ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اصلی ترین راه های هک کاربران بریتانیا اعلام شد

جمعه‌ی سیاه در اروپا و آمریکا آغاز شده اما گزارشات اخیر نشان می‌دهد که بریتانیا باید بیش از گذشته نگران حملات سایبری باشد. بنابر گزارشات جدید، اصلی ترین نقطه‌ای که می‌تواند تحت حمله قرار بگیرد ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

جمعه‌ی سیاه در اروپا و آمریکا آغاز شده اما گزارشات اخیر نشان می‌دهد که بریتانیا باید بیش از گذشته نگران حملات سایبری باشد. بنابر گزارشات جدید، اصلی ترین نقطه‌ای که می‌تواند تحت حمله قرار بگیرد و باید بیش از همه نسبت به این حملات نگران باشد، ایرلند شمالیست که طبق گزارشات از هر سه نفر در این کشور، یک نفر سابقه‌ی هک شدن داشته است.

شرکت امنیتی معروف ESET یک پرسشنامه را بین ۲ هزار نفر از کاربران خود در بریتانیا پخش کرده و متوجه شده که ۲۱ درصد از بریتانیایی‌ها حداقل یکی از اکانت‌های آنلاینشان هک شده است. این موضوع می‌تواند برای دیگر نقاط دنیا هم مصداق داشته باشد.

بیش از ۵۱ درصد از این کاربران اذعان داشته‌اند که کلیک روی ایمیل‌های تقلبی و کلاهبردارانه باعث شده سر از وبسایت‌هایی در بیاورند که منجر به دزدیده شدن اطلاعات شخصی‌شان شده است.

بیش از دو پنجم بریتانیایی‌ها (۴۴ درصد) هم اذعا داشتند که هرگز رمز عبور ایمیل‌های خود را تغییر نداده‌اند و بیش از ۳۶ درصد از افراد گفته‌اند که هیچوقت تنظیمات مربوط به امنیت شخصی در صفحات مجازی را مجددا تنظیم نکرده‌اند.

به طور کلی ایرلند شمالی به عنوان پرخطر‌ترین منطقه‌ از لحاظ سایبری در بریتانیا شناخته می‌شود و از بین هر سه نفر در این کشور، یک نفر سابقه‌ی هک شدن در صفحات مجازی و یا ایمیل را داشته است.

کاربران شهر‌های بیرمنگهام و کانونتری بیشترین کلیک‌ها روی ایمیل‌های کلاهبردارانه را داشته‌اند که منجر به سرقت اطلاعاتشان شده است. «جیک مور» متخصص امنیت سایبری از شرکت ESET‌ در بریتانیا در این باره می‌گوید:

هرگز روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنید و به دانلود فایل‌های ناآشنا از افرادی که نمی‌شناسید کلیک نکنید. همیشه به ایمیل ارسال کننده نگاه کنید. اگر یک شرکت به شما می‌گوید که به یک دلیل عجیب اکانت شما را مسدود کرده است، قبل از کلیک کردن روی آن از خودتان بپرسید آیا واقعا این موضوع می‌تواند دلیلی داشته باشد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی