ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس اکس نام راکت BFR خود را به استارشیپ تغییر داد

همانطور که می‌دانید اسپیس اکس قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، راکت بسیار بزرگ خود با نام Big Falcon Rocket (که به اختصار BFR هم نامیده می‌شود) را راهی آسمان کند و بدین شکل اولین سفر توریستی را رقم ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

همانطور که می‌دانید اسپیس اکس قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، راکت بسیار بزرگ خود با نام Big Falcon Rocket (که به اختصار BFR هم نامیده می‌شود) را راهی آسمان کند و بدین شکل اولین سفر توریستی را رقم زند.

حال ایلان ماسک با انتشار پستی در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده که این راکت دوباره نامگذاری شده و اکنون باید آن را با لقبی دیگر خواند. این راکت غول آسا اکنون به Big Falcon Spaceship تغییر نام داده که به اختصار BFS خوانده خواهد شد. از سوی دیگر گفته شده که راکت یاد شده از این پس به نام Starship شناخته می‌شود.

از سوی دیگر قسمت بوستر استارشیپ که راکت‌ها در آن قرار گرفته نام دیگری خواهد داشت و Super Heavy لقب گرفته‌ است. شهریور ماه امسال از نقشه‌های این موشک ۱۱۸ متری رونمایی شد.

در آن زمان کمپانی یاد شده سعی داشت که این راکت را به عنوان جایگزینی برای موشک‌های فالکون ۹، هوی و دراگون خود عرضه کند و به نوعی کیفیت محصولاتش را ارتقا دهد.

این راکت اکنون در بندر شهر لس آنجلس ساخته می‌‌شود و روند تولیدش را سپری می‌کند. تخمین زده شده که این راکت هزینه‌ی ساخت ۵ میلیارد دلاری دارد و قادر خواهد بود که ۱۰۰ تن بار یا ۱۰۰ مسافر را به مریخ انتقال دهد.

مسئولین اسپیس اکس مدعی شده‌اند تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، پرواز‌های آزمایشی بدون سرنشین این فضاپیما آغاز خواهد شد و اگر همه چیز به خوبی تمام شود، سال ۲۰۲۲ زمانی خواهد بود که مریخ به عنوان مقصد پرواز‌های آزمایشی این راکت انتخاب شود.

باز اگر مشکلی در این بین به وجود نیاید، سال ۲۰۲۴ اولین انسان به مریخ فرستاده خواهد شد. ناگفته نماند سال ۲۰۲۳ این راکت مسافری را به کره ماه خواهد فرستاد.

البته باید در نظر داشت از آنجایی که ساخت فالکون دو برابر زمان پیش بینی شده طول کشید، تمامی زمان‌های اعلام شده دستخوش تغییر خواهد شد و بعید است که به این زودی‌ها پای انسان به کره‌ی سرخ رنگ برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی