ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طوفان لامبورگینی آونتادور SVJ در پیست نوربرگ رینگ آلمان را شکست [تماشا کنید]

زمانی که لامبورگینی در حدود 10 سال پیش آونتادور را به عنوان جانشین مورچیه لاگو معرفی کرد کمتر کسی به قابلیت های مسابقه ای و حضور آن در پیست های اتومبیل رانی اعتماد داشت چرا ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

زمانی که لامبورگینی در حدود 10 سال پیش آونتادور را به عنوان جانشین مورچیه لاگو معرفی کرد کمتر کسی به قابلیت های مسابقه ای و حضور آن در پیست های اتومبیل رانی اعتماد داشت چرا که اساسا هیچ وقت لامبوهای 12 سیلندر به این مورد معروف نبوده اند. شرایط به گونه ای بود که در برنامه بهترین خودروی راننده محور سال که هر ساله از سوی مجله معتبر موتورترند برگزار می شود آونتادور به دلیل عملکرد بسیار ضعیف در پیست رتبه آخر را کسب کرد.

اما امروز نام های بزرگ زیر مجموعه گروه فولکس واگن همچون پورشه و لامبورگینی در پیست نوربرگ رینگ آقایی می کنند و عملا این پیست را به قرق خود در آورده اند. همین چند وقت پیش بود که پورشه پس از رونمایی از مدل GT2 RS خود، با ثبت یک رکورد رعب آور  زمان ثبت شده توسط مدل هوراکان پرفومنته لامبورگینی را بهبود بخشید و حال لامبورگینی دوباره با یک محصول جدید که هنوز رونمایی رسمی از آن صورت نگرفته است رکورد پورشه را مجددا بهبود بخشیده است.

مدل SVj آونتادور توانست رکورد 6 دقیقه و 44.97 ثانیه را ثبت کند. پیش از این پورشه توانسته بود رکورد 6 دقیقه 47.3 ثانیه ای را با قوی ترین 911 تاریخ خود به ثبت برساند.

طبق اطلاعاتی که تا بدین جا از آونتادور SVJ می دانیم این سوپرخودرو در حدود 20 اسب بخار از مدل SV با حداکثر قدرت 740 اسب بخار قوی تر خواهد بود و گشتاور آن نیز به 720 نیوتن متر در حداکثر دور 6750 rpm رسیده است.

موتور 12 سیلندر خورجینی و 6.5 لیتری آونتادور SVJ به ورودی هوای تیتانیومی مجهز شده است و سیستم جدید اگزوز فشار بازگشتی را کاهش می دهد. همچنین رانرهای جدیدی برای این موتور طراحی شده است. البته همچنان برخلاف برادر کوچک تر آونتادور یعنی هوراکان، جعبه دنده تک کلاچه وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. جعبه دنده ای که بسیاری از ژورنالیست های معروف خودرویی آن را پاشنه آشیل آونتادور ها قلمداد کرده اند.

لامبورگینی بهترین المان هایی که بر روی هوراکان پرفومنته معرفی کرده بود را برای آونتادور SVJ در نظر گرفته است یکی از آن ها ALA (آیرودینامیک تطبیق پذیر) و دیگری سیستم چهارچرخ با قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقبی است.

آیرودینامیک جدید به تنهایی نیروی رو به پایین محور جلو و عقب 20:80 در مدل SV را به 43:57 در آونتادور SVJ رسانده است به همین دلیل در حین رانندگی پر فشار هندلینگ خودرو به دلیل بالانس بیشتر بهتر شده است. این آیرودینامیک قابل تطبیق در بخش بالایی اسپلیتر جلوی با بسته شدن منفذ های ورود هوا نیروی رو به پایین بیشتری تولید می کنند. در بخش عقب نیز یک ورودی هوای بزرگ قرار دارد که در زمان مورد نیاز با باز شدن آن نیروی رو به پایین افزایش و نیروی درگ کاهش پیدا می کند.

در دو طرف بال عقبی آونتادور SVJ دو موتور الکتریکی قرار گرفته است تا به صورت مستقل در اطراف ورودی هوا باز یا بسته شوند.

سیستم چهارچرخ فرمان محور عقبی در جهت چرخش چرخ های جلویی در سرعت های بالا می چرخد. این سیستم توانایی این را دارد تا در پیچ های کم سرعت با چرخاندن محورها در جهت مخالف سرعت را افزایش دهد.

آونتادور SVJ

با توجه به عکس های منتشر شده و پوشش کاملا مخفی شونده آونتادور SVJ نمی توان از تمام جزئیات طراحی آن صحبت کرد اما مشخص است که جایگاه اگزوز های عقبی تغییر کرده و از فلسفه طراحی هوراکان پرفومنته پیروی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی