ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل پنسل 2
تکنولوژی

اپل پنسل 2 در مقابل نسل اول؛ تغییرات در چیست؟

اپل در کنار دو مدل آیپد پرو جدید با نمایشگرهای 11 و 12.9 اینچی از نسل دوم اپل پنسل هم رونمایی کرد که البته تنها با جدیدترین تبلت های این شرکت کار می کند. اما ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

اپل در کنار دو مدل آیپد پرو جدید با نمایشگرهای 11 و 12.9 اینچی از نسل دوم اپل پنسل هم رونمایی کرد که البته تنها با جدیدترین تبلت های این شرکت کار می کند. اما تفاوت های قلم جدید با نسل اول چیست؟

وبسایت MacRumors با نگاهی به این دو مقایسه های متعددی را انجام داده تا بهبودهایی که اپل شامل حال نسل دوم کرده را در کنار نسل اول بررسی کند.

اپل پنسل 2 در مقایسه با مدل قبلی صیقلی تر و کوچک تر است و البته ابعاد کوچکتر آن به دلیل حذف درگاه لایتنینگ در نسل اول ممکن شده است. در قلم قبلی همین درگاه این سوال را به وجود آورد که آیا کوپرتینویی ها نمی توانستند طراحی بهتری برای آن در نظر بگیرند؟ دلیل انتقادها به طراحی این بود که برای شارژ قلم باید آن را به درگاه لایتنینگ آیپد وصل می کردید که علاوه بر اینکه ظاهر خوشایندی نداشت، احتمال صدمه دیدن تبلت و یا قلم هم ممکن بود.

خوشبختانه اپل پنسل 2 از اتصال لایتنینگ رها شده و حالا به صورت بیسیم و با اتصال به آیپد پرو جدید شارژ می شود. بدون درگاه لایتنینگ در اپل پنسل 2، در دست گرفتن آن برای مدت طولانی راحت تر است و سبک تر احساس می شود. علاوه بر این به دلیل اینکه بر خلاف نسل قبلی فاقد درپوش فلزی درگاه است یک دست تر به نظر می رسد.

در حالی که نسل اول به صورت گِرد طراحی شده بود و امکان لغزیدن از روی میز بسیار بالا بود، نسل دوم بخشی تخت دارد که امکان اتصال راحت تر آن به آیپد پرو را هم فراهم می کند و در عین حال احتمال لغزیدن از روی سطوح کاهش می یابد.

در کنار تمامی این تغییرات طراحی، اپل پنسل 2 از ژست های حرکتی پشتیبانی می کند. با دو بار ضربه زدن می توانید بین ابزارها در اپلیکیشن هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند، جابجا شوید. این قابلیت بسیار کاربردی است چرا که به عنوان نمونه می توان به سرعت بین حالت قلم یا پاک کن جابجا شد.

اما متأسفانه اپل برای قلم جدید مبلغی 130 دلاری را طلب می کند، در حالی که قلم نسل اول 100 دلار قیمت داشت. قلم نسل قبل با آیپدهای جدید هم کار نمی کند و تنها با آیپد پرو جدید سازگار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی