ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

لامبورگینی SC18 معرفی شد؛ سفارشی عجیب از یک مشتری فوق ثروتمند

شرکت لامبورگینی زیر مجموعه ای به نام اسکوادرا کورس (Squadra Corse) دارد که در زمینه ارایه مدل های مسابقه ای فعالیت می کند. این زیر مجموعه مدل های خیابانی لامبورگینی را ارتقا داده و یک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

شرکت لامبورگینی زیر مجموعه ای به نام اسکوادرا کورس (Squadra Corse) دارد که در زمینه ارایه مدل های مسابقه ای فعالیت می کند. این زیر مجموعه مدل های خیابانی لامبورگینی را ارتقا داده و یک جنگجوی تمام عیار از آنها برای پیست مسابقه می سازد.

به تازگی اسکوادرا کورس از محصولی جدید با نام SC18 رونمایی کرده است. این خودرو که با هدف حکمرانی در پیست توسعه یافته، بر اساس مدل اونتادور خلق شده و از لحاظ ظاهری اشتراکات بسیار زیادی با آن دارد، به عبارت بهتر می توان SC18 را یک لامبورگینی اونتادور تقویت شده نامید.

5e98fd78-lamborghini-sc18-10

در نگاه نخست به لامبورگینی SC18، بی شک ظاهر خشن و تهاجمی آن جلب توجه خواهد کرد، به ویژه اینکه از ترکیب رنگ های خاکستری تیره و قرمز برای بدنه استفاده شده تا این خودرو چهره ای مخوف تر پیدا کند.

با دقت بیشتر در بدنه متوجه اجزای ایرودینامیکی در قسمت های مختلف خواهیم شد. این اجزا معمولا در مدل های مخصوص پیست دیده می شوند. در نمای روبرو SC18 به ورودی های هوای بزرگی مجهز شده، این ورودی ها هوراکان GT3 EVO را در ذهن تداعی می کنند.

9f35c4af-lamborghini-sc18-1

المان های دیگری نظیر شکاف های حجیم کاپوت و قسمت های جانبی بیننده را به یاد هوراکان Super Trofeo EVO می اندازند.

844d61f0-lamborghini-sc18-3

در نمای عقب باله عظیم فیبرکربنی شاخص ترین عنصر موجود است. این باله به صورت مکانیکی در سه حالت قابل تنظیم است. علاوه بر این پوشش موتور V12 نیز جذابیت بصری فوق العاده ای دارد، زیرا برای جریان بهتر هوا 12 شکاف قرمز رنگ بر روی آن تعبیه شده است.

015b265e-lamborghini-sc18-6

لامبورگینی SC18 نیروی خود را از همان موتور 12 سیلندر معروف سنت آگاتایی ها دریافت می کند. این موتور به لطف بهینه سازی های انجام شده 759 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که دقیقا با نمونه به کار رفته در اونتادور SVJ برابر است.

d3e8a28c-lamborghini-sc18-4

درباره شتاب و حداکثر سرعت SC18 فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما برای مقایسه بد نیست بدانید اونتادور SVJ برای رسیدن به 100 کیلومتر در ساعت تنها به 2.8 ثانیه زمان نیاز داشته و می تواند به نهایت سرعت 350 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

42faca8c-lamborghini-sc18-9

البته از آنجایی که بدنه و دیگر بخش های SC18 از فیبرکربن و سایر مواد سبک وزن ساخته شده اند، و همچنین به دلیل بهره گیری از گیربکس هفت سرعته ISR، این خودرو احتمالا از همزاد خود یعنی اونتادور SVJ به طور محسوسی سریع تر خواهد بود.

fd34907c-lamborghini-sc18-8

به گفته اسکوادرا کورس، لامبورگینی SC18 به سفارش مالک با چنین ترکیب رنگی تولید شده؛ این ترکیب به داخل کابین نیز راه یافته و از پوشش آلکانترای خاکستری رنگ و دوخت قرمز برای بخش های مختلف استفاده شده است.

bfafc541-lamborghini-sc18-2

با وجود تمرکز بر روی عملکرد بهینه در پیست، لامبورگینی SC18 مجوز تردد در خیابان های عمومی را دارد. از قیمت این خودرو اطلاعاتی در دست نیست، ولی به خاطر اینکه فقط همین یک دستگاه از آن بر روی کره خاکی موجود خواهد بود، باید منتظر رقمی نجومی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ilyma13
    ilyma13 | ۲۷ آبان ۱۳۹۷

    حتما پای یک عرب در میان است...

    • min
      min | ۲۸ آبان ۱۳۹۷

      خوشبحالشون که کشورهایی دارند که از همه نظر به فکر رفاه و پیشرفت مردمشون هستند...

مطالب پیشنهادی