ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بلندپروازی به سبک چینی ها؛ خودروی برقی GAC Aion S به مصاف محصولات تسلا می رود

گروه اتومبیل گوانگژو (Guangzhou Automobile Group Co., Ltd.) که به اختصار با نام GAC شناخته می شود، خود را برای حضور در بازارهای بین المللی از جمله ایالات متحده آماده می کند. برای زمینه سازی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

گروه اتومبیل گوانگژو (Guangzhou Automobile Group Co., Ltd.) که به اختصار با نام GAC شناخته می شود، خود را برای حضور در بازارهای بین المللی از جمله ایالات متحده آماده می کند.

برای زمینه سازی این حضور، GAC سخت در تکاپو است تا مدل هایی بروز و مدرن توسعه دهد.  Aion S یکی از جدیدترین محصولات این خودروساز چینی است که در نمایشگاه خودروی گوانگژو معرفی شده است.

gac-aion-s (6)در نگاه نخست به بدنه  GAC Aion S بدون شک پیشرفت چینی ها در امر طراحی بار دیگر نمایان خواهد شد. این سدان الکتریکی ظاهری کاملا پویایی داشته و برخی مدل های ژاپنی و اروپایی را در ذهن تداعی می کند.

در نمای روبرو شکل خاص چراغ های LED و جلوپنجره باریک GAC Aion S بیش از سایر المان ها جلب توجه می کنند. برخلاف دیگر مدل های برقی، سپر این خودرو دارای ورودی های هوای نسبتا بزرگی است که به نظر می رسد صرفا برای ایجاد هیجان طراحی شده باشند.

gac-aion-s (1)

رینگ های ایرودینامیک، صندوق عقب کوتاه و برجستگی اتاق در قسمت تلاقی ستون C به بدنه از ویژگی های شاخص GAC Aion S در نمای جانبی به شمار می روند.

gac-aion-s (10)

در نمای عقب با چیدمانی نسبتا ساده و یکپارچه مواجه هستیم. در این بخش چراغ های باریک سرتاسری که در بین برندهای مختلف بسیار رایج و مرسوم شده، بارزترین ویژگی محسوب می شود. این چراغ ها از نوعی LED انتخاب شده و گرافیک جالبی دارند.

gac-aion-s (7)

شرکت GAC Motor خودروی برقی جدید خود را به عنوان رقیبی برای محصولات تسلا می داند. مقامات این شرکت اعتقاد دارند Aion S عملکردی مشابه را با قیمتی پایین تر عرضه خواهد کرد.

با وجود این فعلا چینی ها اطلاعات جامعی را درباره آمار و ارقام مربوط به Aion S در اختیار رسانه ها قرار نداده و به ارایه برخی مشخصات بسنده کرده اند. چشم بادامی ها ضریب درگ این سدان برقی را 0.245cd اعلام کرده اند؛ در صورت صحت این ادعا ایرودینامیک GAC Aion S بسیار خوب بوده و با اتومبیل پیشرفته ای مثل تسلا مدل 3 برابری خواهد کرد.

gac-aion-s (2)

علاوه بر این چینی ها معتقدند GAC Aion S قادر است تا 500 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد که در صورت تحقق این رقم باید پیشرفت چشمگیر چینی ها را ستود. همچنین به لطف تجهیزات مدرن، این خودرو توانایی هدایت خودران سطح 2 را دارد.

پنل خورشیدی نصب شده در سقف، سیستم کنترل پایداری که توسط شرکت آلمانی بوش توسعه یافته، سیستم کمکی پارک، کروز کنترل و سیستم کمکی رانندگی در ترافیک برخی از تجهیزات مدرن و هوشمند GAC Aion S هستند.

gac-aion-s (3)

با توجه به سابقه شرکت های چینی در ارایه آمار و ارقام غیر واقعی و تولید محصولات تقلبی، شاید برخی افراد درباره پتانسیل ها و توانایی های سدان برقی GAC در مقابله با ساخته های تسلا شک و تردید داشته باشند؛ اما GAC با اشاره به تحقیقات گسترده مهندسین خود در 5 حوزه تکنولوژی بنیادین – شامل باتری، موتور، واحدهای کنترل کننده، یکپارچگی سیستم ها و سیستم های هماهنگ سازی الکترو-مکانیک – ادعاها و به عبارت بهتر رویاهای خود را قابل تحقق دانسته است.

gac-aion-s (5)

این خودروساز چینی در بیانیه خود به مسیر موفقیتی که دیگر شرکت های آسیایی نیز پیموده اند، اشاره داشته و افزوده:

در گذشته مردم عادت داشتند که به تویوتا، هوندا و هیوندای بخندند، اما اکنون آنها دیگر این کار را نمی کنند.

گفتنی است GAC یکی از نخستین خودروسازان چینی است که برای ورود به آمریکا دورخیز کرده است، این کمپانی پیشتر سال 2019 را برای حضور در بازار این کشور هدفگذاری کرده بود. با توجه به جنگ تجاری پیش آمده بین شرق و غرب، حال باید منتظر ماند و دید که این هدف سال آینده محقق خواهد شد یا خیر.

gac-aion-s (12)

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند، خودروسازان چینی قصد دارند مسیری مشابه با هواوی و لنوو را در پیش گرفته و در مقیاسی جهانی به موفقیت دست پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳ آذر ۱۳۹۷

    ما هم به عقب بر نگشتیم
    فقط کارت سوخت رو گم کردم ثبت نامش دردسر شد
    درگذشته به ایران‌خودرو و سایپا می‌خندیدند ‌‌. الان هم مبخندند

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۹ آبان ۱۳۹۷

    ملتی که برای ساخت اینده تلاش میکنن براشون هیچ چیزی بلند پروازی نیست
    بدبخت ملتیه که برای ساخت گذشته تلاش میکنه
    یه دسته اینوری میرن پابوس کوروش
    یه دسته اونوری میرن پابوس امام ها
    برای الان برنامشون چیه؟؟؟؟
    هیچ....زر مفت!!!!!

مطالب پیشنهادی