ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعداد نامعلومی از ایمیل‌های کاربران آمازون لو رفت

آمازون در شلوغی تخفیفات جمعه‌ی سیاه، دچار یک مشکل فنی شد و در نهایت این مشکل منجر به لو رفتن طلاعات شخصی تعدادی از کاربران این شرکت شد. آمازون از اعلام جزئیات بیشتر راجع به ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

آمازون در شلوغی تخفیفات جمعه‌ی سیاه، دچار یک مشکل فنی شد و در نهایت این مشکل منجر به لو رفتن طلاعات شخصی تعدادی از کاربران این شرکت شد. آمازون از اعلام جزئیات بیشتر راجع به این مشکل فنی خودداری کرده است اما به نظر می‌رسد در بحبوحه‌ی جمعه‌ی سیاه و هجوم کاربران برای خرید محصولات با تخفیف زیاد، آمازون این خبر را به صورت ایمیل به کاربرانی که اطلاعاتشان فاش شده خبر داده است.

آمازون این موضوع را تایید کرده اما از اعلام جزئیاتی مبنی بر اینکه چند ایمیل دچار مشکل شده و دقیقا چه زمانی این مشکل فنی رخ داده است، خودداری نموده.

در گزارشات به نظر می‌رسد که تعدادی از افراد در توییتر این ایمیل را دریافت کرده‌اند و در برخی از فروم‌های معروف هم اعلام این موضوع مشاهده شده است. علاوه بر این به نظر می‌رسد که کاربران برنامه‌های آمازون واین (Amazon Vine) هم دچار این مشکل شده باشند.

سایت آمازون

آمازون همچنین اعلام کرده که این مشکل فنی به طور کامل رفع شده است و نیازی نیست که کاربران کاری انجام دهند. از آنجایی که ایمیل اولیه‌ی آمازون دارای لینکی بود که به جای http در آن از https استفاده شده بود، بسیاری فکر کردند که ایمیل دریافتی صرفا یک ایمیل تقلبی باشد. اما آمازون صحت و سلامت لینک ارسال شده را تایید کرده است.

البته کاربرانی که این ایمیل را دریافت کرده‌اند نیازی نیست نگران لو رفتن رمز عبورشان باشند. اما به این خاطر که آدرس ایمیلشان لو رفته است، باید انتظار حملات فیشینگ یا دریافت تعداد زیادی از ایمیل‌های تقلبی را داشته باشند.

هنوز مشخص نیست که آمازون به صورت قانونی پیگیر این مشکل فنی باشد یا نه. اما به هر حال به نظر می‌رسد این موضوع ارتباطی با حملات مهر ماه نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی