ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

هشت نکته که پیش از بازی کردن Battlefield V باید بدانید

کمپانی EA با تصمیم هیجان انگیز خود و برگرداندن فرانچایز بتلفید به زمان جنگ‌های جهانی تاثیر چشمگیری بر بالا رفتن محبوبیت این بازی گذاشت. این تصمیم موجب شد تا مسیر بتلفیلد از رقیب قدرتمند خود ...

محمد امین بهتوئی
نوشته شده توسط محمد امین بهتوئی | ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

کمپانی EA با تصمیم هیجان انگیز خود و برگرداندن فرانچایز بتلفید به زمان جنگ‌های جهانی تاثیر چشمگیری بر بالا رفتن محبوبیت این بازی گذاشت. این تصمیم موجب شد تا مسیر بتلفیلد از رقیب قدرتمند خود یعنی کال آو دیوتی فاصله بگیرد و در ادامه آن را نیز وادار کند تا گامی رو به عقب برداشته و باز هم به زمان جنگ جهانی دوم برگردد.

بتلفیلد 1 را می‌توان یک موفقیت بزرگ برای دایس و EA محسوب کرد. القای حس حضور در میدان نبرد جنگ جهانی اول کاری بود که این بازی به نحو احسن انجام داد و موجب شد تا کاربران باز هم به آینده این سری بازی‌ها امیدوار شوند.

معرفی بازی Battlefield V یا بتلفیلد 5 با حواشی بسیار زیادی همراه بود. در مقاله‌ای با عنوان مفهوم SJW چیست یا چرا بتلفیلد 5 احتمالا شکست می‎خورد؟ به بررسی کامل تمام عواملی که موجب شدند معرفی این بازی با شکست روبه‌رو شود پرداختیم و درصورت علاقه می‌توانید آن را مطالعه کنید.

اما بنظر می‌رسد دایس با ایجاد تغییراتی بنیادین در بازی و اضافه کردن جزئیات محسوس توانسته تاحدودی این جو منفی را خنثی کرده و طرفداران خود را متقاعد کند که تجربه بتلفیلد 5 همچنان از ارزش بالایی برخوردار است.

پیش از عرضه بتلفیلد 5 تصمیم گرفتیم تا طی هشت نکته به بررسی تمام تغییرات و نکات مهمی که نیاز است پیش از تجربه آن بدانید بپردازیم تا بتوانیم به شما کمک کنیم متوجه تغیرات اعمال شده در بازی شوید.

تنوع میدان‌های نبرد بازی بسیار بالاست

Battlefield V


پیش از انتشار اطلاعات دقیق از بازی دایس این وعده را به طرفداران خود داده بود که بتلفیلد 5 را در نقاط جدیدی از جهان تجربه خواهند کرد. خوشبختانه دایس به این وعده خود عمل کرد و با توجه به تعداد بالای کشورهایی که قربانی جنگ جهانی دوم شدند، با دست باز به سراغ انتخاب لوکیشن‌های جدید برای بتلفیلد 5 رفت.

تاکنون هفت نقشه جدید برای بازی بازی معرفی شده است که هرکدام ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند.

Hamada: یکی از بزرگ‌ترین نقشه‌های تاریخ بتلفیلد که در شمال آفریقا قرار دارد. این نقشه دارای 7 پرچم در حالت Conquest است و فضای گسترده آن برای حالت‌های بازی 64 نفره بسیار مناسب است و کاربران می‌توانند با استفاده از سواره نظام، تانک و هواپیما وارد میدان نبرد شوند.

Aerodrome: باز هم آفریقای شمالی، اما این بار شاهد حمله نیروهای انگلستان به مراکز هوایی و خطوط دفاعی آلمان در صحرای لیبی هستیم که در سال 1943 اتفاق افتاد. نقشه دارای 6 پرچم در حالت Conquest است و شامل یک سوله بزرگ در میانه خود است، یعنی جایی که نیروهای آلمانی می‌بایست از آن دفاع کنند. بازیکنان می‌توانند برای دفاع از سوله یا حمله به آن از پیاده نظام و تانک‌های موجود استفاده کنند.

Twisted Steel: بزرگ‌ترین سازه تاریخ بازی‌های بتلفیلد این بار در فرانسه طراحی شده است. یک پل عظیم که بخش بزرگی از نبردهای بازی در این نقشه برروی آن رخ می‌دهد. علاوه بر پل، فضای اطراف آن نیز جزئی از صحنه نبرد خواهد بود و بازیکنان با استفاده از سواره نظام، تانک و هواپیما به نبرد با یکدیگر می‌پردازند. خصوصیات استراتژیک پل به کاربران اجازه می‌دهد به خوبی از قابلیت ساخت و ساز و آماده سازی تمهیدات دفاعی در برابر دشمنان استفاده کنند.

Arras: یکی دیگر از نقشه‌های موجود در فرانسه Arras نام دارد که دارای 6 پرچم در حالت Conquest می‌شود. این نقشه بصورتی طراحی شده تا با توجه به حالت بازی، از مزارع و فضای آزاد اطراف آن بازی به محیط شهری کشیده شود، تقریبا مانند سیستمی که در عناوین بتل رویال شاهد آن هستیم. کاربران می‌توانند برای نبرد با یکدیگر از سواره نظام، تانک و هواپیما در Arras استفاده کنند.

Devastation و Rotterdam: هر دو نقشه در هلند قرار دارند و درواقع Devastation نسخه مخروبه‌ای از Rotterdam است که در نقطه‌ای دیگر از آن قرار گرفته. بازیکنان می‌توانند در قالب سواره نظام و تانک به نبرد با یکدیگر بپردازند. این نقشه‌ها دارای 5 پرچم در حالت Conquest هستند و تیم طراحی نقشه Varge در بتلفیلد 1 کار طراحی آن را انجام داده است. به همین خاطر انتظار می‌رود باز هم شاهد یک میدان نبرد شلوغ و مهیج در محیط شهری خواهیم بود.

Narvic و Fjell 652: کوهستان‌های نروژ یکی از دیگر مناطقی هستند که دایس برای نقشه‌های بتلفیلد 5 آنان را انتخاب کرده است. با توجه به ویدیوهای منتشر شده بنظر می‌رسد نبرد درمیان کوه‌ها و صخره‌های برفی این دو نقشه از جذابیت و هیجان بسیار بالایی برخوردار است. طراحی این دو نقشه بدین صورت است که فقط قابلیت استفاده از پیاده نظام و هواپیما مقدور است و کاربرانی که خلبانان حرفه‌ایی هستند به استفاده از هواپیما در این نقشه دعوت شده‌اند.

Panzer Storm: تجربه حضور در سبزه‌زارهای بلژیک کمی با تاخیر روبه‌رو است چرا که این نقشه از ابتدا در بازی حضور ندارد و قرار است طی بروز رسانی‌های آینده به آن اضافه شود. از Panzer Storm به عنوان یکی از نقشه‌هایی یاد می‌شود که تانک‌ها به نبرد با یکدیگر می‌پردازند و به همین جهت بیشترین تعداد تانک‌ها در این نقشه در دسترس خواهند بود.

حالت‌های مختلف بازی ساعت‌ها شما را سرگرم خواهند کرد


روایت‌هایی از جنگ یا War Stories نام بخش تک نفره بتلفیلد 1 بود که تجربه حضور در شرایط و حوادث متفاوتی از جنگ جهانی اول را برای کاربران فراهم می‌کرد. این بار نیز شاهد حضور این بخش در بتلفیلد 5 هستیم که دارای چهار داستان مجزا با نام‌های Under No Flag، Tirailleur، Nordlys و A Prologue می‌باشد.

قسمت پنجمی نیز برای این بخش با نام The Last Tiger در نظر گرفته شده است که از ابتدا در دسترس نیست و طبق یک زمان بندی مشخص در آینده منتشر خواهد شد.

بتلفیلد 5 تنها به بخش تک نفره محدود نمی‌شود و درواقع بزرگ‌ترین قسمت بازی بخش چند نفره آن است. تاکنون هشت حالت مختلف برای این بخش معرفی شده است که به ترتیب Final Stand ،Airborne ،BreakThrough ،Domination ،Frontlines ،Team Deathmatch ،Conquest Assault و Conquest نام دارند.

به این هشت حالت نام برده، دو حالت دیگر نیز اضافه کنید. پس از موفقیت حالت Operations در بتلفیلد 1 این بار شاهد معرفی حالت Grad Operations در بتلفیلد 5 هستیم. در این بخش 64 کاربر بصورت همزمان وارد مبارزه‌ای یک ساعته می‌شوند که طی سه روز خیالی روایت می‌شود. کاربران با محدودیت در مقدار مهمات وارد بازی می‌شوند و باید با در پیش گرفتن استراتژی‌های خاص بتوانند در روز اول پیروز شوند. برحسب پیروزی یا شکست شما روز دوم آغاز شده و مهمات بیشتری در اختیار تیم برنده قرار می‌گیرد.

تمرکز برروی کار تیمی است


بخش کوآپ جدیدی به نام Combind Arms به بازی اضافه شده است که از ابتدا در دسترس نخواهد بود. طبق اطلاعات منتشر شده توسط دایس تمرکز این بخش بر کار گروهی است و شما می‌توانید با چهار نفر آن را تجربه کنید.

علاوه بر یک هدف نهایی که رسیدن به آن سخت و نیازمند همکاری تیمی بسیار بالایی است، چند هدف متغیر نیز در طول بازی برای کاربران تعیین شده است تا پیشروی در بازی جذاب‌تر و هیجان انگیزتر شود. همچون بتلفیلد 1 با استفاده یا بازی کردن از هر کلاس می‌توانید در نوار اهداف آن پیشرفت کنید و به مرور سلاح‌ها یا قابلیت‌های مختلفی برای کلاس مورد نظرتان آزاد کنید.

موفقیت در این بخش نیازمند کار گروهی است. با پیشروی در مراحل بازی و پس از کشتن دشمنان یا به انجام رساندن اهداف مشخص شده به مقدار مشخصی امتیاز دریافت می‌کنید. این امتیازها با عنوان Squad Re-Enforcement Points شناخته می‌شوند و لیدر گروه می‌تواند از آن برای دریافت سلاح‌های ویژه یا دریافت نیروهای کمکی ویژه استفاده کند.

یکی از این قابلیت‌ها دریافت تانک Churchil Crocodile برای ارتش انگلستان یا تانک Sturmtiger برای ارتش آلمان است که جزو مخوف‌ترین تانک‌های جنگ جهانی دوم محسوب می‌شوند و قابلیت حمل چهار سرباز را دارند.

همچنین سیستم The Company در این بخش به شما قابلیت‌های متنوع شخصی سازی سربازها یا وسایل حمل و نقل مانند تانک‌ها را می‌دهد. امکانات موجود در این سیستم به مرور زمان و با عرضه به روز رسانی‌های سیستم Tides of War گسترده‌تر می‌شوند.

بتل رویال را در بستر جنگ جهانی دوم تجربه کنید


بازار بازی‌های بتل رویال آنقدر داغ و پرهوادار هست که دو عنوان شوتر بزرگ تاریخ نیز بخواهند وارد این عرصه شوند. پس از کال او دیوتی این بار نوبت به بتلفیلد رسیده است تا شانس خود را امتحان کرده و بخش ویژه‌ای از قسمت پنجم خود را به بتل رویال اختصاص دهد.

این بخش که Fire Storm نام دارد 64 کاربر را در یکی از بزرگ‌ترین نقشه‌های تاریخ سری بازی‌های بتلفیلد گرد هم می‌آورد تا برای بقا با یکدیگر رقابت کنند. بنظر می‌رسد امکان تجربه این بخش بصورت تک نفره یا حتی دو نفره وجود ندارد و 16 تیم چهار نفره برای تجربه این بخش درنظر گرفته شده است.

با توجه به ساخته شدن این توسط کرایترین گیمز که تجربه ساخت سری بازی‌های استاروارز بتلفرانت را در کارنامه خود دارد، انتظارات از این بخش به شدت بالا رفته است. قطعا تجربه بالای این استودیو در ساخت عناوین آنلاین کمک می‌کند تا نتیجه نهایی این انتظارات بالا را برآورده کند.

با وجود اینکه سوالات بی‌پاسخ زیادی در خصوص این بخش از جمله چگونگی حضور وسایل نقلیه‌ای مانند تانک و حفظ تعادل در گیم‌ پلی بازی وجود دارد، عرضه فایر استورم تا ماه مارس عقب افتاده است و متاسفانه در روز انتشار این بخش از بازی در دسترس نخواهد بود.

گیم پلی بازی در مقایسه با بتلفیلد 1 تغییرات زیادی کرده است


با نگاهی سطحی به تریلرها و اطلاعات منتشر شده از بتلفیلد 5 ممکن است تصور کنید با نسخه‌ای بهبود یافته از بتلفیلد 1 روبه‌رو هستید. اما حقیقت این است که تغییرات بنیادین زیادی در گیم پلی بتلفیلد 5 اعمال شده است تا علاوه بر پوشش مشکلات موجود در عنوان قبلی، این بازی بتواند تجربه بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

مهمات بسیار گرانبهاتر از قسمت پیشین بازی هستند و در برخی از حالت‌های بازی مانند Grand Operations کمبود مهمات می‌تواند منجر به مرگ شما شود. به همین خاطر در بتلفیلد 5 می‌توانید جسد سربازان مرده را به اصطلاح لوت کرده و از مهمات آنان استفاده کنید.

می‌توانید نارنجک‌های پرتاب شده به سمتتان را برداشته و دوباره پرتاب کنید یا اگر هدف گیریتان خیلی خوب است آنان را در میانه هوا با شلیک گلوله منفجر کنید.

انیمیشن‌های بازی نیز تغییراتی به خود دیده و بسیار داینامیک‌تر شده است. برای مثال هنگامی که یک سرباز را از بالای راه هدف گرفته و به سمتش شلیک کنید، مشاهده می‌کنید جسد او از پله‌ها به پایین سقوط می‌کند. درصورت حرکت در گل و لای یا برف متوجه می‌شوید که طرز راه رفتن سربازان تغییر می‌کند و درصورت پایین آمدن از یک سراشیبی می‌توانید سر خوردن آنان را نیز مشاهده کنید.

همچنین قابلیت شیرجه زدن به طرفین نیز به بازی اضافه شده و با استفاده صحیح و به موقع از آن می‌توانید به خوبی دشمنانتان را غافلگیر کنید. پس از فرود برروی زمین این به عهده شماست تا همچنان برروی زمین مانده و در حال سینه‌خیز رفتن به اطراف شلیک کنید یا برخواسته و باز هم به مسیرتان ادامه دهید.

شبیه سازی دقیق‌تر سلاح‌های بازی موجب شده تا ریکویل یا لگد هر یک تفاوت محسوسی داشته باشد. توجه به این مسئله در حین نبرد از اهمیت بالایی برخوردار است و کاربران براساس استراتژی‌های خود مجبورند اسلحه مناسبی را انتخاب کنند.

قابلیت پریدن و شلیک کردن نیز به بازی اضافه شده. البته دقت شلیک شما در این حالت به شدت کاهش پیدا می‌کند و درواقع شانس اصابت گلوله‌ها به هدف مورد نظرتان بشدت کمتر خواهد بود.

سیستم مرگ و ریوایو بازی نیز با آنچه در عناوین سابق بتلفیلد تجربه کرده بودید متفاوت است. در بتلفیلد 5 فارغ از کلاسی که انتخاب کرده‌اید می‌توانید هم تیمی‌های خود را ریوایو کرده یا به عبارتی دوباره به زندگی برگردانید. برای این کار نیز می‌توانید آنان را برروی زمین کشیده و به نقطه امنی منتقل کنید تا پروسه ریوایو خطری برای شما نداشته باشد.

با این حساب کار کلاس مدیک یا پزشک چه خواهد بود؟ پر شدن نوار سلامتی در بتلفیلد 5 بصورت کامل انجام نخواهد شد و تنها تا نقطه‌ای خاص پیش می‌رود. رسیدگی به وضعیت نوار سلامتی سربازان یکی از وظایف پزشکان محسوب می‌شود.

علاوه بر تخریب قابلیت ساخت و ساز نیز دارید


سری بازی‌های بتلفیلد همواره بخاطر تخریب پذیری محیط خود مشهور بوده‌اند و این مسئله درخصوص بتلفیلد 5 نیز صدق می‌کند. این بار با تخریب پذیری پویاتری به نسبت بتلفیلد 1 روبه‌رو هستیم و اجزائ تخریب شده از یک ساختمان با با جزئیات بیشتری به محیط اطراف پرتاب می‌شوند.

یکی دیگر از تغییرات مربوط به این بخش نیز اضافه شدن Bullet Penetration به بازی است. این سیستم به شما اجازه می‌دهد تا با توجه به نوع اسلحه و دیواری که دشمنتان پشت آن قرار دارد، به سمت او شلیک کنید و گلوله‌هایتان پس از گذشتن از دیوار به او آسیب خواهند زد.

تغییرات محیطی در بتلفیلد 5 تنها ختم به تخریب نمی‌شوند. قابلیت جدیدی که به بازی اضافه شده است Fortification نام دارد و به شما اجازه می‌دهد در نقاط مشخصی از محیط بازی سازه‌هایی تدافعی بسازید و از آن‌ها استفاده کنید.

برای این کار کافیست ابزاری با نام Tool Box را انتخاب کنید. با دردست داشتن این آیتم نقاطی از نقشه که قابلیت ساخت و ساز در آن‌ها وجود دارد به شما نمایش داده می‌شود. این سازه‌ها شامل سنگر با ابعاد مختلف، خندق، پناهگاهی مخصوص برای اسنایپرها، تیر بار و... می‌شوند.

حتی در برخی از مراحل بازی می‌توانید پل‌ها تخریب شده را به منظور عبور تانک‌ها یا سربازها بازسازی کنید. از این قابلیت برای بازسازی خانه‌هایی که تخریب شده‌اند نیز می‌توان استفاده کرد. درواقع تخریب یک نقطه استراتژیک توسط دشمن به معنی از دست رفتن کامل آن نیست و شما همچنان می‌توانید ساختمان‌ها را بازسازی کرده و سپس در آن‌ها مستقر شوید.

در قسمت‌هایی از نقشه نقاطی برای ساخت تیربار مشخص شده است. با وجود اینکه ساخت تیربار و سنگر مخصوص آن ممکن است کمی زمان‌بر باشد و شما و تیمتان را در شرایطی خطرناک قرار دهد، اما استفاده از آن بر روند پیروزی تیمتان تاثیر چشم گیری می‌گذارد.

سیستم Tide of Arms جایگزین Premium Pass شده است


بنظر می‌رسد EA سرانجام تصمیم گرفته تا از اشتباهات پیشین خود درس گرفته و با تکرار نکردن آن‌ها گام بلندی در جلب رضایت کاربران بردارد. محتوای اضافه و بسته‌های الحاقی بتلفیلد 1 تنها مختص افرادی بود که نسخه پرمیوم بازی را خریداری کرده بودند و دیگر کاربران که نسخه استاندارد بازی را در دست داشتند متاسفانه قادر به استفاده از این محتوا نبودند.

حال اعلام شده است که دیگر خبری از سیستم طماعانه EA نیست و سیستم جدیدی با نام Tides of War جایگزین آن شده است. بصورت مختصر می‌توان گفت این سیستم تمام محتوای اضافی برای بازی را طی زمان بندی‌های خاص در اختیار تمام کاربران می‌گذارد و بدین صورت دیگر برای استفاده از این محتوا نیازی به پرداخت هزینه بیشتر نخواهید داشت.

طبق اطلاعات منتشر شده، اولین چپتر از Tides of War دو هفته پس از انتشار بتلفیلد 5 در قالب یک به روز رسانی عرضه می‌شود و نقشه جدید Panzerstorm، اولین حالت از بخش Grand Operations، پنجمین حالت داستانی بخش تک نفره بازی با نام The Last Tiger و قابلیت شخصی سازی وسایل نقلیه را به بازی اضافه می‌کند.

چپتر دوم همچنان تاریخ عرضه دقیقی ندارد اما به نظر می‌رسد طی بازه زمانی ژانویه تا مارس شاهد ارائه این به روز رسانی باشیم. چپتر دوم مد Combind Arms و Squad Conquest را به بازی اضافه می‌کند.

چپتر سوم نیز که گویا در ماه مارس منتشر خواهد شد مد مورد انتظار فایر استورم (بتل رویال) را به همراه نقشه Greece به بازی اضافه خواهد کرد.

سیستم Tides of War علاوه بر محتوای داستانی و مدهای مختلف بخش چند نفره، امکانات شخصی سازی و قابلیت‌های جدید ارتقاء تیمتان را نیز به بازی اضافه می‌کند. در واقع این سیستم حکم نیروی محرکه‌ای را دارد تا بازیکنان را به تجربه مداوم بتلفیلد 5 مجبور کند.

پرداخت‌های درون برنامه‌ای تاثیری بر روند بازی ندارند


وجود پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بتلفیلد 5 تایید شده، اما اعلام شده که این پرداخت‌ها هیچ تاثیری بر روند بازی نخواهند گذاشت. دایس در این خصوص اطلاعاتی را منتشر کرده که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم. بتلفیلد 5 دارای دو ارز دیجیتالی مختلف است، Company Coin و Battlefield Currency.

Company Coin به وسیله پیشروی در بازی به دست می‌آید (بخش تک نفره، انجام ماموریت‌های روزانه و...) و شما می‌توانید از این ارز برای شخصی سازی تیم چهار نفره خود استفاده کنید. Company Coin علاوه بر قابلیت‌های شخصی سازی می‌تواند در آزادسازی قابلیت‌های کلاس‌ها و سلاح‌های مختلف بازی نیز استفاده شود.

همچنین بنا به گفته دایس آیتم‌های کازمتیک یا تزئینی سربازها در هنگام عرضه بازی قابل استفاده یا خریداری هستند اما آیتم‌های مربوط به شخصی سازی وسایل نقلیه بازی طی بروز رسانی‌های آینده به آن اضافه می‌شوند.

ارز واقعیی که می‌توانید در بازی هزینه کنید با نام Battlefield Currency شناخته می‌شود. شما می‌توانید آیتم‌های کازمتیک یا تزئینی موجود در بازی را با استفاده از ارز واقعی خریداری کنید اما این آیتم‌ها هیچ تاثیری بر روند بازی شما نخواهند داشت.

قابلیت استفاده از Battlefield Currency یا ارز واقعی در بازی از زمان عرضه در دسترس نیست و در آینده و طی بروز رسانی‌های سیستم Tides of War به بازی اضافه می‌شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amateur Sniper
    Amateur Sniper | ۲۹ آبان ۱۳۹۷

    سری بتلفیلد یکی از بهترین هاست تو تاریخ. به هیچ وجه خسته کننده نمی شه.

مطالب پیشنهادی