ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک به اتهامات دستکاری در انتخابات آمریکا پاسخ می دهد

چند وقتی است که نام فیسبوک در تیترهای مختلف و البته نه چندان مثبت رسانه ها دیده می شود و اخیراً هم مجله نیویورک تایمز با انتشار مقاله مبسوطی، به نقش این شرکت در انتخابات ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

چند وقتی است که نام فیسبوک در تیترهای مختلف و البته نه چندان مثبت رسانه ها دیده می شود و اخیراً هم مجله نیویورک تایمز با انتشار مقاله مبسوطی، به نقش این شرکت در انتخابات آمریکا و اعمال نفوذ روسیه در افکار عمومی اشاره کرده.

به گفته نیویورک تایمز، فیسبوک خیلی پیش تر از آنچه ادعا می کند، از دخالت روسیه در شبکه اجتماعی خود خبر داشته و همچنین به دلیل ترس از طرفداران ترامپ، سخنان نفرت پراکنانه او را سانسور نکرده است. مقاله مورد اشاره در محافل مختلف سر و صدای زیادی به پا کرده و فیسبوک نیز در واکنش به آن، بیانیه ای منتشر کرده و موارد مذکور را تکذیب نموده است.

فیسبوک مدعی است علی رغم اظهارات نیویورک تایمز، به هیچ عنوان در بهار سال 2016 از نفوذ روس ها به شبکه اجتماعی خود خبر نداشته و به محض اطلاع، اقدامات متناسبی اتخاذ کرده و حساب های کاربری مشکوک یا تحت تأثیر حملات را مسدود نموده است.

انتخابات آمریکا

اما نکته اینجاست که فیسبوک تنها به موضوع زمان آگاهی از نفوذ روس ها پاسخ داده و در مقابل سایر اتهامات درباره دستکاری نتایج انتخابات آمریکا سکوت کرده است. از سوی دیگر درباره موضوع ترس فیسبوک از طرفداران ترامپ، نیویورک تایمز عنوان کرده شرکت آمریکایی اقدامات مناسبی را در زمینه صحبت های اسلام هراسانه ترامپ انجام نداده است.

فیسبوک: سخنان ترامپ استانداردهای شبکه اجتماعی را نقض نکرده است

دونالد ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی سخنان نفرت پراکنانه مختلفی را مطرح کرده بود که یکی از آنها، تصمصم برای جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک آمریکا بود. البته فیسبوک در پاسخ به اتهام نیویورک تایمز ادعا کرده علی رغم طبیعت ناراحت کننده سخنان ترامپ، این نظرات استانداردهای شبکه اجتماعی را نقض نکرده و بر خلاف ظاهر ماجرا، نیت از طرح چنین اتهاماتی با مسائلی که در زمینه آزادی بیان مطرح می شوند، متفاوت است.

گفتنی است با وجود اظهارات فیسبوک، بسیاری از رسانه ها دفاع این شرکت از خود را قوی نمی دانند و باید دید در آینده، چه مباحث دیگری را پیرامون این کمپانی پرحاشیه مطرح خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی