ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دوازدهمین نسل تویوتا کرولا رونمایی شد؛ جذاب تر، قدرتمندتر و امن تر

تویوتا کرولا پرفروش ترین خودروی جهان به شمار می رود. این خودروی بی دردسر و کم استهلاک در سال 1966 متولد شده و تاکنون حدود 45 میلیون دستگاه از آن در 12 نسل مختلف به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

تویوتا کرولا پرفروش ترین خودروی جهان به شمار می رود. این خودروی بی دردسر و کم استهلاک در سال 1966 متولد شده و تاکنون حدود 45 میلیون دستگاه از آن در 12 نسل مختلف به فروش رسیده است.

نسل اخیر کرولا پیش از این در قالب مدل های هاچ بک و استیشن به ترتیب در نمایشگاه های خودروی ژنو و دیترویت رونمایی شده؛ حال با افتتاح نمایشگاه خودروی گوانگژو، تویوتا تصمیم گرفته نسخه سدان نسل دوازدهم از کرولا را نیز معرفی کند.

8eb8efb7-2020-toyota-corolla-12

مثل نسل قبلی، این بار نیز تویوتا کرولا سدان در دو نسخه متفاوت تولید خواهد شد. نسخه اول Sporty نام داشته و در بازار کشورهایی مثل آمریکای شمالی، ژاپن، چین و برخی بازارهای دیگر عرضه می شود.

31b3595c-2020-toyota-corolla-sedan-us-spec-01

نسخه دوم Prestige نامگذاری شده و در چین، اروپا و چند کشور دیگر به فروش خواهد رسید. بد نیست اشاره کنیم کرولا Sporty در چین با نام Levin فروخته خواهد شد؛ همچنین نسخه پرستیژ ظاهرا از لحاظ تجهیزات در رده ای بالاتر جای می گیرد.

53c1924f-2020-toyota-corolla-1

این نسل از سدان کرولا، به لحاظ نمای ظاهری و مشخصات فنی، اشتراکات زیادی با کرولای هاچ بک دارد. البته در مقایسه با نسخه هاچ بک، مدل سدان از زوایای تیزتر و طراحی خشن تری بهره می برد، هر چند این مساله درباره نمای روبرو صادق بوده و در نمای عقب قضیه کاملا برعکس است.

ed410133-2020-toyota-corolla-sedan-us-spec-05

در داخل کابین تفاوتی بین این دو دیده نمی شود. مثل نسخه هاچ بک، مدل سدان نیز از سیستم اینفوتینمنت Entune 3.0  سود می برد. این سیستم از اپل کارپلی و آمازون الکسا پشتیبانی نموده و در نسخه Sporty از طریق یک نمایشگر 7 اینچی لمسی و در نسخه پرستیژ از طریق نمونه لمسی 8 اینچی کنترل می شود.

cf306e47-2020-toyota-corolla-sedan-us-spec-06

همانند دیگر اعضای خانواده کرولا، نسخه سدان نیز بر روی پلتفرم جدید و یکپارچه تویوتا – موسوم به TNGA – تولید خواهد شد. از لحاظ ابعاد این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 4,640، 1,780 و 1,435 میلی متر دارد، فاصله محوری آن نیز 2,700 میلی متر اعلام شده است.

acc2721a-2020-toyota-corolla-sedan-us-spec-04

با چنین ابعادی نسل جدید کرولا در مقایسه با نسل قبلی کمی عریض تر و کم ارتفاع تر شده، اما فاصله محوری آن ثابت باقی مانده است؛ همچنین به دلیل نصب موتور در ارتفاعی پایین تر، ارتفاع کاپوت به اندازه 3.5 سانتی متر کاهش پیدا کرده است.

آنطور که تویوتا قول داده، نسل جدید سدان کرولا به خاطر بازنگری در سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و بهره گیری از سیستم چند اتصالی (مولتی لینک) به جای میله پیچشی در محور عقب، از لحاظ هندلینگ، راحتی سواری، آرامش کابین و ایمنی وضعیت مطلوب تری خواهد داشت.

45d203ec-2020-toyota-corolla-9

تویوتا کرولا در ایالات متحده با سه موتور مختلف عرضه خواهد شد. مدل پایه از این سدان محبوب، نیروی خود را از یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر به قدرت 139 اسب بخار دریافت می کند. این موتور در همکاری با گیربکس CVT که از نسل قبلی به ارث رسیده، چرخ های جلو را به حرکت در میاورد.

08731cd4-2020-toyota-corolla-sedan-us-spec-20

وظیفه تامین نیروی مورد نیاز تریم های SE و XSE بر عهده موتور 2 لیتری چهار سیلندر گذاشته شده؛ این موتور دارای 169 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور بوده و در تریم XSE با گیربکس CVT ترکیب می شود. در تریم SE علاوه بر این گیربکس، امکان انتخاب نمونه شش سرعته دستی نیز وجود دارد.

6f5a5ca4-2020-toyota-corolla-sedan-us-spec-17

در کنار موتورهای مذکور، یک پیشرانه هیبریدی نیز برای کرولای دوازدهم در نظر گرفته شده که جزئیات مربوط به آن چند روز دیگر در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی لس آنجلس منتشر خواهد شد.

b4fac3c1-2020-toyota-corolla-15

نسل حاضر از سدان تویوتا کرولا با امکانات ایمنی مناسبی وارد خیابان ها می شود. از جمله تجهیزات ایمنی استاندارد این خودرو می توان به مواردی مثل سیستم اخطار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار، سیستم اخطار خروج از بین خطوط، سیستم حفظ خودرو در مسیر و چراغ های نوربالای خودکار اشاره کرد.

e81f695f-2020-toyota-corolla-sedan-us-spec-07

آقای یوشیکی کونیشی (Yoshiki Konishi) مهندس ارشد تویوتا کرولا، این خودرو را هم به لحاظ ظاهری و هم از لحاظ سواری و رانندگی جذاب توصیف کرده است. وی قابلیت های ارتباطی کرولای دوازدهم را نیز ستوده و افزوده این سدان اقتصادی کیفیت حمل و نقل عموم مردم در سرتاسر جهان را بهبود می بخشد.

426d437c-2020-toyota-corolla-sedan-us-spec-08

به گفته تویوتا، فروش سدان کرولا از بهار 2019 در ایالات متحده و اروپا آغاز می شود. پس از این دو بازار بزرگ، به تدریج 150 کشور دیگر جهان میزبان این نسل از کرولا خواهند بود. درباره بهای این خودرو حرفی به میان نیامده، اما به احتمال زیاد مدل پایه آن زیر 20 هزار دلار قیمت خواهد داشت.

گالری تصاویر کرولای مخصوص بازار چین و اروپا
گالری تصاویر کرولای مخصوص بازار ایالات متحده
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی