ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتصال راکت لانچر وان به بوئینگ 747؛ توریسم فضایی تحقق می یابد؟ [تماشا کنید]

ویرجین موفق شد به یکی دیگر از اهداف بلند پروازانه‌ی خود در زمینه‌ی سفر‌های فضایی دست یابد. هواپیمای Cosmic Girl که یک بوئینگ ۴۰۰-۷۴۷ اصلاح شده است، در حالی که لانچر وان به آن متصل ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

ویرجین موفق شد به یکی دیگر از اهداف بلند پروازانه‌ی خود در زمینه‌ی سفر‌های فضایی دست یابد. هواپیمای Cosmic Girl که یک بوئینگ ۴۰۰-۷۴۷ اصلاح شده است، در حالی که لانچر وان به آن متصل بود نخستین تاکسی (حرکت هواپیماها روی زمین پیش از پرواز) پر سرعت خود را با موفقیت انجام داد.

در تست یاد شده این هواپیما توانست در حالی که یک راکت زیر بال چپ آن وصل بود به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که این میزان برای بلند شدن از روی زمین کافی است. طبق برنامه ریزی های انجام شده، در ماموریت های آتی این هواپیما ابتدا تا فاصله‌ی ۳۰،۰۰۰ پایی سطح زمین (کمی بیشتر از ۹ کیلومتر) پرواز می‌کند و سپس راکت را به فضا ارسال می‌نماید.

راکت ۲۵،۸۰۰ کیلوگرمی از آنجا به بعد سعی می‌کند خود را به سرعتی ۲۰ برابر سرعت صوت برساند تا موفق شود به مدار زمین برسد.

ماهواره‌هایی که با استفاده از این سیستم به فضا ارسال می‌شوند، می‌توانند اینترنت پرسرعت را به دور افتاده ترین نقاط زمین ارسال کنند و همچنین در برای پیش‌بینی تغییرات آب و هوایی به بشر یاری برسانند.

شرکت ویرجین قصد دارد که با کمک این هواپیما پروژه توریسم فضایی خود را عملیاتی کند و پیش‌بینی کرده که سال ۲۰۲۱ از فرودگاه «کورنوال» این کار را به انجام خواهد رساند. مهندسین ویرجین بر این عقیده‌اند که هواپیمای بوئینگ ۴۰۰-۷۴۷ وسیله ای مناسب برای این عملیات است چرا که فضای مناسبی برای اتصال راکت به خود را داراست.

همچنین این هواپیما توانایی‌های زیادی برای پرواز در انواع آب و هوا دارد و از همه مهمتر می‌تواند از اکثر فرودگاه‌های تجاری حال حاضر دنیا پرواز خود را آغاز کند.

پیش‌بینی می‌شود که در صورت تحقق اهداف ویرجین برای انجام سفر‌های فضایی، هزینه‌ی این سفر برای هر مسافر بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار باشد.

در ادامه می‌توانید تست ویرجین از لانچروان را که به زیر بال سمت چپ Cosmic Girl‌ متصل شده مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی