ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رسوایی کارلوس گون؛ آشوب در هولدینگ رنو، نیسان، میتسوبیشی

بر اساس خبری که توسط رویترز منتشر شده با وجود آنکه کارلوس گون مدیرعامل رنو در ژاپن در زندان بسر می برد اما تا مشخص شدن تحقیقات تکمیلی، همچنان سمت خود در این شرکت را ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

بر اساس خبری که توسط رویترز منتشر شده با وجود آنکه کارلوس گون مدیرعامل رنو در ژاپن در زندان بسر می برد اما تا مشخص شدن تحقیقات تکمیلی، همچنان سمت خود در این شرکت را حفظ خواهد کرد.

این اقدام برخلاف سیاست های کلان دو شرکت بزرگ ژاپنی نیسان و میتسوبیشی است که تصمیم گرفتند تا کارلوس گون را اخراج کنند. در صورتی که این سه متحد یعنی رنو، نیسان و میتسوبیشی به توافق نرسند آینده چندان روشنی را نمی توان برای اتحاد آن ها متصور بود.

کارلوس گون

در حال حاضر تیری بلور به عنوان معاون مدیرعامل در شرکت رنو فعالیت می کند که سابقه بسیار طولانی پیش از آمدن به رنو در شرکت هایی همچون میشلن و Faurecia دارد و تا مشخص شدن وضعیت به او قدرتی مشابه با کارلوس گون برای هدایت رنو  داده شده است. همچنین فیلیپه لاگیت در هیئت مدیره رنو نقش کارلوس گون را بر عهده خواهد گرفت. لاگیت مدیرعامل JP Morgan بوده و همچنین پست رئیس موسسه " des Hautes Etudes Scientifiques" نیز در اختیار اوست.

در حال حاضر 40 درصد سهام شرکت نیسان برای رنو و 15 درصد سهام شرکت رنو نیز برای نیسان است. دولت فرانسه نیز 15 درصد از سهام رنو را در اختیار دارد.

گون از سال 1996 در شرکت رنو مشغول به کار است و از سال 2005 به عنوان مدیرعامل این شرکت شناخته می شود.

کارلوس گون به استفاده از اموال شخصی شرکت در راستای منافع شخصی خود همچون خرید خانه های گران قیمت در ریو، بیروت، پاریس و آمستردام متهم شده است و گفته می شود هزینه سفرهای گران قیمت خانوادگی او نیز از منابع شرکت پرداخت شده است.

طبق اعلام گزارشات غیر رسمی امکان دارد که آقای گون به بیش از 10 سال زندان و جریمه 70 هزار پوندی محکوم شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی