ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون 8150 در صدر بنچمارک هوش مصنوعی؛ هلیو P80 در جایگاه دوم

چیپست های امروزی علاوه بر بنچمارک های پردازنده و پردازشگر گرافیکی باید در کارایی هوش مصنوعی هم با یکدیگر رقابت کنند. بنچمارک جدیدی که در این حوزه منتشر شده خبر از برتری اسنپدراگون 8150 حداقل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

چیپست های امروزی علاوه بر بنچمارک های پردازنده و پردازشگر گرافیکی باید در کارایی هوش مصنوعی هم با یکدیگر رقابت کنند. بنچمارک جدیدی که در این حوزه منتشر شده خبر از برتری اسنپدراگون 8150 حداقل در بین اندرویدی ها می دهد.

آزمایشی که روی برد نمونه اولیه ویژه توسعه دهندگان مجهز به 8150 انجام شده نشان از کارایی 2 برابری نسبت به اسنپدراگون 845 دارد. علاوه بر این محصول قدرتمند کوالکام در مقایسه با کایرین 980 هواوی هم در جایگاه بالاتری ایستاده است.

اما اجازه دهید کمی به کایرین 980 بپردازیم. هواوی ادعا می کند که این چیپست در زمینه پردازش های مرتبط با هوش مصنوعی تا 2 برابر نسبت به کایرین 970 بهبود یافته است. اما این بنچمارک نشان از افزایش کارایی تنها 15 درصدی دارد و در جدول اندکی پایین تر از اسنپدراگون 845 ایستاده است.

اسنپدراگون 8150

در جدول تفاوتی بین بنچمارک وان پلاس 6 و پیکسل 3 ایکس ال گوگل به چشم می خورد که عجیب به نظر می رسد و البته بی دلیل هم نیست. با اینکه هر دو این گوشی ها به اسنپدراگون 845 مجهز شده اند اما گوشی گوگل بر خلاف وان پلاس از واحد پردازش هوش مصنوعی اختصاصی خود بهره می برد. این چیپ در سری پیکسل 3 در پردازش تصویر کاربرد دارد.

یکی از موارد غافلگیر کننده لیست هلیو P80 از مدیاتک است که امتیازی بسیار بالاتر از اسنپدراگون 845 را به نام خود ثبت کرده و نزدیک به 8150 ایستاده است. در مقایسه با چیپست های هلیو P60 و P70 این چیپ افزایش کارایی در حدود 200 درصدی را از خود نشان می دهد.

پیش از این بنچمارک انتوتو منتسب به اسنپدراگون 8150 خبر از برتری نسبت به چیپ های کایرین 980 و A12 بایونیک اپل می داد.

لیست کامل بنچمارک هوش مصنوعی را می توانید از اینجا مشاهده نمایید.

 

تماشا کنید: تولید آگهی تلویزیونی لکسوس توسط هوش مصنوعی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • هادی
    هادی | ۳۰ آبان ۱۳۹۷

    کوالکام ساله دیگه اومده بِترکونه.
    گوشی که رَمِش کمتر از ۸ یا ۱۰ باشه جَفا کرده به چیپ ۸۱۵۰ که روشه.

مطالب پیشنهادی