ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه کابل فیبر نوری با سرعت انتقال اطلاعات هزار ترابیت در ثانیه

فیبر نوری ساخته شده توسط دانشگاه هوکایدو ژاپن و کمپانی Fujikura، منبع و منعکس کننده نوری ساخت دانشگاه مکوایر استرالیا و سیستم انتشار ساخت مؤسسه ملی فناوری ارتباطات ژاپن در کنار هم به دستیابی سرعت ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

فیبر نوری ساخته شده توسط دانشگاه هوکایدو ژاپن و کمپانی Fujikura، منبع و منعکس کننده نوری ساخت دانشگاه مکوایر استرالیا و سیستم انتشار ساخت مؤسسه ملی فناوری ارتباطات ژاپن در کنار هم به دستیابی سرعت انتقال داده بیش از 1 پتابیت (هزار ترابیت) در ثانیه منجر شدند.

کابل فیبر نوری جدید با 4 رشته مرکزی و اندازه ای برابر با نمونه های موجود، تا 12 برابر سرعت بیشتری داشته و به دلیل قطر کمتر رشته های داخلی، در مقابل صدمات فیزیکی نیز از مقاومت بالاتری برخوردار خواهد بود.

کابل جدید تا 12 برابر از نمونه های موجود سریع تر است

به گفته پژوهشگران پروژه، حجم بسیار بالای داده ها در سراسر دنیا و نیاز به سرعت های بیشتر برای انتقال اطلاعات باعث شده فناوری های موجود به انتهای ظرفیت خود برسند. از همین رو کابل جدید به عنوان نخستین نمونه استاندارد با ابعاد مشابه نسخه های قبلی، توانسته به نیاز مذکور پاسخ دهد و به عنوان یک راه حل کاربردی و واقع گرایانه مورد استفاده قرار گیرد.

البته فناوری مورد بحث فعلاً برای زیرساخت های اصلی و شبکه های مادر در نظر گرفته شده و قرار نیست به صورت عمومی برای مشترکان خطوط اینترنت فیبر نوری عرضه شود.

فیبر نوری

لازم به ذکر است که پیش از این شرکت NBN (سرویس دهنده خطوط اینترنت در استرالیا) ظرفیت شبکه خود را به 19.2 ترابیت در ثانیه ارتقا داده بود و قرار است با استفاده از فناوری CloudWave شرکت Coriant، به سرعت 200 گیگابیت در ثانیه به ازای هر طول موج دست پیدا کند.

اما فیبر نوری جدید محققان ژاپنی-استرالیایی تا 12 میلیون بار سریع تر از فناوری کنونی NBN بوده و به گفته توسعه دهندگان، محصولی انقلابی در حوزه انتقال اطلاعات خواهد بود.

گفتنی است پیش از این کمپانی ژاپنی NEC طی همکاری با گوگل و بهره گیری از هوش مصنوعی، موفق به افزایش راندمان خطوط اینترنت زیر اقیانوسی شد و سرعت انتقال اطلاعات در آنها را تا 26 ترابیت در ثانیه افزایش داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • CCR
    CCR | ۲۷ آبان ۱۳۹۷

    و همچنان ما اندر خم یک کوچه ایم ? ?

  • mshadi
    mshadi | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

    اووووووووووووووووووووووووووف چقدر زیاد

مطالب پیشنهادی