ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییر مسیر در ماکسیم؛‌ آغاز همکاری با آژانس‌ها

چندی پیش شرکت تاکسیرانی ماکسیم خبر داده بود که قصد دارد با تاکسی سرویس های شهرها همکاری پایاپایی داشته باشد و ناوگان حمل و نقل هوشمند خود را با این کسب‌وکارهای سنتی پیوند بزند. این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

چندی پیش شرکت تاکسیرانی ماکسیم خبر داده بود که قصد دارد با تاکسی سرویس های شهرها همکاری پایاپایی داشته باشد و ناوگان حمل و نقل هوشمند خود را با این کسب‌وکارهای سنتی پیوند بزند. این طرح به تازگی آغاز شده و اکنون در شهرهایی چون تهران، مشهد، خرم آباد، بابلسر و اهواز و دیگر شهرها در حال اجراست.

«آرش سلطانی»، مدیر اعطای نمایندگی ماکسیم در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید که آنها قصد داشتند تا متولیان اصلی حمل و نقل در کشور از گردونه خارج نشوند و کماکان در بین بازیگران اصلی باقی بمانند. او اشاره می‌کند که ساز و کار سرویس‌های حمل و نقل سنتی در ایران با بقیه کشورها متفاوت است و به همین دلیل ماکسیم با وجود اینکه در چندین کشور فعالیت دارد ولی این برای اولین بار است که در یک کشور با آژانس‌ها و تاکسی سرویس‌ها به همکاری مبادرت ورزیده است. او به قابلیت‌های این همکاری اشاره دارد و می‌گوید که نرخ سفرها در این حالت توسط خود صاحبان تاکسی سرویس‌ها مشخص خواهد شد:

«همکاری با آژانس‌ها در قالب یک اپلیکیشن مزایده صورت می‌گیرد که Taxsee نام دارد و هم‌اکنون در استورهای اندرویدی و سایت برای دانلود موجود است. این اپلیکیشن برای ماکسیم است و در اختیار آژانس‌ها قرار می‌گیرد تا با کمک آن یک پلتفرم هوشمند و آنلاین داشته باشند و قیمت‌های سفرها را نیز خودشان تعیین کنند.»

وی تاکید دارد که با توجه به تاریخچه همکاری برخی تاکسی‌های اینترنتی با آژانس‌ها، این فعالان سنتی کمی برای همکاری جدید تردید داشتند ولی وجود قرارداد رسمی و توضیحات شفاف باعث شده که ماکسیم بتواند این همکاری را آغاز کند:

«حتی با چند شرکت تاکسیرانی خصوصی در کلانشهر تهران (تاکسی‌های سبز) هم به صحبت نشستیم و فعلا یک سری مشکلات برای همکاری وجود دارد ولی امیدواریم در آینده بتوانیم همکاری خوبی با این سامانه‌ها هم داشته باشیم.»

مدیر اعطای نمایندگی ماکسیم اذعان دارد که صاحبان تاکسی‌های سرویس می‌توانند در صورت تمایل وارد سامانه ماکسیم هم بشوند و ناوگانشان در این سامانه نیز فعالیت کنند اما در این‌صورت با قیمت‌های سرویس ماکسیم کار خواهند کرد: «البته بازهم در این حالت سرویس ما درصد بسیار اندکی را برای هر سفر دریافت می‌کند تا این افراد سود همیشگی خود را داشته باشند.»

همکاری ماکسیم با آژانسها
سامانه همکاری ماکسیم با آژانس‌ها کماکان از سرویس‌هایی مثل 1611 (بخش تلفنی) این مجموعه پشتیبانی می‌شود

سلطانی باور دارد که سیستم همکاری جدید آنها با تاکسی سرویس‌ها یک سرویس برد-برد محسوب می‌شود و فعالان سنتی حمل و نقل می‌توانند با آن وارد تجربه فضای کسب‌وکارهای آنلاین شده و کارکرد کارشان را بالاتر ببرند:

«قراردادی که با این افراد منعقد می‌شود کاملا شفاف و مدت‌دار است و ما به قصد همکاری طولانی مدت و چندین ساله وارد این بازار شده‌ایم. ماکسیم نمی‌خواهد در آینده این قراردادها را لغو یا تغییر دهد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • رضا نوروزپور
    رضا نوروزپور | ۱۷ آذر ۱۴۰۰

    من اژانسم برای همکاری

  • نیما
    نیما | ۲۹ آبان ۱۳۹۷

    «قیمت‌های سفرها را نیز خودشان تعیین کنند»
    خیلی خسته نباشن. این چه فرقی با تاکسی سنتی داره ؟؟
    اصن رونق تاکسی های آنلاین به دلیل قیمتشون بود.
    وگرنه مگه تاکسی معمولی کمه ؟

مطالب پیشنهادی