ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی اس ۱۰
تکنولوژی

جزییات جدید از نمایشگر منحصر به‌فرد گلکسی اس ۱۰

گلکسی اس ۱۰ محصولی است که احتمالا روندی جدید را در موبایل های سامسونگ به راه خواهد انداخت. در روزهای اخیر شایعات بسیاری پیرامون این گوشی جریان داشته که به اتفاق از نمایشگر منحصر به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

گلکسی اس ۱۰ محصولی است که احتمالا روندی جدید را در موبایل های سامسونگ به راه خواهد انداخت. در روزهای اخیر شایعات بسیاری پیرامون این گوشی جریان داشته که به اتفاق از نمایشگر منحصر به فرد آن حکایت دارند.

در جدیدترین خبر حول پرچمدار بعدی سامسونگ، سایت کره ای TheElec مدعی شده که گلکسی اس ۱۰ از نمایشگر اولد بدون هیچ حاشیه ای بهره خواهد برد. بر این اساس از لبه های بالا یا پایین هم خبری نبوده و به جای آن دو حفره کوچک در بالای نمایشگر تعبیه می شود که میزبان سنسور مادون قرمز و دوربین سلفی خواهند بود؛ سنسورهای دیگر به زیر نمایشگر خواهند رفت.

سامسونگ دیسپلی در حال حاضر مشغول توسعه این پنل ها با استفاده از لیزر حالت جامد پمپ دیودی (DPSS) برای سوراخ کردن نمایشگر است. در عین حال بخش نرم افزاری این شرکت رابط کاربری جدید سازگار با آن را توسعه می دهد که اطلاعاتی از قبیل نام اپراتور، وضعیت آنتن، شارژ باتری، زمان و غیره را در نوار وضعیت اطراف سوراخ نشان می دهد.

تولید این قطعات آنقدر پیچیده است که ممکن است در زمان مناسب آماده نشوند و به همین خاطر سامسونگ برنامه ای پشتیبان در دست دارد که طی آن بردیگی L شکلی به نمایشگر اضافه می شود.

علاوه بر موارد فوق تعداد زیادی رندر مربوط به نمایشگر از سوی سامسونگ در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت شده که علی رغم تفاوت ها مواردی از قبیل نمایشگر بدون حاشیه و بریدگی یا حفره در پنل از نقاط مشترک آنهاست.

در این رندها تنها یک مورد رنگی است و ممکن است هرگز شاهد پیاده سازی بخش عمده ای از آنها نباشیم اما ثبت این موارد نشان دهنده مصمم بودن سامسونگ برای ایجاد تغییرات اساسی در پرچمدارهایش است.

در بخش دیگری از گزارش سایت کره ای یک تحلیلگر صنعت فناوری مدعی شده که اپل هم احتمالا به سمت پنل های بدون حاشیه واقعی حرکت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی