ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به قیمت دیسک و صفحه و کیت کلاچ خودرو در بازار تهران

کلاچ وﺳﯿﻠﻪ اﯾﺴﺖ ﺑﺮاي اﻧﺘﻘﺎل ﺣﺮﮐﺖ ﭼﺮﺧﺸﯽ از ﯾﮏ ﺷﻔﺖ ﺑﻪ ﺷﻔﺖ دﯾﮕﺮ. ﮐﻼچ در واﻗﻊ ﯾـﮏ وﺳـﯿﻠﻪ ﻗﻄـﻊ ﮐـﺮدن و ﯾـﺎ وﺻﻞ ﮐﺮدن اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎي اﻧﺘﻘﺎل ﻧﯿﺮو ﺑﮑﺎر ﻣﯽ رود. اﺻﻮﻻً ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

کلاچ وﺳﯿﻠﻪ اﯾﺴﺖ ﺑﺮای اﻧﺘﻘﺎل ﺣﺮﮐﺖ ﭼﺮﺧﺸﯽ از ﯾﮏ ﺷﻔﺖ ﺑﻪ ﺷﻔﺖ دﯾﮕﺮ. ﮐﻼچ در واﻗﻊ ﯾـﮏ وﺳـﯿﻠﻪ ﻗﻄـﻊ ﮐـﺮدن و ﯾـﺎ وﺻﻞ ﮐﺮدن اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی اﻧﺘﻘﺎل ﻧﯿﺮو ﺑﮑﺎر ﻣﯽ رود. اﺻﻮﻻً در ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی اﻧﺘﻘﺎل ﻧﯿﺮو ﺗﻮان و ﻧﯿﺮوی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷـﺪه در ﻣﻮﺗﻮر ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻪ ﺷﮑﻠﯽ دﯾﮕﺮ و ﯾﺎ اﺳﺘﻔﺎده در ﺟﺎﯾﯽ دﯾﮕﺮ ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﺟﺎﺑﺠﺎﯾﯽ و اﻧﺘﻘﺎل دارد.  در خودرو کلاچ اتصال بین فلایویل موتور و گیربکس را برقرار می کند و روی آن کنترل دارد.

در زمانی که موتور خودروی روشن است و خودرو در حال توقف می باشد در صورتی که کلاچ خودرو کار نکند، گیربکس درگیر نشده و خودرو به راه نمی افتد. بنابراین یکی از قطعاتی که اطمینان از سلامت آن برای حرکت دادن خودرو واجب است سیستم کلاچ آن است. اگر این قطعه مصرفی به درستی و در زمان مناسب تعویض نشود می تواند برای سرنشینان خودرو مشکل آفرین باشد.

اگر خودروی شما هنگام رها کردن کلاچ می لرزد و یا کلاچ آن بکسواد شده به شما توصیه می کنیم که به نگاهی به سیستم کلاچ خودرو خود انداخته و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. توصیه کلی این است سیستم کلاچ خودرو بعد از گذشت 50 الی 60 هزار کیلومتر نسبت به نوع رانندگی باید تعویض و یا در حد امکان رگلاژ شود.

جالب است بدانید که براساس اطلاعات بدست آمده از سطح بازار، قیمت مجموعه دیسک و صفحه برخی از خودروهای اروپایی یا ژاپنی از مجموعه دیسک و صفحه خودروهای ایرانی یا چینی کمتر است که این مورد در نوع خود جای تامل دارد. رکورد قیمت از آن خودرو چینی ولکس c30 با قیمتی در حدود 2 میلیون تومان است و کمترین هزینه خرید تعویض دیسک و صفحه نیز به پراید تعلق دارد که با رقمی در حدود 500 هزار تومان رکورد دار هزینه های نگهداری اندک است.

هرچند باید تاکید کرد که قیمت دیسک و صفحه پراید تا قبل از افزایش قیمت های اخیر در حدود 150 هزار تومان برآورد می شد و از این رو حتی رانندگان پراید نیز طی ماه های اخیر به شدت تحت تاثیر فشارهای ناشی از افزایش قیمت ها قرار گرفته اند.

سیستم کلاچ خودرو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی