ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی S10
تکنولوژی

سامسونگ کارایی موبایل‌هایش را با سنسوری جدید ارتقاء می‌دهد

سامسونگ قابلیت های جدید و متنوعی را برای محصولات سال آینده میلادی در نظر گرفته و ظاهرا یکی از آنها سنسور TOF خواهد بود. بر اساس گزارش رسانه کره ای ETNews موبایل هایی که در صف دریافت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

سامسونگ قابلیت های جدید و متنوعی را برای محصولات سال آینده میلادی در نظر گرفته و ظاهرا یکی از آنها سنسور TOF خواهد بود.

بر اساس گزارش رسانه کره ای ETNews موبایل هایی که در صف دریافت این فناوری قرار گرفته اند شامل نسخه 5G گلکسی اس ۱۰ و یکی از گوشی های سری گلکسی A خواهد بود. این نشریه مدعی شده که ماژول مورد بحث اندازه ای مشابه با دوربین موبایل خواهد داشت و در نتیجه ممکن است یکی از سنسورهای به کار رفته در بیاند ایکس باشد.

سنسور مدت پرواز (Time of Flight) یا TOF سیگنالی را به سمت شی ارسال کرده و زمان برخورد آن به هدف و بازگشت را با حسگر ویژه می سنجد. این سنسورها بسته به مکان تعبیه روی بدنه کاربردهای متفاوتی خواهند داشت برای مثال قرارگیری آنها روی پنل جلو به بهینه سازی نقشه سه بعدی از چهره کاربر کمک کرده و بدین طریق امنیت سیستم بازگشایی چهره را ارتقا می بخشد. سنسور TOFاز سوی دیگر با تعبیه سنسور TOF در پنل عقب تجربه واقعیت مجازی یا افزوده بسیار بهتر از ARCore خواهد بود که تنها از دوربین، GPS، شتاب سنج و ژیروسکوپ برای نگاشت فضا به صورت سه بعدی استفاده می کند.

به عنوان مثالی از قابلیت هایی که TOF به ارمغان می آورد می توان به حسگر جدید ویوو اشاره کرد که قابلیت نقشه برداری سه بعدی تا فاصله سه متری از شی را دارد. این سنسور جدید ۳۰۰ هزار نقطه حسگر دارد که ۱۰ برابر بیشتر از فناوری نور ساخت یافته کنونی است.

از دیگر شایعات پیرامون سری گلکسی اس ۱۰ می توان به ارائه مدلی با نمایشگری ۶.۷ اینچی، پشتیبانی از شبکه های مخابراتی 5G و شش دوربین اشاره کرد که چهار واحد از آن در پنل عقب جای خواهند گرفت. سه مدل دیگر گلکسی اس ۱۰ با نمایشگرهای ۵.۸ اینچی تخت، ۵.۸ اینچی با لبه خمیده و ۶.۲ با لبه خمیده عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی