ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با درخواست اسپیس ایکس مبنی بر ارسال ۷۰۰۰ ماهواره به فضا موافقت شد

کمیسیون ارتباطات فدرال یا FCC با درخواست اسپیس ایکس مربوط به ارسال ۷۵۱۸ ماهواره به مدار زمین موافقت کرد. موضوعی که سدی بزرگ از سر راه اسپیس ایکس برای دست یابی به اهدافش، که ایجاد ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

کمیسیون ارتباطات فدرال یا FCC با درخواست اسپیس ایکس مربوط به ارسال ۷۵۱۸ ماهواره به مدار زمین موافقت کرد. موضوعی که سدی بزرگ از سر راه اسپیس ایکس برای دست یابی به اهدافش، که ایجاد اینترنت جهانی است؛ بر خواهد داشت. شرکت اسپیس ایکس پیش از این هم مجوز ارسال ۴۴۲۵ ماهواره به فضا را به دست آورده بود.

این موضوع به این معنی است که این شرکت حالا اجازه‌ی ارسال همه‌ی ماهواره‌های مربوط به ایجاد اینترنت جهانی که تحت عنوان استارلینک شناخته می‌شود را به دست آورده و می‌تواند حدود ۱۲۰۰۰ ماهواره به مدار زمین ارسال نماید. انتظار می‌رود این پروژه -که همه‌ی نقاط زمین را به اینترنت مجهز می‌کند- حدود ۱۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

علاوه بر اسپیس ایکس، کمیسیون ارتباطات فدرال با ارسال حدود ۴۰۰ ماهواره‌ی دیگر از شرکت‌های تله ست، لئو ست و کپلر نیز موافقت کرده است. در واقع طی جلسه‌ی گذشته‌ی این کمیسیون به طور دقیق ۷۸۵۹ ماهواره‌ی جدید به مدار زمین ارسال خواهند شد.

ماهواره‌های اسپیس ایکس در مدار پایینی زمین به پرواز در خواهند آمد تا بتوانند سیگنال‌های قدرتمندتری را به زمین ارسال کنند. این ۷۵۱۸ ماهواره‌ای که با ارسال آن‌ها موافقت شده، در فاصله‌های ۳۳۵ و ۳۴۶ کیلومتری سطح زمین فعال خواهند بود، در صورتی که ۴۴۲۵ ماهواره‌ای که پیش‌تر مجوزشان دریافت شده بود در فاصله‌ای بیشتر نسبت به سطح زمین حرکت خواهند کرد. اما هفته‌ی گذشته بود که شرکت اسپیس ایکس از FCC درخواست کرد که اجازه‌ی پرواز ۱۵۰۰ ماهواره در فاصله‌ی ۵۵۰ کیلومتری را به آن‌ها بدهد.

البته توافقات اعلام شده به اسپیس ایکس دارای شروطی هم هست. اسپیس ایکس باید تا شش سال آینده حداقل نیمی از ماهواره‌هایش را به مدار زمین ارسال کند. در واقع باید منتظر باشیم تا سال ۲۰۲۴ حدود ۶ هزار ماهواره به فضا ارسال شوند. اسپیس ایکس می‌گوید مجموعه‌ی اول ماهواره‌هایش را در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی فضا خواهد کرد.

تا اینجا شرکت اسپیس ایکس تنها دو ماهواره به فضا ارسال کرده که همراه با راکت فالکون 9 به فضا ارسال شده بودند و از آن زمان همچنان در مدار زمین قرار دارند.

با بالارفتن تعداد ماهواره‌های ارسالی به مدار زمین و همچنین رقابت شرکت‌های مختلف برای ارسال ماهواره‌های بیشتر برای پیروز شدن در رقابت ارائه‌ی اینترنت جهانی، کمیسیون ارتباطات فدرال نگران تصادفات فضایی است.

به همین دلیل روز گذشته این کمیسیون به بررسی مجدد قوانین ارسال ماهواره‌ها به فضا پرداخت که آخرین بار سال ۲۰۰۴ نوشته شده بود. قانون جدید ممکن است نحوه‌ی حرکت ماهواره‌ها در مدار زمین را دستخوش تغییراتی نماید.

ناسا بر این عقیده است که برای جلوگیری از ایجاد تصادفات فضایی و برای استفاده‌ی حداکثری از فضاپیما‌ها، ۹۹ درصد ماهواره‌های کنونی باید تا پنج سال آینده مدار زمین را ترک کنند، در غیر این صورت احتمال تصادفات فضایی به شدت بالا خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • a_041
    a_041 | ۲۵ آبان ۱۳۹۷

    اونوقت این اینترنتی که قراره همه دنیا استفاده کنن رایگانه؟ یا باید پول پرداخت کرد؟ اگه پولی هم باشه بازم تریجیح میدم هر جور شده از چنین اینترنت استفاده کنم تا فیلتر نت ایران

مطالب پیشنهادی