ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل تیم تولید کننده‌ی ربات‌های دو پا را منحل کرد

به نظر می‌رسد گوگل همچنان به عقب نشینی در زمینه‌ی تولید ربات خود می‌دهد و در یکی از آخرین اقداماتش در این زمینه، تیم ژاپنی «شافت» یا «Schaft» که در سال ۲۰۱۳ توسط آلفابت خریداری ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

به نظر می‌رسد گوگل همچنان به عقب نشینی در زمینه‌ی تولید ربات خود می‌دهد و در یکی از آخرین اقداماتش در این زمینه، تیم ژاپنی «شافت» یا «Schaft» که در سال ۲۰۱۳ توسط آلفابت خریداری شده بود را منحل کرد.

تیم شافت به خاطر طراحی و تولید ربات‌های دوپا معروف است. این شرکت اعضای اصلی‌اش عموما فارغ التحصیلان دانشکده‌ی رباتیک دانشگاه توکیو هستند که مهندسین در آن به تولید ربات‌هایی می‌پرداختند که نوع حرکتی‌شان شبیه به انسان بود. این شرکت کم کم سیستم‌های پیچیده‌تری طراحی و تولید نمود.

در سال ۲۰۱۳، این تیم در مسابقات DARPA شرکت که توانایی‌های ربات‌های مختلف را در مقابله با فجایع طبیعی می‌سنجید. اعضای تیم شافت بر این عقیده بودند که رباتشان ده برابر قوی‌تر از دیگر رقبای این مسابقه بود.

شافت یکی از هشت شرکت رباتیک است که آلفابت در سال ۲۰۱۳ آن‌ها را خریداری کرد. این شرکت به خاطر فعالیت‌هایش در فضای مجازی و انتشار ویدیو‌هایی از ربات‌های خود در یوتوب شهرت قابل توجهی داشت.

این خرید‌ها توسط «اندی روبین» رئیس وقت اندروید رهبری می‌شد که در سال ۲۰۱۴ گوگل را ترک کرد. بعد از این اتفاق، رهبری بخش رباتیک شرکت دچار خلاء شد. این شرکت که پیش‌بینی کرده بود محصولاتش را قبل از ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد، متوجه شد که تکنولوژی مورد نیازشان به زمان بیشتری نیاز دارد تا بتوانند محصولاتشان را وارد فاز تجاری کنند.

بنابراین سال ۲۰۱۷ بود که گوگل اعلام کرد قصد دارد بوستون داینمیکس و شافت را به SoftBank بفروشد. فروش بوستون داینمیکس همان زمان به انجام رسید اما به خاطر بروز برخی مشکلات فروش شافت، با تاخیر مواجه شد.

سخنگوی گوگل با اعلام وجود مشکلاتی در زمینه‌ی فروش شافت اعلام کرد که بعد از بررسی‌های انجام شده، شرکت آمریکایی به این نتیجه رسید که شافت را منحل کند. البته همچنین اعلام شد که گوگل در تلاش است تا اعضای شافت بتوانند در بخش‌های دیگری از شرکت آلفابت یا خارج از آن مشغول به کار شوند.

به نظر می‌رسد تلاش‌های شرکت شافت با اهداف تجاری گوگل در تضاد بود. البته شاید گوگل خیلی زود امید خود در زمینه‌ی کسب توفیق در بخش رباتیک را از دست داد. شرکت بوستون دیانمیکز در سال جاری اعلام کرده بود که می‌خواهد محصول تجاری خود را در سال ۲۰۱۹ به فروش بگذارد.

مدیرعامل این شرکت «مارک رایبرت» گفت که هدف این کمپانی این است که ربات‌های تولید شده کاملا قابل انعطاف باشند تا تبدیل به یک پلتفرم برای دیگر شرکت‌ها شود تا آن‌ها بتوانند ربات‌های خود را بر مبنای آن پلتفرم طراحی و تولید کنند. به عبارت دیگر رایبرت اعلام کرده که می‌خواهد اندروید دنیای رباتیک باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • shafigh
    shafigh | ۲۹ آبان ۱۳۹۷

    فعل و فاعل جمله متناسب نیست !!!!
    در سال ۲۰۱۳، این تیم در مسابقات DARPA شرکت که توانایی‌های ربات‌های مختلف را در مقابله با فجایع طبیعی می‌سنجید. اعضای تیم شافت بر این عقیده بودند که رباتشان ده برابر قوی‌تر از دیگر رقبای این مسابقه بود.

  • SaEkra12
    SaEkra12 | ۲۹ آبان ۱۳۹۷

    چه خوف و خفن

مطالب پیشنهادی