ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایستگاه فضایی بین المللی موقتاً بزرگتر می‌شود

ایستگاه فضایی بین المللی به طور کلی بزرگ است اما اکنون ساکنین آن موفق شده اند با کمک بازوی رباتیک پیشرفته، یک سفینه‌ی باری به نام Cygnus را به آن اضافه کنند. این فضاپیما که ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

ایستگاه فضایی بین المللی به طور کلی بزرگ است اما اکنون ساکنین آن موفق شده اند با کمک بازوی رباتیک پیشرفته، یک سفینه‌ی باری به نام Cygnus را به آن اضافه کنند. این فضاپیما که شنبه‌ همین هفته با راکت Antares به آسمان فرستاده شده بود، قرار است چندین ماه کنار ایستگاه فضایی بین المللی مستقر شده واندازه‌ی آن را قدری بزرگتر از قبل کند.

ایستگاه فضایی بین المللی

به طور مرتب برای این ایستگاه فضایی، محموله‌های باری از راه می‌رسد تا کالاهای حیاتی ساکنین آن نظیر غذا، آب و اکسیژن را فراهم آورد. طی این ماموریت‌ها اصولاً ابزار آلات مورد نیاز و آزمایشی نیز برای فضانوردان ارسال می‌شود اما انتقال تجهیزات و کالاها به آسانی خرید از فروشگاه‌ها نیست. به همین خاطر است که معمولاً فضاپیما‌های باری مدتی کنار این ایستگاه مستقر می‌شوند.

در مجموع طی هر ماموریت تجهیز کالا، ۳۳۵۶ کیلوگرم جنس به ایستگاه فضایی بین المللی انتقال داده می‌شود اما سفینه‌ی Cygnus یک نقش بسیار مهم دیگر نیز طی ماه‌های آینده ایفا خواهد کرد.

ایستگاه فضایی بین المللی

پس از انتقال تمامی تجهیزات به این ایستگاه، فضانوردان می‌توانند از فضاپیمای یاد شده به عنوان یک سطل آشغال بزرگ استفاده کنند. به طور معمول سرویس زباله در فضا وجود ندارد و فضانوردان از هر موقعیت ممکنی برای دور ریختن چیز‌هایی که دیگر استفاده‌‌ای برایشان وجود ندارد، بهره می‌برد.

بدین ترتیب سفینه‌ی یاد شده با آشغال و زباله‌های فضانوردان پر خواهد شد و پس از اتمام ظرفیت که احتمالاً چند ماه طول می‌کشد، از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شده و این زباله‌ها را به اتمسفر زمین انتقال خواهد داد. در این منطقه، اصطکاک شدید موجب می‌شود که سفینه یاد شده آتش بگیرد و تمامی زباله‌های ریخته شده در آن بسوزد.

البته بر اساس گزارش آژانس فضایی ناسا، این سفینه پس از جدا شدن آخرین وظیفه‌ی خود را به اتمام خواهد رساند و ماهواره‌ی CubeSat کوچک را به مدار زمین انتقال خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی