ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کنترلر مخصوص معلولین ایکس باکس وان در لیست بهترین اختراعات سال 2018 جای گرفت

کنترلر مخصوص معلولین ایکس باکس وان که هنگام معرفی تحسین بسیاری را برانگیخت، توسط مجله تایم به عنوان یکی از بهترین اختراعات سال 2018 انتخاب شد. این کنترلر جالب به معلولان این امکان را می‌دهد ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

کنترلر مخصوص معلولین ایکس باکس وان که هنگام معرفی تحسین بسیاری را برانگیخت، توسط مجله تایم به عنوان یکی از بهترین اختراعات سال 2018 انتخاب شد.

این کنترلر جالب به معلولان این امکان را می‌دهد که بازی‌ها را به روش‌های گوناگونی تجربه کنند. مثلا اگر فردی یکی از انگشتان دست را نداشته باشد، می‌تواند کنترلر خود را بر اساس معلولیتی که دارد شخصی سازی کند و این موضوع با درگاه USB قرار گرفته روی این محصول امکان پذیر شده است.

کنترلر مخصوص معلولین ایکس باکس وان شامل دو دکمه بزرگ قابل برنامه ریزی، ۱۹ جک برای اتصال جوی استیک‌ها، دکمه‌های بزرگ و دیگر مواردی که باعث فراهم شدن امکان بازی کردن معلولان است می‌شود. در ضمن در بالای این کنترلر دکمه‌های لمسی خاصی وجود دارند که کاربران معلول را از جابجایی در منوها بی نیاز می‌کند.

کنترلر مخصوص معلولین ایکس باکس وان

به خاطر تمام نوآوری‌هایی که پیش از این با آن‌ها اشاره کردیم، مجله تایم این کنترلر را در فهرست ۵۰ اختراع برتر سال قرار داده که با طراحی ساده اما کاربردی خودشان، تاثیر قابل مشاهده‌ای را روی جامعه هدف خود می‌گذارند. حتی برای این که به اهمیت عرضه این کنترلر پی ببرید، جالب است بدانید که جدا از قرار گرفتن در لیست بهترین اختراعات سال 2018، مجله تایم این محصول را روی جلد خودش هم قرار داده است.

جدا از این کنترلر مخصوص که با قیمت صد دلار در دسترس کاربران است، کنسول نسل هشتمی مایکروسافت از یک کنترلر نیمه ماژولار به اسم الیت هم بهره می‌برد که می‌توانید آن‌ها را هم با توجه به سلیقه خودتان شخصی سازی کنید.

در پاسخ به کنترلر الیت ایکس باکس، روز گذشته کمپانی آسترو با همکاری سونی از یک کنترلر حرفه‌ای برای پلی استیشن 4 رونمایی کرد که می‌توانید آن را به صورت گسترده‌ای شخصی سازی کنید و حتی برای انجام این کار به یک نرم‌افزار اختصاصی دسترسی خواهید داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی