ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آزمایشگاه بلاکچین ایران
تکنولوژی

همکاری ایران و روسیه برای دور زدن تحریم‌ها از طریق بلاکچین

«اتحادیه رمزنگاری و بلاکچین روسیه» (RACIB)، بر سر توسعه یک شبکه ایرانی مشابه سوئیفت با «آزمایشگاه بلاکچین ایران»، به توافق رسیده است. چندی قبل دولت ایالات متحده دور جدیدی از تحریم ها را علیه ایران ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۴

«اتحادیه رمزنگاری و بلاکچین روسیه» (RACIB)، بر سر توسعه یک شبکه ایرانی مشابه سوئیفت با «آزمایشگاه بلاکچین ایران»، به توافق رسیده است.

چندی قبل دولت ایالات متحده دور جدیدی از تحریم ها را علیه ایران آغاز کرد که یکی از اثرات جانبی آن قطع دسترسی بانک های ایرانی به سیستم پرداخت سوئیفت است و حالا آزمایشگاه بلاکچین ایران با همکاری یک شرکت روسی در پی استفاده از این پلتفرم برای دور زدن محدودیت ها است. این آزمایشگاه یکی از سازمان های تخصصی است که مسئولیت معرفی فناوری‌های دیجیتال به اقتصاد کشور را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک «یوری پریپاچکین»، رئیس اتحادیه رمزنگاری و بلاکچین روسیه تاکید کرده که تخصص این کمپانی می تواند در شرایط پیچیده تحریم و قطع سوئیفت به ایران کمک کند. وی در این مورد گفته است:

اطلاعات ما حاکی از این است که ایران در حال توسعه سیستمی مشابه سوئیفت است. ابزارهای رمزنگاری کارایی بالایی در دور زدن محدودیت های ناشی از تحریم دارند و به همین خاطر باید از این پتانسیل در شرایط ژئوپلیتیکی کنونی بهره برد.

این توافقنامه در طول کنفرانس بین المللی Chain Point 18 و در «ایروان»، پایتخت ارمنستان به امضای پریپاچکین؛ دکتر «محمد دواتگر»، مدیر عامل آزمایشگاه بلاکچین و «ویگن اروشانیان»، رییس انجمن بلاکچین ارمنستان رسیده است.آزمایشگاه بلاکچین ایران

چند روز قبل «ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز با اشاره به اهمیت حوزه بلاکچین برای کشورهای دیگر بر لزوم شناسایی فرصت های این حوزه تاکید کرده بود.

اوایل امسال «عبدالناصر همتی»، رییس بانک مرکزی اعلام کرد که به دنبال تعلیق سیستم پرداخت سوئیفت، تهران به گزینه های بانکداری جایگزین روی خواهد آورد. در آن زمان سوئیفت هم از قطع دسترسی برخی بانک های ایرانی به این سیستم خبر داده بود.

این شبکه پرداخت بین المللی بدون اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران این اقدام را در جهت حفظ ثبات و یکپارچگی سیستم مالی جهانی اعلام کرده بود. با این حال نمی توان فشارهای ایالات متحده بر آنها را نادیده گرفت چرا که به گفته «استفان منوچین»، رئیس خزانه داری آمریکا این کشور خواهان قطع همکاری سوئیفت با هویت های تحریم شده ایرانی بود و در غیر این صورت خود این شبکه هم در خطر تحریم قرار می گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Tiesto
    Tiesto | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

    سوئیفت اصلا جایگزنی نداره.این طرح از الان شکست خورده هستش.قبل اقتصاد همون چین داره با سوییفت کار میکنه بابا دیگه این روشها جوابگو نیست

  • Mahdi_Valadi
    Mahdi_Valadi | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

    منتظر تراوشات ذهن یه مشت فیک اسرائیلی عزیز هستیم.

    • آریا
      آریا | ۲۷ آبان ۱۳۹۷

      همه فیک اسرائیلی اند. فقط شما عرزشی حقیقی ? ?

مطالب پیشنهادی