ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آگهی تلویزیونی
تکنولوژی

تولید آگهی تلویزیونی لکسوس توسط هوش مصنوعی [تماشا کنید]

کمپانی لکسوس با بهره‌گیری از هوش مصنوعی سوپرکامپیوتر واتسون IBM ویدیویی تبلیغاتی را برای محصولاتش تهیه کرده که از نظر عاطفی بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد. این آگهی تلویزیونی به مناسبت عرضه مدل جدید ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

کمپانی لکسوس با بهره‌گیری از هوش مصنوعی سوپرکامپیوتر واتسون IBM ویدیویی تبلیغاتی را برای محصولاتش تهیه کرده که از نظر عاطفی بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد.

این آگهی تلویزیونی به مناسبت عرضه مدل جدید لکسوس ES در اروپا تهیه شده و کارگردانی آن نیز برعهده «کوین مک دونالد»، از برندگان جایزه اسکار قرار داشته است. در این ویدیو شاهد تست تصادف این ماشین و چشمان نگران فردی هستیم که آن را دنبال می کند.

سیستم هوش مصنوعی واتسون بر اساس لیست بلندبالایی از تبلیغات ویدیویی خلاقانه آموزش دیده که برنده جوایز متعددی شده اند. علاوه بر این واکنش عاطفی بینندگان به این تبلیغات نیز به الگوریتم وارد شده است. آگهی تلوزیونیبرای طراحی این آگهی تلویزیونی کوتاه تعداد بسیار زیادی از تبلیغات ویدیویی برندهای لاکچری و خودرو در ۱۵ سال گذشته به الگوریتم تزریق شده است. هوش مصنوعی پس از تجزیه و تحلیل این آگهی‌ها اشیاء، مکان ها و اقدامات مشترک در آنها را مشخص کرده و بر اساس آن سناریویی را ارائه کرده است.

اطلاعات مربوط به واکنش های عاطفی بینندگان نیز بر اساس داده های MindX از دانشگاه «نیوساوت ولز» استرالیا استخراج شده است. این اپلیکیشن پس از مشاهده واکنش بیننده ها به یک ویدیو، سرنخ های عاطفی آنها را جمع آوری می کند.

مک دونالد که کاملا تحت تاثیر این تجربه جدید قرار گرفته معتقد است علی رغم رویکرد بسیار ساده هوش مصنوعی در نگارش داستان، نتیجه آن هم عواطف انسانی را تحت تاثیر قرار می دهد و هم شاخصه‌ای غیر انسانی به آگهی تلویزیونی داده است.

پیشرفت های چشمگیر در هوش مصنوعی باعث شده شاهد پرده برداری سازمان های مختلف از قابلیت های این فناوری باشیم که از این میان می توان به گویندگی اخبار، بازیابی ۵ میلیون عکس تاریخی نیویورک تایمز و تولید اثر انگشت های جعلی اشاره کرد.

 

تماشا کنید: این هوش مصنوعی عجیب مانند یک انسان صحبت می‌کند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۲۹ آبان ۱۳۹۷

    خیلی مسخره بود

مطالب پیشنهادی