ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کروم ۷۰
تکنولوژی

مایکروسافت و گوگل به دنبال ساخت مرورگر کروم روی معماری ARM هستند

مهندسین گوگل و مایکروسافت به دنبال راه حلی برای ایجاد پشتیبانی کروم روی ویندوز در معماری ARM‌ هستند. وبسایت 9to5Google خبر از تلاش‌های متعددی از مهندسین مایکروسافت برای ساخت کروم در ویندوز روی معماری ARM داده است. ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

مهندسین گوگل و مایکروسافت به دنبال راه حلی برای ایجاد پشتیبانی کروم روی ویندوز در معماری ARM‌ هستند. وبسایت 9to5Google خبر از تلاش‌های متعددی از مهندسین مایکروسافت برای ساخت کروم در ویندوز روی معماری ARM داده است.

تولید مرورگر کروم که به صورت بومی روی معماری آرم یا ARM عمل کند برای گوگل، کوالکام و مایکروسافت اهمیت زیادی دارد. کروم یکی از مرورگر‌های پر استفاده در دنیای دسکتاپ است و عدم بهره‌مندی ویندوز ۱۰ از یک نسخه‌ی بومی کروم که بتواند روی معماری آرم به وظیفه‌اش بپردازد، باعث می‌شود که دستگاه‌های آرم با استفاده از سیستم عامل ویندوز ۱۰ آنچنان جدی گرفته نشوند.

البته، سال گذشته بود که مایکروسافت نرم افزار گوگل کروم را از استور ویندوز حذف نمود. دلیل این اتفاق، زیر پا گذاشته شدن قوانین مایکروسافت توسط مرورگر گوگل بود. این قوانین اعلام می‌کرد که همه‌ی مرورگر‌های وب باید از موتور رندرینگ Edge (مرورگر اختصاصی مایکروسافت) استفاده نمایند.

در بخشی از این قوانین به طور واضح اعلام شده بود، که همه‌ی مرورگر‌ها موظف هستند که از موتور‌های HTML‌ و جاوا اسکریپت ارائه شده توسط پلتفرم ویندوز استفاده نمایند. مایکروسافت حتی بسیاری از مرورگر‌های وب را در ویندوز ۸ مسدود نمود.

باید در نظر داشته باشیم که حتی در صورت موفق بودن این همکاری، نمی‌توانیم این نسخه‌ی محلی از کروم را در استور مایکروسافت مشاهده نماییم. اما به هر روی این همکاری می‌تواند به کمک نرم افزار‌های الکترونی مثل Slack و ویژوال استودیو بیاید که روی بخش‌هایی از پروژه‌ی کرومیوم تکیه می‌کنند.

مایکروسافت و گوگل همچنین در تلاش هستند تا با همکاری یکدیگر بتوانند به زودی امکان بوت دوگانه ویندوز ۱۰ را به دستگاه‌های کروم بوک بیاورند. این پروژه که اخیرا آغاز شده با اسم رمز «کمپ فایر» یا Campfire شناخته می‌شود. اگر این همکاری‌ها حقیقت داشته باشند و منجر به پروژه‌های موفقیت آمیز شود، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که روز‌های جنجالی و اختلاف‌های طولانی این دو شرکت آمریکایی برطرف شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی