ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چرا کنار و داخل آسانسور آینه نصب می‌کنند؟

بسیاری از ما زمان زیادی در روز منتظر آسانسور می‌شویم و داخل آن نیز جمعاً وقت زیادی را سپری می‌کنیم اما تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چرا این زمان به چشم نمی‌آید؟ جواب ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

بسیاری از ما زمان زیادی در روز منتظر آسانسور می‌شویم و داخل آن نیز جمعاً وقت زیادی را سپری می‌کنیم اما تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چرا این زمان به چشم نمی‌آید؟ جواب سوال بسیار ساده است؛ آینه‌های تعبیه شده کنار و داخل آسانسور‌ها موجب می‌شوند که توجه کاربران پرت شده و سپری شدن زمان را حس نکنند.

شاید تا به حال متوجه نشده باشید اما از این پس میبینید که اصولاً داخل و کنار آسانسور‌ها، آینه قرار گرفته است. این مسئله اتفاقی یا قسمتی از زیبایی طراحی نیست بلکه کاملاً از پیش تعیین شده بوده و به علت سرگرم کردن کاربران، در نظر گرفته شده است.

نشریه نیویورک تایمز، خاطر نشان شده که این ایده در ابتدا پس از جنگ جهانی دوم بکار گرفته شد چرا که در آن زمان با افزایش ساختمان‌های بلند و استفاده از آسانسور‌ها، کاربران از وقتی که برای رسیدن آسانسور‌ها صرف می‌شد، ناراضی بودند و به آن اعتراض می‌کردند.

ایده‌ی اصلی تعبیه آینه کنار و داخل آسانسور‌ها این بود که کاربران با مشاهده‌ی خودشان کاری برای انجام دادن پیدا کنند و حواسشان به کلی پرت شود. این مسئله موجب می‌شد که به کلی زمان سپری شده در آسانسور را حس نکنند.

کارشناسان باور دارند که سرعت بالای زندگی مدرن موجب شده که تایمر درونی مردم از تعادل همیشگی خارج شود و تعریف صبر کم کم به فراموشی سپرده شود. معمولاً مشاهده می‌کنید وقتی که منتظر انجام اتفاقی هستید، زمان به کندی سپری می‌شود. این مسئله به علت بازی است که تایمر ذهن با ما انجام می‌دهد و به نوعی سرعت سپری شدن زمان را در نظرمان کاهش می دهد.

از سوی دیگر وجود آینه در آسانسور موجب می‌شود که فضای این محل بزرگتر از گذشته به نظر آید و مبتلایان به اختلال عصبی تنگناهراسی بتوانند حس بدی تجربه نکرده و راحت‌تر زمان رسیدن به طبقه‌ی موردنظرشان را سپری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۲۸ آبان ۱۳۹۷

    چه جالب ، ایده خوبی بوده

  • meyoucat
    meyoucat | ۲۸ آبان ۱۳۹۷

    یکی از علتاش هم اینه توش عکس بگیریم بذاریم اینستاگرام

    • Vonarian
      Vonarian | ۲۸ آبان ۱۳۹۷

      آی گفتی xDDDDD

مطالب پیشنهادی