تجربه کرده بود و حال باید منتظر ماند و دید که صادر شدن اجازه ساخت برنامه‌های ۶۴ بیتی روی سخت‌افزارهای ARM تا چه اندازه روی سرنوشت ویندوز و آرم تاثیر خواهد گذاشت.

اجرای ویندوز روی پردازنده‌های ARM طی سال گذشت پیشرفت قابل مشاهده‌ای را به خود دیده اما هنوز هم روان اجرا شدن برنامه‌ها یک مشکل مهم به شمار می‌رود. پیش از این یک شبیه‌ساز برای اجرای برنامه‌ها روی سخت افزار ARM استفاده می‌شد که قطعا به اندازه کافی ایده آل نبود.

سخت افزار‌های ARM

حال و با توجه به این که فرصت ساخت برنامه ۶۴ بیتی ویندوز روی سخت افزار‌های ARM فراهم شده باید دید که اجرای آن‌ها تا چه اندازه بهتر و قادر به رقابت با دیگر پردازنده‌ها خواهد شد.

مدتی پیش هم این شایعه شنیده می‌شد که مایکروسافت قصد داشته در تبلت سرفس گو خود از پردازنده‌های ARM بهره ببرد اما فشارهایی از سمت اینتل باعث شده تا جلوی این اتفاق گرفته شود. اینتل پیش از هم گفته بود که در صورت شبیه سازی معماری مجموعه دستورات x86 این کمپانی از سوی رقبا از آنها شکایت خواهد کرد.

کمپانی ARM پیش از این اعلام کرده بود که طی سال آینده میلادی از پردازنده‌هایی بر اساس معماری ۵ نانومتری معرفی خواهد کرد که قطعا تاثیر زیادی روی افزایش کارایی و کاهش مصرف انرژی خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی