ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سی و یکمین فرود موفق راکت فالکن 9 توسط اسپیس ایکس [تماشا کنید]

کمپانی اسپیس ایکس روز گذشته ماهواره قطری «Es’hail-2» را 32 دقیقه پس از پرتاب، با موفقیت در مدار زمین قرار داد و توانست راکت فالکن 9 مورد استفاده را هم روی یکی از کشتی های ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

کمپانی اسپیس ایکس روز گذشته ماهواره قطری «Es’hail-2» را 32 دقیقه پس از پرتاب، با موفقیت در مدار زمین قرار داد و توانست راکت فالکن 9 مورد استفاده را هم روی یکی از کشتی های خودران خود در سواحل فلوریدا فرود بیاورد؛ این سی و یکمین فرود موفقیت آمیز راکت فالکن 9 پس از پرتاب به شمار می رود.

اسپیس ایکس هجده مأموریت موفق در سال 2017 داشته است

پرتاب مورد بحث یک ماه پس از آخرین برنامه فضایی اسپیس ایکس انجام شد و ماهواره ارتباطی قطری ها را از آمریکا به فضا فرستاد. قرار دادن Es’hail-2 در مدار زمین هجدهمین مأموریت اسپیس ایکس در سال 2018 بوده که با رکورد کل سال 2017 برابری می کند و با توجه به برنامه های پیش رو تا پایان سال جاری، به احتمال قوی شاهد رکوردشکنی دیگری از سوی کمپانی تحت تملک ایلان ماسک خواهیم بود.

برای مأموریت اخیر، اسپیس ایکس از یک راکت فالکن 9 دست دوم استفاده کرده که پیش از این در پرتاب ماهواره «Telstar 19 VANTAGE» مورد استفاده قرار گرفته بود. راکت مورد بحث که حالا با موفقیت فرود آمده، مورد بازسازی قرار می گیرد و در صورت استفاده مجدد از آن، به نخستین راکت فالکن 9 با انجام سه مأموریت در کارنامه خود تبدیل خواهد شد.

البته مقامات اسپیس ایکس برنامه مشخصی برای این کار دارند و قرار است در مأموریت SSO-A برای حمل 60 ماهواره ریز به مدار زمین، از راکتی که قبلاً دو بار مورد استفاده قرار گرفته بهره ببرند. لازم به ذکر است که راکت های فالکن 9 بلوک 5 اسپیس ایکس نسبت به نسخه های قبلی بهینه سازی شده و برای استفاده های مجدد نیازمند بازسازی کمتری هستند.

راکت فالکن 9

گفتنی است ماهواره Es’hail-2 که روز گذشته در مدار قرار گرفت، سرویس خود را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ارائه می دهد و علاوه بر کاربردهای دولتی و تجاری، به ایستگاه های رادیویی آماتور نیز خدمات رسانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۲۵ آبان ۱۳۹۷

    خیلی فرودش مشخص بود! دمشون گرم :))))

  • آریا
    آریا | ۲۵ آبان ۱۳۹۷

    من زنده دیدم ولی موقع فرود بخش زنده قطع شد فرودش رو ندیدیم? ?

مطالب پیشنهادی