ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

افزایش قیمت خودرو همزمان با کاهش قیمت ارز؛ شرایط عجیب بازار خودرو آخرین روزهای آبان ماه

اعلام قیمت خودرو در بازار، این روز ها تبدیل به دغدغه ای عمومی شده است. طی چند هفته گذشته اگر قیمت ارز و سکه روند افزایشی پیدا می کرد، نمودار کلی قیمت در بازار خودرو ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵

اعلام قیمت خودرو در بازار، این روز ها تبدیل به دغدغه ای عمومی شده است. طی چند هفته گذشته اگر قیمت ارز و سکه روند افزایشی پیدا می کرد، نمودار کلی قیمت در بازار خودرو نیز متاثر از این اتفاق، صعودی می شد. از آنجا که خودرو بیش از پیش تبدیل به کالایی سرمایه‌ ای شده، قیمت آن متناسب با ارز و سکه دچار نوسان می شد و گاهی بالا می ‌رفت و گاهی ثبات و نزولی شدن را در پیش می‌ گرفت.
در معاملات اخیر بازار خودرو، رواج زمزمه افزایش قیمت خودرو و ابهامات تحویل برخی از خودروها به مشتریان باعث شده تا بازار شاهد رشد قیمت تعدادی از خودروها باشد.
اما از ابتدای هفته و با کاهش حدود 700 هزار تومانی قیمت سکه و 1000 تومانی دلار، شاهد این اتفاق هستیم که نه تنها قیمت خودروهای داخلی با کاهش قیمت روبه رو نشد بلکه از روز شنبه تا به امروز نرخ‌ ها همچنان در بازار سیر صعودی را طی میکند. کارشناسان معتقد هستند که بازار خودرو داخلی بی توجه به بازار سکه و ارز تنها به قیمت‌ های جدید خودروسازان در هفته آینده چشم دوخته است و به همین دلیل است که دلالان نرخ‌ های خود را به صورت روزانه بالا میبرند.
به تازگی نیز مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا (به‌ عنوان تولیدکننده محصولات رنو شامل پارس تندر و تندر-۹۰ و ساندرو) اعلام کرده قطعات موجود در انبار، کفاف پاسخ به تعهدات ایجاد شده را نمی‌ دهد. مجموعه اتفاقات رخ داده در حوزه تامین قطعات محصولات رنو و همچنین انتشار اخبار مربوط به توقف قریب الوقوع تولید خانواده تندر-۹۰ و ساندرو، سیگنال‌ هایی منفی به بازار ارسال کرده و سبب شده قیمت این محصولات بالا برود.

همچنین وزیر صنعت در هفته گذشته از نهایی شدن جدول جدید قیمت خودرو خبر داد و همین امر باعث ایجاد انتظار تورمی در سطح بازار شد، اما به فاصله یک روز بعد روابط عمومی وزارت صنعت، گفته های وزیر صنعت را تکذیب کرد. از این رو هنوز قطعی نیست که آیا قیمت های جدید خودرو طی روزهای آتی اعلام می شوند یا خیر؟

قیمت خودرو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

    شما هنوز نمیدوننین اینجا افزایش قیمت دلار با افزایش قیمت همه چی رابطه ی مستقیم داره اما کاهش قیمت دلار با کاهش قیمت همه چی رابطه ای نداره؟

    • Pesar kohestan
      Pesar kohestan | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

      اینو خوب اومدی

مطالب پیشنهادی