ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

وقتی بازار چین کیا را به تکاپو می اندازد؛ فیس لیفت زود هنگام اسپرتیج در گوانگژو

کیا اسپرتیج یکی از محبوب ترین ساخته های کیا در بازارهای بین المللی است. این کراس اوور کامپکت در چهار نسل مختلف راهی خیابان ها شده و در طول حیات خود توانسته از لحاظ فروش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

کیا اسپرتیج یکی از محبوب ترین ساخته های کیا در بازارهای بین المللی است. این کراس اوور کامپکت در چهار نسل مختلف راهی خیابان ها شده و در طول حیات خود توانسته از لحاظ فروش موفق عمل کند.

کیا اسپورتیج نسل

نسل اخیر اسپرتیج در سال 2015 و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد.  برخلاف دیگر ساخته های کیا، این نسل از اسپرتیج در نمای جلو طراحی عجیبی دارد، به همین خاطر بود که دست پرورده جدید پیتر شرایر در همان روزهای نخستین معرفی، زیر تیغ انتقادات بعضا شدید رفت.

Kia Sportage

شرکت کیا، اسپرتیج را با نام KX5 در چین به فروش می رساند. اما ظاهرا نسل کنونی اسپرتیج چندان با سلیقه مشتریان چینی سازگار نبوده و نتوانسته به خوبی آنها را برای خرید خود مجاب کند. البته در این بین نباید از کشمکش های سیاسی موجود بین دو کشور چین و کره جنوبی نیز به سادگی گذشت، زیرا تنش های موجود فروش اتومبیل های کره ای را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

طبق آمار سال گذشته حدود 21 هزار دستگاه کیا اسپرتیج در چین فروخته شده که چندان رقم قابل ملاحظه ای نیست. در نه ماه سپری شده از سال 2018 هم تنها 7,156 دستگاه از این کراس اوور کره ای توسط چینی ها خریداری شده که نشان از افت شدید محبوبیت آن دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید، در همین مدت فولکس واگن موفق شده حدود 205 هزار مشتری جدید برای تیگوان پیدا کند.

Kia Sportage 2

برای جبران فروش ضعیف KX5 یا همان اسپرتیج، کیا وارد عمل شده و قصد دارد از این به بعد نسخه مخصوص بازار چین را با چهره ای کاملا متفاوت عرضه کند. این نسخه اینک در نمایشگاه خودروی گوانگژو در معرض دید عموم قرار گرفته است.

kia-kx5-sportage china (6)

با انقلابی که در نمای جلوی این نسخه رخ داده، چراغ های باریک با جلوپنجره بزرگ ترکیب شده و دیگر خبری از آن چراغ های نسبتا زشت ایستاده در کنار کاپوت نیست. برای هماهنگی بیشتر، در شکل کاپوت و سپر نیز بازنگری شده است.

kia-kx5-sportage china (3)

در قسمت عقب نیز شاهد تغییراتی هستیم که البته دامنه این تغییرات به اندازه نمای جلو نیست. در این بخش شکل و گرافیک چراغ های اصلی و مه شکن اندکی عوض شده است.

Kia Sportage rear

ظاهرا اسپرتیج مخصوص بازار چین از امکانات بیشتری نسبت به مدل بین المللی بهره می برد. دوربین های نصب شده در اطراف خودرو برای نمایش دید 360 درجه یکی از این موارد است که می توان از روی تصاویر متوجه شد.

درباره پیشرانه های نسخه جدید کیا اسپرتیج اطلاعاتی منتشر نشده، اما بعید است که لیست آن تغییری داشته باشد.

kia-kx5-sportage china (2)

با توجه به تصاویر نظر شما درباره تصمیم کیا چیست؟ کدام اسپرتیج را زیباتر می دانید، نسخه مخصوص بازار چین یا نسخه بین المللی؟

1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • abbasalifix
    abbasalifix | ۲۵ آذر ۱۳۹۷

    یکم طراحی خودرو ها داره تکراری و کپی از روی هم میشه
    منظورم فقط همین شرکت نیست ها ولی همه دارن از روی هم کپی میکنند و کسی ابداع جدیدی نمیزنه

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲ آذر ۱۳۹۷

    ناموسا چیه اینا؟مطمئنم همون نسل سوم رو دوباره معرفی کنه فروشش چند برابر میشه،
    فلسفه اون بریدگی مستطیلی دراز رو در سپر جلو نمیفهمم،مثل شیار ورود کارته،ادم می خواد عابر بانکشو توش کنه.

  • Mehrtash Farjadi
    Mehrtash Farjadi | ۱ آذر ۱۳۹۷

    به نظر من تغییرات خوبی بهش داده...ضمن اینکه انگار مواردی از نسل قبلی به ارث برده باشه...طراحی قبلی هیچ سنخیتی با نسل قبل نداشت که به نظر من خوب نبود

مطالب پیشنهادی