ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سوپر شاسی بلند؛ لامبورگینی اوروس ST-X برای مسابقه در شرایط فوق سخت آماده شد

پس از معرفی اتومبیلی مسابقه ای-خیابانی با نام SC18، بخش موتور اسپرت لامبورگینی یعنی اسکوادرا کورس از یک مفهومی جذاب و هیجان انگیز نیز رونمایی کرد. این مفهومی بر اساس شاسی بلند اوروس شکل گرفته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

پس از معرفی اتومبیلی مسابقه ای-خیابانی با نام SC18، بخش موتور اسپرت لامبورگینی یعنی اسکوادرا کورس از یک مفهومی جذاب و هیجان انگیز نیز رونمایی کرد. این مفهومی بر اساس شاسی بلند اوروس شکل گرفته و پسوند ST-X به آن اضافه شده است.

12448b42-lamborghini-urus-st-x-concept-5

کانسپت لامبورگینی اوروس ST-X با هدف شرکت در مسابقاتی منحصر بفرد که به طور همزمان شامل مسیرهای آسفالته و آفرود می شوند، توسعه یافته است. به همین خاطر و به دلیل ارتقای بدنه، نمای ظاهری آن با نسخه استاندارد تفاوت های بارزی داشته و خشن تر و تهاجمی تر دیده می شود.

01374888-lamborghini-urus-st-x-concept-1

به گفته ایتالیایی ها، کاپوت این نسخه از اوروس از فیبرکربن ساخته شده و برای گردش بهتر جریان هوا شکاف هایی بر روی آن تعبیه شده است؛ برای تنفس بهینه موتور هم ورودی های هوا بزرگ تر از قبل هستند.

رینگ های 21 اینچی که از طریق یک قفل مرکزی باز و بسته می شوند، لاستیک های پیرلی، قاب فیبرکربنی آینه های جانبی، باله کوچک عقبی و اگزوزهای شش گوشه از دیگر تفاوت های اوروس ST-X با نسخه استاندارد به شمار می روند.

5f059f10-lamborghini-urus-st-x-concept-4

از آنجایی که این کراس اوور کانسپت برای پیست مسابقه طراحی شده، کابین آن از طریق میله های قطور محافظت می شود، همچنین از سیستم اطفاء حریق و باک های مقاوم با استاندارد FT3 استفاده شده تا ایمنی این خودرو با قوانین فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) مطابقت داشته باشد. ناگفته پیداست که در سیستم تعلیق آن نیز بازنگری هایی صورت گرفته است.

94ddc547-lamborghini-urus-st-x-concept-3

با تغییراتی که مهندسین بخش اسکوادرا کورس در بخش های مختلف اعمال کرده اند، وزن اوروس ST-X در مقایسه با نسخه استاندارد به میزان 25 درصد کاهش یافته است. با این حساب می توان نتیجه گرفت که جدیدترین مفهومی سنت آگاتایی ها باید وزنی در حدود 1650 کیلوگرم داشته باشد.

در بخش پیشرانه ظاهرا اتفاق خاصی رخ نداده و لامبورگینی اوروس ST-X نیروی خود را از همان موتور 4 لیتری V8 استاندارد دریافت می کند. این موتور 641 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور دارد.

a9796ba0-lamborghini-urus-st-x-concept-2

متاسفانه درباره شتاب و نهایت سرعت این مفهومی اطلاعاتی منتشر نشده، اما به دلیل اختلاف وزن قابل توجه با نسخه استاندارد، باید انتظار عملکردی خیره کننده از آن را داشته باشیم.

بد نیست اشاره کنیم نسخه استاندارد لامبورگینی اوروس شتاب صفر تا صد را در عرض 3.6 ثانیه محقق نموده و قادر است به نهایت سرعت 305 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

طبق برنامه ریزی ها، اوروس ST-X در فصل آتی سری مسابقات لامبورگینی World Finals در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. همانطور که اشاره کردیم برای این خودرو، سری مسابقاتی ویژه با مسیر ترکیبی آسفالته و آفرود راه اندازی خواهد شد. پیش از افتتاح این سری مسابقات در سال 2020، پیست هایی اختصاصی در اروپا و خاورمیانه ساخته می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی