ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ایکس باکس وان بدون دیسک به زودی عرضه خواهد شد

زمانی که مایکروسافت ایکس باکس وان را معرفی کرد،‌ انرژی زیادی روی فروش بازی‌ها به صورت دیجیتالی گذاشت و همین موضوع یکی از دلایل فروش کم این کنسول به هنگام عرضه بود. حال ردموندی‌ها قصد ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

زمانی که مایکروسافت ایکس باکس وان را معرفی کرد،‌ انرژی زیادی روی فروش بازی‌ها به صورت دیجیتالی گذاشت و همین موضوع یکی از دلایل فروش کم این کنسول به هنگام عرضه بود. حال ردموندی‌ها قصد دارند ایده فروش دیجیتالی بازی را این‌بار ایکس باکس وان بدون دیسک دوباره برگردانند.

با توجه به اخباری که به بیرون درز کرده، مدل جدید ایکس باکس وان شباهت زیادی به ایکس باکس وان S داشته و تنها جای درایو دیسک آن حذف شده است. همین موضوع باعث شده تا قیمت کنسول هم ۱۰۰ دلار کاهش پیدا کرده و به ۲۰۰ دلار برسد.

جالب است بدانید که مایکروسافت برای بازی‌هایی که پیش از این به صورت دیسک خریداری کرده‌اید هم برنامه دارد و کاربرد بازی‌های دیسکی را به یک کد بازی دیجیتالی تغییر می‌دهد.

ایکس باکس وان بدون دیسک

همچنین این احتمال وجود دارد که مایکروسافت مدل دیگری را هم از ایکس باکس وان S عرضه کند که با وجود داشتن درایو دیسک، قیمت ارزان‌تری نسبت به مدل عادی دارد. هنوز اطلاعات دیگری از مدل‌های جدید ایکس باکس وان در دسترس نیست اما به احتمال زیاد باید شاهد عرضه ایکس باکس وان بدون دیسک در سال 2019 باشیم.

جدا از تمامی مدل‌های ذکر شده، مایکروسافت سال گذشته مدل میان نسلی ایکس باکس وان را با پسوند ایکس منتشر کرد که توانایی اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K و فریم‌ریت بالا را دارد. آمار رسمی از فروش این کنسول هنوز در دسترس نیست اما وضعیت برند ایکس باکس با توجه به تغییر سیاست‌های این بخش توسط مایکروسافت، بسیار بهتر از اوایل نسل هشتم شده است.

این پیشرفت باعث شده مدیر برند ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر طی کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 اعلام کند که آن‌ها در حال کار روی ایکس باکس بعدی هستند. همچنین مایکروسافت چندی پیش از پروژه استریم بازی خود با نام Project xCloud رونمایی کرد که اجازه‌ می‌دهد کاربر عناوین کنسول ایکس باکس را روی هر دستگاهی از جمله تبلت یا تلفن همراه هوشمند اجرا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی