ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراخوان 1.6 میلیون دستگاهی خودروهای دیزلی ب ام و؛ پایانی تلخ برای رویای رودولف دیزل

ب ام و به تازگی اقدام به فراخوان 1.6 میلیون از محصولات دیزل خود کرده است. بنا به گفته کمپانی سازنده، مشکل خودروهایی که شامل این فراخوان بی ام و می شود مربوط به بازچرخانی گاز ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

ب ام و به تازگی اقدام به فراخوان 1.6 میلیون از محصولات دیزل خود کرده است. بنا به گفته کمپانی سازنده، مشکل خودروهایی که شامل این فراخوان بی ام و می شود مربوط به بازچرخانی گاز اگزوز است. طی عمل بازچرخانی گاز اگزوز، با کاهش دمای موتور، نیتروژن اکسید (NOx) خروجی از اگزوز کاهش می‌یابد. این سیستم در موتورهای بنزینی، گازوئیلی و دیزل استفاده می‌شود. عملکرد آن به این گونه است که قسمتی از دود خروجی سیلندر را با هوای ورودی مخلوط کرده به سیلندر باز می گرداند و به اصطلاح موتور را خفه می‌کند تا دما پایین بیاید. امروزه موتورها برای برآورده شدن استانداردهای محیط زیست نیاز به این سیستم دارند.

در این نقص گاز خروجی نشت پیدا کرده که می تواند در ترکیب با مواد دیگر موجود در اگزوز سبب گرم شدن بیش از حد منیفولد دود خودرو شود. در این صورت احتمال آتش سوزی قوت می گیرد. البته بنا به گفته های بی ام و احتمال وقوع آتش سوزی بسیار کم است.فراخوان بی ام و

مدل هایی که شامل این فراخوان بی ام و می شوند عبارتند از : سری 3، سری 4 ،سری 5 ،سری 6، X3 ،X4 ،X5 و X6 که از موتور های 4 و 6 سیلندر بهره می برند. خودرو های 4 سیلندری که از ماه دسامبر سال 2014 تا آگوست 2016 و 6 سیلندر هایی که از جولای 2012 تا ژوئن 2015 تولید شده اند باید به نمایندگی های بی ام و مراجعه کنند.

مدل های دیگر همانند سری 1، سری 2، سری 7 و X1 نیز که از 2010 تا به حال تولید شده اند در حال بررسی بوده تا در صورت مشاهده مشکل فراخوانده خواهند شد. گفتنی است که پس از رسوایی دیزل گیت فولکس واگن، فروش خودروهای دیزلی در اروپا و بسیاری مناطق دیگر جهان روند نزولی به خود گرفته است و برخی از خودروسازان بزرگ نیز ارائه چنین پیشرانه هایی را متوقف کرده اند، اما از میان خودروسازان متعهد به تکنولوژی دیزل، ب ام و یکی از آخرین خودروسازان است و وقوع چنین فراخوان هایی می تواند اعتماد اندک مشتریان علاقه مند به موتورهای دیزل را نیز خدشه دار کند و روند خروج کامل سوخت دیزل از صنعت خودروهای سواری را سرعت بخشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۷ آبان ۱۳۹۷

    هرچیزی پایانی داره. دیگه کم کم دوران اتومبیل های الکتریکی فرا رسیده.

  • mpartovian
    mpartovian | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

    دردو بلاشون بخوره تو سر...

مطالب پیشنهادی