ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر بخش موبایل سامسونگ در ایران: بیکسبی در آینده از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند

مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ در ایران، در مراسم معرفی گلکسی Note 9 و A9 گفت که این برند توجه ویژه‌ای به بومی کردن خدمات بر اساس زبان و سلیقه کاربران در سال‌های اخیر داشته ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۷

مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ در ایران، در مراسم معرفی گلکسی Note 9 و A9 گفت که این برند توجه ویژه‌ای به بومی کردن خدمات بر اساس زبان و سلیقه کاربران در سال‌های اخیر داشته و به همین دلیل از دو سال قبل مرکز تحقیق و توسعه‌ای در ایران راه‌اندازی شده است. یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های این مرکز، اضافه کردن زبان فارسی به دستیار دیجیتالی سامسونگ موسوم به بیکسبی است.

«علیرضا توسلی»، مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ ایران در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که مرکز تحقیق و توسعه سامسونگ در ایران، به عنوان یک بازوی فنی برای تیم موبایل ایران، فعالیت‌های زیرساختی و بنیادی انجام می‌دهد. توسلی اشاره می‌کند که این مرکز در حال انجام اقدامات مختلفی است اما در حال حاضر تمرکز اصلی بر فارسی‌سازی بیکسبی در دو فاز قرار گرفته است. او در همین رابطه به دیجیاتو می‌گوید:

«مهم‌ترین پروژه‌ای که آن را جلو می‌بریم بیکسبی فارسی است. برای فاز اول، در حال آماده سازی بیکسبی جهت ارائه برخی قابلیت‌های بومی‌ برای بازار ایران هستیم. برای مثال یک تاکسی اینترنتی خارجی در صفحه بیکسبی هوم نمایش داده می‌شود که در ایران کاربردی ندارد. سعی کردیم از بازیگران بومی که در این حوزه فعالیت دارند استفاده کنیم و اکنون در حال مذاکره هستیم. بیکسبی همچنین قابلیت‌هایی از یوتوب، نت‌فلیکس و سرویس‌های مسیریابی دارد اما با توجه به محدودیت‌هایی که در کشور داریم، نسخه‌های بومی را جایگزین آنها می‌کنیم.»

اما فاز دوم و اصلی، مربوط به فارسی صحبت کردن با دستیار دیجیتالی سامسونگ است. مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ ایران در همین رابطه به دیجیاتو گفت:

«فاز دوم که مفصل‌تر است و بیشتر زمان می‌برد، فارسی کردن دستورات متداول بیکسبی است که تاکنون برای زبان‌های انگلیسی و کره‌ای عرضه شده. سامسونگ امروز در حال آماده‌سازی این دستیار هوشمند برای برخی زبان‌های اروپایی است و باتوجه به اهمیتی که بازار ایران دارد، کشور ما هم در این مسیر قرار گرفته. به این شکل کاربر می‌تواند با پیام صوتی، دستوالعمل‌هایی را به موبایلش منتقل کند. من فکر می‌کنم این اتفاق خوبی است که با توجه به حضور سامسونگ در ایران، چنین کاری انجام می‌شود. بعید می‌دانم در خصوص برندهای دیگر، چنین کاری در بیرون از ایران انجام شود.»

توسلی همچنین خبر داد که تاسیس بخش تحقیق و توسعه سامسونگ در ایران، پیشنهادی از سوی  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است. توسلی در همین رابطه به دیجیاتو می‌گوید: «این در واقع درخواستی بود که از سوی وزیر وقت ارتباطات [محمود واعظی] از سامسونگ به عنوان یکی از بازیگران بزرگ تکنولوژی در ایران صورت گرفت تا انتقال فناوری به داخل کشور داشته باشد. ما هم این خواسته را اجابت کردیم و در ۲ سال گذشته سعی شده تا در کنار معرفی محصولات، خدمات خاصی که نیاز به یک تنظیمات بومی یا تغییر زبان کاربری دارد را در این واحد جلو ببریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • sirghost
    sirghost | ۲۹ آبان ۱۳۹۷

    میشه گفت سامسونگ واقعا به مشتری هاش اهمیت میداد ?

    • amironline
      amironline | ۳۰ آبان ۱۳۹۷

      البته نه برای ایرانی‌‌ها، مثلا قسمت توسعه‌دهندگان سامسونگ برای ایران بسته هست

  • emad rahimi
    emad rahimi | ۲۹ آبان ۱۳۹۷

    دم سامسونگ گرم

  • Mohammadhossin Atazadeh
    Mohammadhossin Atazadeh | ۲۹ آبان ۱۳۹۷

    دستش درد نکنه ????

مطالب پیشنهادی