ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

مجردها رنگ‌های کمتری در پست های اینستاگرامشان بکار می‌برند

پژوهشگران در تحقیقات جدیدشان متوجه شده اند که کم بودن میزان رنگ استفاده شده در پست‌های کاربران می‌تواند نشانه‌هایی از تنهایی آنها باشد چرا که مجرد‌ها رنگ های کمتری در عکس‌هایشان استفاده می‌کنند. برای این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

پژوهشگران در تحقیقات جدیدشان متوجه شده اند که کم بودن میزان رنگ استفاده شده در پست‌های کاربران می‌تواند نشانه‌هایی از تنهایی آنها باشد چرا که مجرد‌ها رنگ های کمتری در عکس‌هایشان استفاده می‌کنند.

برای این تحقیق، در ابتدا پرسش نامه‌ای به ۱۷۹ نفر دانشجو داده شد تا صفات شخصیتی و میزان رضایت از زندگی آنها پرسیده شود. پس از آن محققان به بررسی پروفایل این ۱۷۰ نفر و تقریباً ۲۵ هزار عکس، پرداختند تا ببینند میان رنگ‌های استفاده شده در پست کاربران و میزان تنهایی آنها ارتباطی وجود دارد یا خیر.

این نظرسنجی به مقایسه ۵ صفات شخصیتی در افراد می پردازد: جنسیت، خودشیفتگی، رضایت از زندگی، تنهایی و نگرشی به اینستاگرام دارند.

آنها متوجه شدند افرادی که پست‌های رنگی‌تری نسبت به دیگران می‌گذارند، تنها یا مجرد نیستد و شریکی برای زندگی خود دارند. این در حالی است که افراد تنها رنگ کمتری در پست‌هایشان بکار می‌برند. در پرسشنامه های پر شده توسط افراد، مجرد یا متاهل آنها پرسیده شده بود به همین خاطر محققان به راحتی می توانستند ببیند کسی در زندگی داوطلبان وجود دارد یا خیر.

پست‌های این داوطلبین از لحاظ چند مشخصه نظیر استفاده کلی از رنگ، تنوع و هارمونی رنگ های بکار رفته در پست‌هایشان بررسی شده‌اند. با این وجود فاکتور‌های دیگری نظیر خودشیفتگی یا رضایت از زندگی نیز درنظر گرفته شده  است.

البته باید درنظر داشت که خانم ها به طور کلی تصاویر بسیار رنگارنگ‌تر و با میزان رنگ بیشتری در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند اما مرد‌ها سعی می‌کنند هارمونی واحدتری در عکس‌هایشان حفظ نمایند. البته بسیاری از کاربران ناخوداگاه این مطالب را می‌دانند و با اینکه تمایلات مختلفی دارند، سعی دارند احساسات و عواطف مصنوعی ایجاد کرده و با پست‌هایشان دیگران را فریب دهند.

چه بسیارند مجردها و افراد تنهایی که پست‌های جالب و خوش آب و رنگی در فضای مجازی منتشر می کنند اما در دنیای واقعی همدمی جز تلفن همراه و گجت‌هایشان ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • herogame
    herogame | ۱ آذر ۱۳۹۷

    نسل خاکستری شدیم

  • amir big
    amir big | ۳۰ آبان ۱۳۹۷

    جانم عکس تیتر، چه حالی میده لامصب

مطالب پیشنهادی