ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد جنگی
تکنولوژی

بریتانیا مخفیانه در حال توسعه پهپادهای قاتل خودکار است

علی رغم ادعاهای دولت بریتانیا در رابطه با عدم فعالیت در زمینه توسعه پهپاد جنگی خودکار، خبرهایی از طرح‌های گسترده این کشور برای تولید درون‌های قاتل به گوش می رسد. تحقیقات یک ساله گروه ناظر Drone ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

علی رغم ادعاهای دولت بریتانیا در رابطه با عدم فعالیت در زمینه توسعه پهپاد جنگی خودکار، خبرهایی از طرح‌های گسترده این کشور برای تولید درون‌های قاتل به گوش می رسد.

تحقیقات یک ساله گروه ناظر Drone Wars UK حاکی از این است که «شتاب دهنده امنیت و دفاع بریتانیا» (Dasa) سرمایه لازم برای تحقیق روی تسلیحاتی را تامین کرده که بدون دستور انسان قادر به کشتن دیگران هستند.

این مطالعه به پهپاد Taranis اشاره کرده که وزارت دفاع بیش از یک دهه زمان و ۲۰۰ میلیون پوند هزینه را صرف توسعه آن کرده است. Taranis قابلیت پرواز، ترسیم راه ها و تعیین موقعیت اهداف به صورت خودکار را دارد. در بخش دیگری از این گزارش به دو جین برنامه تحقیقاتی مشابه اشاره شده که توسط وزارت دفاع بریتانیا، پیمانکاران نظامی و دانشگاه ها به پیش می روند.پهپاد جنگیاین در حالی است که وزارت دفاع بریتانیا در جبهه گیری ها و اظهارنظرهای خود از مخالفت با توسعه سیستم های جنگی خودکار دم زده و بر عدم پشتیبانی خود از توسعه یا مالکیت چنین سلاح هایی پافشاری می ورزد.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع این کشور درباره تسلیحات خودکار می گوید:

وزارت دفاع قصد توسعه سیستم های جنگی که بدون نیاز به دستور انسان و به صورت خودکار عمل می کنند را ندارد. برای اطمینان از حفظ نظارت، اختیار و مسئولیت پذیری، سلاح های ما همیشه تحت کنترل انسان باقی خواهند ماند.

متخصصان هوش مصنوعی پیش از این هشدار داده بودند که تفویض تصمیمات مرگ و زندگی افراد به ماشین، مرزهای اخلاقی را زیر پا می گذارد. در کمپینی تحت عنوان «ربات های قاتل را متوقف کنید» صدها تن از فعالان دانشگاهی خواستار وضع محدودت های پیشگیرانه روی توسعه ربات های قاتل خودکار شده بودند.

از نظر این افراد بدون وضع چنین محدودیت هایی رقابت نظامی برای توسعه سلاح های کشتار خودکار به راه خواهد افتاد. در این صورت شاهد توسعه ارتشی از سربازان خودکار خواهیم بود که یک برنامه نویس می تواند کنترل آنها را به دست بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی